- Kişilik & Karakter konusunda 2,1b cevap paylaştı.
+1 yılYaşadığım acılar, duyduğum kırıcı sözler, uğradığım ihanetler baştan aşağı başka bir ben olmam için yetti de arttı hatta bazen diyorum ki kendi kendime "Ya sen 18 yaşında bir kızsın nasıl bu kadar çok şey yaşayabildin yoksa fazla mı kırılgansın?" Diye. Ben 15 ime kadar ne yaşarsam yaşayayım hayat dolu birisiydim ya çok seviyordum hayatı sonra birşeyler oldu bu hayatı yaşamaya değer bir şey olarak görmemeye başladım insanların beni yönettiği gibi değilde kendim gibi olmak istedim bu süreçte insanların gerçek yüzünü gördüm hani derler ya "birisinin istediği gibi davranmazsan sana çok değiştiğini söylerler" diye. Tamda bunu yaşıyordum artık insanlar beni yönetemediği için düşmanlık ve nefret beslemeye başlamışlardı ne yalan söyleyeyim çok hoşuma gidiyordu bu durum. Hayat dolu birisiydim her ne olursa olsun yaşamayı da çok seviyordum, insanları kırmak istemiyordum, benden çok onları önemli olarak görürdüm şimdi aksine herşeyi kendim için yapıyorum gerekirse konu kendim içinse çıkarcı bile olabilirim, konu kendim içinse bir insanı bile kullanabilirim. Konu bensem acımasız davranabilirim.
01 Yorumla
Soran+1 yılKırılınca insan tam tersi bi karaktere bürünüyor. Aslında mutluluktan da ziyade huzuru bulmak önemli. Çünkü mutlu olmak kolay, ufak bişi de mutlu eder. Ama huzur.. Onu bulmak daha zor sanki
En İyi Cevaplar
Daha izole bir insan oldum. Daha çabuk hayatımdan insan çıkartıyorum ve pişman etmiyor bu durum
10 Yorumla
+1 yılKarakter olarak çok fazla değişime uğradığım söylenemez tabiki yanlış insanlar tanıdım yamuk dediğimiz tiplere maruz kaldım, kazık yedim...
Fakat insanların yanlışları yüzünden ne iyi niyetimi kaybettim ne de diğer insanlara karşı ön yargı barındırdım genel olarak hislerim güçlüdür çoğu zaman dinlemezdim artık daha çok söz hakkı veriyorum hislerime değişen sanırım biraz o ve birazda mantıksal yaklaşımları arttırdım gamsız diyorlar ama olsun aslında gamsız değilim sadece kendimi üzmeyi seçmiyorum. ☺
01 Yorumla
Soran+1 yılOlması gereken 🤌
Kendimi kitap okumaya, bahçe botanik işleri ile meşgul etmeye başlamadan önce; Fazlasıyla fevri ve vurdum duymaz bir insandım. Sürekli bir maraz, sivrilik peşine düşen akılsız hatta amip bir varlık olarak bile nitelendirebilirim o hallerimi.
Şimdi ise gayet sakin, sessiz, belli başlı hudutlar içinde sükunete kapılıp kafamı dinliyorum.
Keza ne ahmakları bitiyor ülkemin, ne arizona kertenkelesi müptezelleri, ne aklı uçkurundan daha vasat tipleri..04 Yorumla
Soran+1 yılÇok güzel yazmışsınız da amip kavramını bi ben kullanıyorum sanardım 🤦♂️
Soran+1 yılOlur 🙂
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
13Cevap
Kişilik & Karakter konusunda 9b cevap paylaştı. Toplumun genel aidetlerinden kopmuş birisiyim. Eskiden o ner bu ne der şu ayıp bu olmazsa olmaz diyen birisiydim.
12 Yorumla
Soran+1 yılGereksiz bi endişe zaten onlar için gelmedik bu dünyaya
+1 yılBana yakışmayan şeyler yapıyorum
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 3,8b cevap paylaştı.
+1 yılHer şeye inanan, hiçkimseye toz konduramayan, bana öyle geliyor, uçuk kaçık, terellelli, hoppa, delişmen, uçarı, kendini ifade edemeyen, cümle dahi kuramayan, kırgınlıklarını halının altına süpüren , incinmişliklerinin üzerinde durmayan, bunları görmezden gelen, görmekten korkan, yüzleşemeyen, mütemadiyen kendini tekrar edemeyen, kendi içinde kaybolmuş bir hayaletken bambaşka birisi olabildim, bazen ben bile tanıyamıyorum kendimi, sen ne denli böyle kötü oldun diyorum kendime? Bir insanı kırdığı vakit acı çeken ben, şimdi bundan keyif duyar oldum, günlerce uyumamıştım bazı yılanlar yüzünden lakin geçen zamanlarda nefis bir uyku çekmiştim ve uykum da düzene girdi böylelikle, kısasa kısas yapan bir insan haline geldim, elbette ki bana her kötülük yapana bilenmiyorum, üşeniyorum çünkü lakin canım çok yanarsa can yakmadan rahat edemiyorum, dahası acımı
18 Yorumla- +1 yıl
acımıyorum da bazılarına, hatta onları alt ettiğimde seviniyorum, keyifleniyorum. Kendileri beni bu kişiliğe dönüştürdüler.
Ben bir tanıdık bana; "senin ciğerini biliyorum''derken nasıl da korkmuştum, sanki sahiden de aklımdan şeytanlıklar geçiren birisiymişim gibi, aklımdan şeytanlıklar geçmezdi o zamanlar, melek gibi bir insandım lakin harcadılar beni, daha doğrusu ben harcadım kendimi, ben hatcattım kendimi, ben müsade ettim buna.
Bir öğretmenim bizlere "her şeyi unutmanın sırrı ben de, ben o sırrı biliyorum demişti.
Ben de ders bitiminde öğretmenimin yanına gitti, teneffüs vaktiydi, "Hocam o sırrı bana söyler misiniz?" dedim, şaka gibi ben buna inandım, halbuki mecazi bir anlamda söyledi bunu, söylemiştir, Edabiyat'ta da iyiydim, nasıl ayırt edemedim ki, öğretmenim biraz deşti olayı, ben de döküldüm, sevdiğim birisinin olduğunu resmen söyledim, onu unutmak istediğimi, o da bana şefkatle baktı, öyle şefkatle konuştu ki; "unutmak zaman içinde olur, zamanla unutulur"dedi, ben o öğretmeni hiç o denli şefkatli görmemiştim, işte böyle her şeye inanan bir insandım.
Şimdi ise;kimin yalan söylediğini anında çakıyorum, insanları hemen tanıyorum, o kadar kötü insanların arasında yaşadım ki, beni utandıranlar oldu ve bundan keyif duyanlar, hepsini Allah'a havale ediyorum. Hesap dahi soramazdım, a bile diyemezdim, kırıla kırıla susardım, sonra da kendi kendime affederdim lakin artık affedemiyorum , hakkımda konuşulanlar kulağıma geldiğinde hiçkimseye hesap sormadım lakin şimdi olsa sorardım, hiç utanmadılar mı benim yüzüme bakarken, nasıl bakabildiler, demek olaylar kulağıma gelmese ben hiç bilmeyecektim.
Beni kırmaktan haz duyan hiçkimseyi affetmeyeceğim, affetmiyorum. Affetmek Allah'a mahsus diyorlar, o vakit kul hakkı niye var, demek ki bizim de haklarımız var, o küçük, saf , temiz kızı öldürdüler , kirlettiler.
Soran+1 yılNeden görüşlerini okurken aynaya bakıyormuş gibi hissediyorum bilmiyorum. Ama öyle güzel yazıyorsun ki sanki birebir izlemişim gibi bütün olanları. Ama her şeyin zamanla geçeceğine katılmıyorum. Her derdin devası namazdır, zaman değil. Çünkü zaman geçse de bazı insanlar değişmez. Namazsa ruhumuzu, yaralarımızı sarar ve bizi iyileştirir
- +1 yıl
İngilizce öğretmenime olan kırgınlığım hiç geçmiyor lakin biliyorum beni kırarken nasıl hüzünlendiğini, kırmak istemeyişini, sesindeki şefkati, gözlerimin içine bakamayışını, sevgi dolu konuşusunu lakin çok kırgınım yine de ona hakkım helal olsun, niyeti kötü değildi biliyorum, beni orada yaralı bırakmak istemediğini de biliyorum lakin o vakitler bilmiyordum, o zaman bunları görmeyen kız şimdi görüyor , halbuki o zaman da canım yandı, ince bir sızı yüreğimi yalayıp geçti o an, öğretmenim o sözü söylerken, kendimi çırılçıplak kalmış gibi hissettim bir an lakin yine hemen halının altına süpürdüm her şeyi, kendime bile o anı anlatamadım, ben aynı sınıfı paylaştığım o kişilere de hakkımı helal etmek istemiyorum Engelli olmadığım halde insanların bana engelli muamelesi yapışı çok acıydı, gerçekten engelli olanlar neler çekiyor kimbilir, nasıl bir maziden geldiğimi bilseler, biraz empati yapabilseler bu kadar zorba olabilirler miydi acaba?
Yüzleşemeyen hatta rehber öğretmenimin yüzleşirsen tüm düğüm çözülecek demesine rağmen yüzleşmeyen bir çocuktum, yüzleşmek neydi ki, cesaretim var mıydı buna? Korkuyordum, yine utanmaktan korkuyordum, sanki yüzleşince utanmıyordum, utandırmıyorlardı beni, keyif duyuyorlardı bundan, şimdi ise;beni utandırmaya çalışanı yerin dibine gömerim, beni manipüle etmeye çalışanın yalanına kanmıyorum, bazılarının işine gelmedi dönüştüğüm bu kişilik, evvelden kendi haklarıma sahip çıkamazken, kırıldığım vakit sessizliğe bürünürken, kendimi ifade edemezken, şimdi sonuna kadar sahip çıkıyorum kendimi, biliyorum başını öne eğenin celladı çok oluyor. - +1 yıl
Geçmişten bugüne çok şey değişti bende, ben eski ben değilim, yüzleşiyorum artık, kendimden utanmıyorum, ne yapalım o zamanlar bildiklerim o kadardı, iyi ki zorba, haysiyetsiz birisi olmadım , bunları yaşamasaydım belki ben de onlar gibi olacaktım. Bunları yaşadığım için benzer şeyleri yaşayanlara merhamet duygum kabarıyor, çünkü biliyorum bazı kişiler tıpkı bir zamanlar benim o halim gibi gerçek dertlerini bilmiyorlar.
Soran+1 yılHer şerde bi hayır var ayetini birebir yaşamışsun ve kendini çok güzel yetiştirmişsin 🤌 anlayışın ve gücün tezahürüsün artık benim için 😍
- +1 yıl
Bazı kısımları yanlış yazmışım, ah şu takıntılarım olmasa, hala bu özelliğim değişmedi, bu konudaki takıntım.
Evet, kesinlikle öyle zamanla değişmeyecek kişiler var, namaz kulun Allah'a konuşması, kendini yalnız hissetmeyişi, karanlıktan aydınlığa geçişi. Yarayı en güzel Yaradan sarıyor ✨
Güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim⚘⚘
Soran+1 yılNe güzel söyledin: "Yarayı en güzel yaradan sarıyor" 🤌 ben teşekkür ederim kıymet verip kendinden parçalar paylaştığın için ☁
- +1 yıl
Bilmukabele✨ Rica ederim 🌸
+1 yılGerçekten eskiden neşeliydim neşemi aldılar , gülmeyi severdik gülmeyi unuttuk , bunlar hep insanların yüzünden oldu bazı insanlar bazı insanları öldürüyor ... en ufak bir şeyle mutlu olan insanız, beni artık ruhsuz ve kaybolmuş bir insana çevirdiler duygularımı unuttum...
23 Yorumla
Soran+1 yılAllah var gam yok. Mis limana ümitsiz olmak yakışmaz.
Soran+1 yılMüslümana*
- +1 yıl
Vardır bundada bir hayır diyerek , saprediyoruz
+1 yılAleyküm selam.. istemesem dahi çok değiştim 30 yaşına gelmek birçok şey farkettirdi.. eskisi gibi iyi değilim, eskisi gibi samiyetlere inanmıyorum.. bir yalan yüzünden bin doğruyu sorgular her şeyin altında Bir şeyler arar oldum... Çok değiştim iyiydim beni kötü ettiler..
24 Yorumla
Soran+1 yılBence insanın özü değişmez. Sadece davranışları ve diğerlerine karşı tavrı şekillenir. Özünde hala aynısın sadece çevrene karşı daha temkinlisin bence
- +1 yıl
Kötü olmaya çalışıyorum birazda... Diyor ya kelebek rüyasında neden kötü davrandın kıza? İyiyi çabuk unutuyorlar hocam ondan... bende aynı o moddayim
Soran+1 yılAma onlara onlar gibi davranırsak onlardan farkımız kalmaz ki.. Hem dğnyanın daha fazla kötüye değil, temiz kalplere ihtiyacı var bence özündeki iyi sen daha güzel ☁
- +1 yıl
İstemesende bir yerden sonra onlara onlar gibi davranmak zorunda bırakıyorlar aslında.. kötüye iyi olmak elbette güzel ama bunu yapmak çok zor oluyor bazen bazı kişilere özellikle.. özüm yine iyi değişmiyor ben ne kadar istesemde.. çok teşekkür ederim 🤗
+1 yılAleyküm selam
Bir çok yönden değişimim olmuştur elbet ama en net değişimim umursamazlık oldu sanırım. Eskiden olsa üzülüceğim ya da aşırı mutlu olucağım bir olay karşısında artık tepkisiz kalıyorum. Yani duygularımı çok yoğun yaşayan birinden çok yüzeysel yaşayan birine döndüm.
Bir de artık pek hayal kurmamaya başladım. Beni en çok mutlu eden şeylerden biriydi belki ama kurduğum hayallerin çoğunun enkazında kaldım diyebilirim. Artık daha minimalist hayallerim var ve daha fazla gerçekçi düşünmeye başladım. O hayalperestlik gidiyor yavaş yavaş...
13 Yorumla
Soran+1 yılHayalsiz yaşamak zor değil mii 🥺 hayatının bütünüyken hayal kurmayı bırakmak beni muhtemelen depresyona sokardı tepkisiz kalmak en güzeli kimse gerçek düşüncelerini anlayamıyor da
- +1 yıl
Tam anlamıyla hayalsiz yaşıyorum diyemem ama daha gerçeğe odaklı hayeller kuruyorum ya da hayal kurarken korkuyorum gibi gibiii... Ama sen kurduğun mühteşemel hayallerle güzelsin masalsı bence de hayal kurmayı asla bırakmaaa
Soran+1 yılYaa o senin güzelliğim civcik hayat bazen değişse de hayalsiz yaşanabilemeez sende öıkgın fikirlerinle ıçıldıyorsuun 😍🥳
+1 yılEskiden beni kıran üzen üzecek olan şeylere müsade ediyordum saf temiz düşünüyordum , herkes benim gibi sanıp güveniyordum. Şimdi kendimi düşünüyorum. Karşıdaki ne kadar üzülürse üzülsün ilk kendim varım sırada. İnsanları üzmeyi seviyorum demiyorum yanlış anlaşılmasın, sadece kendimi koruyorum. Ve kimseye güvenmiyorum. Sırtımı tek Allah'a yasladım 🦋
14 Yorumla
Soran+1 yıl😍 en mütheşmeli kimine göre bencillik, kimine göre öz sevgi bence olması gereken
- +1 yıl
İstedikleri gibi düşünsünler artık umrumda değil. Bencil diyen de olur egoist diyen de artık ben varım. Kesinlikle evet olması gereken bu ☺️
- +1 yıl
Rica ederimm. Sende iyi ki varsın 💖🦋
Soran+1 yıl🖤👻
gittikçe karanlıklara boğulan bir ruhum var. öyle ki korkuyorum kendimden, ortaya çıkarsa içimdeki bastırılmış benliğim diye. sanırım hiç iyi olmazdı tezahürü. içimde hitler'in ruhu var âdeta, böyle örnek verebilirim ancak.
ihanete uğradım, üstelik küstahça! fakat ahmaklara yakışır şekilde ihanete uğrayıp güvenim sarsılınca öyle egoist kesilenlerden, "her şey ben, her şey benim için!" gibi dolaşan çocuklardan değilim. bunlar cidden komik çocuklar.
her şeye bahane bulurlar, kendi kendilerinin iğrençliklerinin bahanesi de ihanete uğramış olmak olmuş!
016 Yorumla
Soran+1 yılBiraz detay istesem hadsizlik etmiş olur muyum? Hitler merak ettiğim bi mevzu çünkü ve anlamaya çalışıyorum da. Belki o karanlığa alışınca ışığınızı fark edersiniz. Zira karanlık ilk anda çok yabancı ve korkutucu gelir. Zamanla alışıp benimser insan
Soran+1 yılNarsisizme dültüğünüzden bahsedip diğerlerini bencillikle suçlamanız da.. İronik
Soran+1 yılHitleri örnek verdiğim narsisizm için dediniz. Bencilce deneyleri olsa da acımasızlığından ötürü diye düşünmüştüm ama narsisizmle bağdaştırdınız.
Soran+1 yılHee öyleli. Ama kınayan sınanır..
Soran+1 yıl"Dünya hassas kalpler için cehennemdir" sözünü yaşıyorsunuz demek ki. Sizde bi tesiri olur mu bilmiyorum ama yine de söyleyeyim. Sabır ve şükürle bu imtihanlar da atlatılır. Sadece biraz sabır, biraz azim ve biraz da şükür kafi
Soran+1 yılSabır ders alana, değişene dek. Şükür de yaratıcıya karşı. Bir yaradan olduğuna inanıyorsunuz diye düşünüyorum?
Soran+1 yılPeki nasıl varsınız? Anne baba vs değil. Yani size bir zigotken can veren kim?
Soran+1 yılİnsanın basit olduğunu mu iddia ediyorsunuz? Halen çözülememiş zihnimize ve birçok yanımıza rağmen? Oysa insanın evrendeki en karmaşık canlı olduğu şu götürmez bir gerçek. Size göre bilim yanlışsa ayrı tabii ya da siz her zmn haklıysanız..
+1 yılEski beni özledim
Masum beni
Hiç aşık olmamış beni
Kalbi hic kırılmamış beni
Mutlu beni
Kahkahalarla gülen beni
Hayal kurabilen beni
Umutlu sevgi dolu beni
Korkusuz ruhu zehirlenmemiş beni
Kendini seven beni
Şimdiki benden nefret ediyorum
Masumluğu çalınan benden
Depreasif benden
Çaresiz benden
Kalbi paramparça benden
Başarısız benden
Mutsuz umutsuz benden
Sevilmeyen benden
Kaba agrasif benden
Ruhu zehirlenmiş benden
Yïllardır karanlık icinde olan benden014 Yorumla- +1 yıl
Kaygısız ve çılgın beni özledim...
Soran+1 yılNe yaşamış olursan ol Rabbin seninle. Hayatta olduğumuz sürece de hep bir ışık, umut vardır. Çevren, yaşadığın atmosfer sana sürekli imkansız diye fısıldıyor olabilir ama bu neden gerçek olsun? Sırf insanlsrın ağzından çıktı diye bu doğru olmuyor. Bence yeniden ayağa kalkıp özlem duyduğun seni daha güzel bir hale getirebilirsin. Eskisinden daha huzurlu, neşeli ve umutlu olabilirsin. Bu senin elinde
- +1 yıl
Önce seni bu hale getirenlerden kurtularak tabii onuda yapamıyorum
Soran+1 yılBir arada olabilirsin yanında olabilirler ama bir mesafe koyamaz mısın? Mesela maske takarak, ciddi kalarak ya da sessizleşerek?
- +1 yıl
Her gün katlanamıyorsun ruhun kuruyor kendine bir hayat kuramıyorsun her şey anlamını yitiriyor tadın tuzun enerjin kalmıyor kendini değersiz yetersiz hissederek tutsak gibi yaşıyorsun.
Soran+1 yılYa okulun? Para biriktirsen? Kardeşin, bir büyüğün var mı belki onlar destek çıkar?
- +1 yıl
Maalesef yardım edebilecek kimse yok para biriktirecek kadar zengin değilim sınav sonucum tek çarem Allah yardım eder inşAllah
- +1 yıl
Kendimi kaybedecek gibiyim artık
Soran+1 yıl🥺 yalnız değilsin ama Allah seninle konuşacak birini istersen de her zaman dinlerim, kapım açık sana 🫂
- +1 yıl
Her neyse bu sıralar herkese dert anlatıyorum ilgilendiğiniz için cok teşekkür ederim
- +1 yıl
Cok sağol Allah razı olsun ❤
Soran+1 yılNe demek her zaman 🖤 Rabbim yolunu aydınlatsın, kalbin gibi güzel insanlarla karşılaştırsın seni ☁
Soran+1 yılYanlış biliyor olabilirim elbette ama çok fazla derdini dillendirdiğinde derdin artıyormuş. Bu yüzden kimseye söylemeden, sadece Allah'a içini dökmek ve O'ndan medet ummak daha hayırlı diye biliyorum. Yanlışım olabilir tabii 🌙
- +1 yıl
Amin ecmain
Gizli Üye(30-35)+1 yıldeğişim gelişim doğal…. Kendini yetiştirmek önemli ….
çocukken yaş sebebiyle tecrübe sebebiyle insan çok konuda eksik ve büyümek ister gelişmek ister…
gelişirde ama bu sefer çocukluktaki güzelliklerini kaybeder… büyümüş haliyle bir çocuk haline dönmek ister yanş iyi insan olmak iyi insan kalmak ister…
güzel bir döngü masalsı bir öyküde masalsızKalıp Masalı tekrar aramak gibi….
….
somut olarak: burayi açmam sosyal medya enteresan bir olay … değişik benim için… sosyal medyaya karşıyım çünkü😄
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 9,4b cevap paylaştı.
+1 yılEskisinden çok mantıklı, akıla uygun düşünceler içerisindeyim. Daha olgunum.
İnsanların yaptığı davranışlar (özellikle yakın çevrem) beni şaşırtmıyor sinirlenmeden gayet normal bir durum olarak karşılayabiliyorum.
Daha sakin ve anlayışlıyım çabuk sinirlenmiyorum20 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 9,8b cevap paylaştı.
u +1 yılAleykum selam 🌹 çok değiştim tabi, önceden sustuğum şeylere şimdi avaz avaz bağırabiliyorum. Önceden çekinerek yaptığım şeylere şimdi önünü ardını düşünmeden yapabiliyorum.
Ama doğru, ama yanlış.
Bu zamana kadar doğru yaptım da noldu? Kimse aferin demedi, takdir etmedi. Noldu, yine benden kötüsü olmadi.
Yapmadiysam yapri dendi. O zaman yapalım bari.
Nasıl biri oldum?
Çok düşünmeyen aklina geleni hemen yapan.. düşünürsem daha fenasi olacak10 Yorumla
+1 yılAleykümselam.
Sanırım düz gittiğim yolumdan bir miktar sapmalarım oldu lakin geç de olsa farkına vardım ve direkten döndüm diyebilirim. Şimdi yeniden düzelme ve düzeltme yolundayım, rabbim muvaffak ederse.12 Yorumla
Soran+1 yılAllah yardımcın olsun her insanın yolunda engebeler olur mühim olan onları sağsalim anlatabilmek ve yeniden bi tongaya düşmemek ☁
- +1 yıl
Kessinlikle kardeşim.
İnsan olarak toplum normlarına uymuyorum. Eskiden önemli gelen şeylerin aslında hiç önemli olmadığını düşünüyorum. Paraya zerre kadar kıymet vermiyorum. Topraktan geldik toprağa gideceğimizi biliyorum. Artık buna göre yaşıyorum.
01 Yorumla
Soran+1 yılNe güzel bir bilinç.. Ölüm var ve bunu sıkça unutuyoruz. Hafızaya kazımak ve çokça hatırlamak insanın kendine yapacağı en büyük güzellil
+1 yılHayatımda bir çok şey değişti özüm değişmedi aradığım şeyi bulamadım cunku cunku ben kendime veremedigim şeyi hep dışarda aradım hayatta sadece biri beni kosulsuzca herşeye herkese hiç bir sebep olmadan beni sevsin istedim olmadı. Sanırım hayatım boyunca bu hisle savasacagim ben değişmiyor değiştiremiyorum bunu.
01 Yorumla
Soran+1 yılÖnce kendini sevmesi lazım insanın sonra baikasının sevebileceğine de inanmıyor çünkü
+1 yılBaktığımda çok şey görüyorum. Onceden bir kedi kadar uysalken. Simdi bir kaplan kadar. Ne istediğini bilen hırslı bir kadin görüyorum..
12 Yorumla
Soran+1 yılAma dikkat et fazla hırs insanın sonunu getirir yine de kendini törpülemek harika bi his
- +1 yıl
O anlamda degildi aslında. Sadece ne istediğimi biliyor ve. Ona göre adım atıyorum.
+1 yılİnsanlara karşı önyargılarım oluştu çok fazla üzüp kırdıkları için kendi halinde yaşamaya çalışıyorum o yüzden
12 Yorumla
Soran+1 yılEn güzeli, insana ihtiyacımız yok zaten. Rabbimiz bizle olsun başka kimse olmasa da yaşanır
- +1 yıl
Evet öyle gerçekten sağolun
+1 yılKendimi bildim bileli aynıyım, gelişim mutlaka oluyor tabi ama temeldeki düşünce ve bakış açım hâla aynı
14 Yorumla
Soran+1 yılDeğişim olmadan gelişmek zor değil mi? Çünkü ben gelişim = değişim diye düşünüyordum yanlışsa farklı bi düşünce geliştireyim
- +1 yıl
Dönüşüm olmadan gelişim olmaz. Değişmek bambaşka bir konu. Mesela çayı asla şekersiz içmem diyen birinin aslında damağa ne verirsen ona alışır mantığını kavrayıp artık çayı şekersiz içmesi bir değişimdir. Çay bardağını ince belli içmeyi seven birnin artik kupa bardak kullanması ama çayı hâlâ şekerli içmesi ise dönüşümdür, temelde bakış açısı hala aynıdır sadece gelişim olmuştur🧋
Soran+1 yılWays çok hoş bi söz. Dızladıım teşekkür ettim yeni bakış açısı için 🤌🥳
- +1 yıl
Rica ederim 🌷
- Kişilik & Karakter konusunda 4,4b cevap paylaştı.
+1 yılVe Aleyküm selam. Aslında fazla değişmedim sadece kalp kıranlara karşı Zülfikarı kullanıp Allah'a havale ediyorum 😊onunda dışında ben aynı benim.
10 Yorumla Çok sağ duyulu sakin biriydim şimdi agresif biri oldum neden? hepimizin ortak bildiği Türkiyem herkes demeyeyim bazılarımız olanlardan etkilenmiyor umurlarında değil genel olarak öyleyiz herşeye çabuk alışıyoruz yarın oldumu unutuyoruz hayat devam ediyor yapacak bir şey yok diyoruz böyle...:(
10 Yorumla
+1 yılÇok yönlü bir çok yönde yetenekli olduğumu dusunurdum bunu eyeleme geçirip geliştirdim her konuda kendimi
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2b cevap paylaştı.
+1 yılEskiden duygular ve mantık arasında çok kalırdım, şimdi o dengeyi kurmakta zorlanmıyorum. En net değişimim budur.
10 Yorumla Daha güçlüyüm daha umursamazım, Bazı şeylerin gerçekten öğrenilmiş çaresizlik örneğindeki gibi gereksiz yere kafaya taktığımı anladım. Filan fistan
10 Yorumla
+1 yıleskiden herkesin iyi niyetli olduğunu düşünen, saf, sevecen, karşısındaki üzülmesin diye hayır diyemeyen biriydim şimdi ise tam tersi önceliğim kendi mutluluğum
12 Yorumla
Soran+1 yılEn güzeli 🤌 Kalp kırmadığın sürece lafını sakınmamak da güzel
- +1 yıl
aynen öyle 😌
Eskisi gibi acımasız değilim duyarsız değilim farkındalığım arttı kendime karşı da ve kendime karşı olan farkındalığım beni üzüyor. Farkında olmak hoş ama farkında olduklarım berbat.
02 Yorumla
Soran+1 yılYine de pozitif düşün. Değiştin ve pek çok özellik kazandın. En güzeli de bunun farkındasın 🥳
+1 yılAleyküm selam değişmedim hamdım piştim yandım 🐣
10 Yorumla
+1 yılUmursamaz bir insan olmuşum. Ya da umursadığını belli etmeyen.
Aleyküm selam.10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2,2b cevap paylaştı.
+1 yılÇok iyi niyetli yardımseverdim. Şimdi aman banane diyorum umursamaz ve bezmiş biri oldum
10 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 4b cevap paylaştı.
+1 yılBelki adım adım belki de daha hızlı ama yavaş yavaş vadenin dolup ölüme yaklaştığımı bilmek benim için huzur verici...
01 Yorumla
Soran+1 yılHesap günün yaklaşması.. Tek tesellimiz
Eskiden beklentiye girerdim şimdi beklentiye girmiyorum
10 YorumlaDaha sinirli ve gergin biri oldum ama bir o kadarda umursamaz ve keyifçi oldum.
Erkek olsam kesin alkolik olurdum.00 Yorumla
+1 yılHiçbir şey. Değişmek istiyorum ama basaramiyorum
01 Yorumla
Soran+1 yılPekii çaba? Çünkü inanmak başarmanın yarısıdır. Kalan yarısı da çabadır
Gizli Üye(25-29)+1 yılEskiden çok verici bir karakterdim. Herkese yardımcı olayım, herkes mutlu olsun benim olmama gerek yok kafasındaydım. O insanların kaybedince büyük bir depresyona girdim. İnsan dibi boylayınca ayağa kalkınca eski sen olmuyorsun zaten. Şu an aşırı duygusuz ve bencil bir insana dönüştüm. Hatta bundan dolayı da hayatıma kimse girmiyor ama mutlu muyum. Evet
01 Yorumla
Soran+1 yılBazen kaybettin sanarsın ama kendini kazanırsın. Sen tam anlamıyla zıt bir karaktere dönüşmüşsün ama buna gerek yok. Sadece aşırı olmayı bırakıp kendin olsan, kırmadan, abartmadan sadeliği seçsen çok daha rahat ve huzurlu bir hayatın olur gibş
Gizli Üye(25-29)+1 yılİyi niyeti bıraktım daha acımasızlaştım ilahi adaletin geç tecelli ettiğine inanırım biri kötülük yapınca ödeşmek istiyorum intikam almak istiyorum çabuk sinirleniyorum dövesim geliyor
05 Yorumla
Soran+1 yılPeki eline ne geçiyor? Dövğnce nefsin mutlu oluyor peki ya özün? Ruhun ve vicdanın n eyaptın? Diye soruyor mu yoksa sadece nefsine mi odaklandın?
Cevap sahibi+1 yılKendimi rahatlatıyorum en rahat yastık vicdan yastığıdır kimsenin bana yaptıkları yanında kalmasın istiyorum
Soran+1 yılAma Allah'a havale ettiğinde de kalmıyor. Bizzat görmemen Allah'ın onları cezasız bıraktığı anlamına gelmez ki hem her hataya aynı şekilde karşılık verirsek onlardan ne farkımız kalır?
Cevap sahibi+1 yılHaklısın ama ben ilahi adaletin geç tecelli ettiğine inanırım sabırsız bir insanım benim tarafımdan intikam almak istiyorum
Soran+1 yılBence acele etme hem acele işe şeytan karışır derler
- Kişilik & Karakter konusunda 2,1b cevap paylaştı.
+1 yılŞahtım şahbaz oldum dkdjsk
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılTesettürlüydüm, acildim sebebi baskiyla kapanmistim tesetturden ciktim
04 Yorumla
Soran+1 yılSebeplerin neler? Vicdanın, inancın seni sorgulamıyor mu?
Cevap sahibi+1 yılHayir sorgulamiyor aile baskisiyla kapandim ve rahatsiz ediyor tesetturlu olmak ,
Soran+1 yılPeki bunu kendi isteğiyle tesettüre çevirmeyi düşündün mü? Ailen tesettürle tanışmana vesile olmuş olur, sende kendi rızanla Allah için kapanmış olursun. Buna ne dersin? Çünkü bakış açın değişirse baktığın şey de değişir
Cevap sahibi+1 yılAlakasi yok canim ben tesetture girmek istemedim, ayrica onlar cok zorladi ki kucuk yasimdan beri giresim varsa bile nefret ettim yani , bi kez arkadasima cok ozenmustim baski cok olunca nefret ettim arrik illahlah geldi ki 23 yasima hep kuran kurslarinda buyumus birisiyim ben aman yok yok istez o tarz dusuncelerim yok kurtuldum rahatladim valla icime ferahlik gonlume geldi
+1 yılOlgunlastim bunu baya farkedip alla alla şu işe bak diyorum
10 Yorumla
+1 yılDindardim basortuluydum 5vakit namaz kilardim. Sonra inancli olmanin bana iyi gelmedigini fark edip degistim
09 Yorumla
Soran+1 yılSeni bu düşünceye iten ne oldu? İsteklerin mi, çevren mi yoksa hayatında karşılaştığın olaylar mı?
- +1 yıl
Yani muhtemelen hepsi. Ama sonucta ben kendi irademle inanmamayi tercih ettim. Benim yerimde bir baskasi ayni seyleri yasayip tam tersi inanmayi secebilirdi. Bu kisiye kalmis bir sey
Soran+1 yılBende onu soruyorum aslında. Seni buna tam olarak ne itti? Neden Allah'ı, huzur dolu cennetini bırakmayı tercih ettin?
- +1 yıl
Bilmem huzur alamadim ben hic. Hep kendimi kandirdim. Hatirlamak bile istemiyorum. Bana gore degildi kisacasi. Zaten arastirinca cok mantiksiz geldi
Soran+1 yılHiç ihtimal veriyor musun kendine, belki yanlış yerde aradığına ya da yanlış kaynaklara, yere baktığına? Çünkü islamın anlattığı huzur, merhamet ve anlayış. Bunların da bir insana uzak gelmesi.. Pek mümkün gelmiyor bana. Belki farklı bir pencereden, yeni gözlüklerle yeniden bakmanın zamanı gelmiştir. Ne dersin?
- +1 yıl
Ben yaklasik 2 3 yil boyunvca direndim ve bu surec icinde etmedigim dualar kalmadi. Gercekten Allah varsa beni dininden uzaklastirmazdi. En azindan bi kapi acardi dimi? Bilmiyorum belki de cabuk pes ettim ama kendimi cok hirpaladim. En basinda normal seviyeli bi musluman olsaydim belki hala dindardim. Ama simdi zaten is isten gecti. Ben islamin da diger dinlerinde tamamen uydurma oldugunu dusunuyorum. Bu konulsra cocuklugumdan beri ilgim vardi zaten. Uzun lafin kisasi din inanc isidir. Gonullulukle olur. Ben gonullu olamadim. Emirler ve yasaklar zor geldi. Hep kendimi gunahkar hissettim. Bana iyi gelmiyordu su an daha mutluyum
Soran+1 yılBen seçimimi yaptım, geri dönmek diyorsan başka. Kalpten inanmadıkça zaten pek bi anlamı olmaz. Ama bir şans var, belki hatalıyımdır acele etmişimdir diyorsan konuşabiliriz bunun üstüne
- +1 yıl
Yok tesekkur ederim ben zaten yeterince islami bilgiye sahibim. 4 sene yatili kuran kursundaydim epey bir sey biliyorum dinle ilgili. Belki de yanlis yoldayimdir bilmiyorum. Simdilik bu bana iyi hissettiriyor. Iyi geceler
Soran+1 yılNasıl istersen hayırlı geceler. Yine de bin bilsen de bir bilene danış sözünü unutmayalım. Elbette mütheşmel bi bilgim var demiyorum ama bakış açısı hayatı değiştirir ☁
Gizli Üye(25-29)+1 yılKötüydüm daha kötüyüm
16 Yorumla
Soran+1 yılKime göre, neye göre? Belki unuttuğun, atladığın bir iyiliğin var? Sorgu meleklerini unutma her anımızda yanımızdalar ve çoktan unuttuklarımızı da yazdılar. Kendine haksızlık ediyorsun gibime geliyoe
Cevap sahibi+1 yılEvett hem de çok haksızlık yapıyorum hiç Bi zaman yeterli hissetmedim
Soran+1 yılGeriye dönüp sustuğun, sabrettiğin ve yardım eli uzattığın insanları düşünmeye ne dersin? Ettiğin ufak bir tebessüm bile yeterli çünkü 👻
Cevap sahibi+1 yılAy aslında ben kendime bu acıları çektiriyorum savaşım kendime
Soran+1 yılDimii kendini yoruyorsun hayatınk kolaylaştırabilecekken 🌙
Cevap sahibi+1 yılAynenn öyle
+1 yılpamuk gibiydim elmas oldum
10 Yorumla
+1 yılKendi kendime sosyal anksiyete atlattım.
10 Yorumla
+1 yılKimseye ihtiyacım olmadığını fark ettim
10 YorumlaBen pek değişmedim sanırım.
10 YorumlaAleykğm selam
Şahtım şahbaz oldum:)10 YorumlaOlumlu yönde değişmekteyim inşallah.
10 YorumlaTamamen değiştim😀
Değişmeye de devam ediyorum.10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 7,6b cevap paylaştı.
+1 yılÜzülme duygum kayboldu
01 Yorumla
Soran+1 yılGüzel gibi görünse de büyük bi kayıp aslında. Korkumuzu kaybedersek çılgın, kederimizi kaybedersek vurgun olur kendimizi denizin dibine bağlamış oluruz. Tez vakitte dertlerini de, acını da bulman ve onları kabullenip kendini özgür kılman duasıyla ☁
+1 yılAh ahhh neydik ne olduk
02 Yorumla
Soran+1 yılSoru da buydu ya 🙂
- +1 yıl
Soruya soruyla cevap vermeyi çok severim 🤣
+1 yılçoktum biktim hayattan
01 Yorumla
Soran+1 yılHayatın güzel yanları da var ama. İnsanların dokunamadığı, doğanın harikaları..
+1 yılDuzeltmek yerıne sılmeyı ogrendım
10 Yorumla
+1 yılAynı yerde otluyorum
10 Yorumla
+1 yılDeğişmedim fazla ayrıca fotoğraf çok güzel
01 Yorumla
Soran+1 yılTeşekkürler
Öz güvenim
03 Yorumla
Soran+1 yılNasıldı, nasıl oldu?
Soran+1 yılO zmn ne mutlu sana 🥳
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 