Birini seçecek olsaydınız Narsizmi mi? Yoksa Özgüveni mi seçerdiniz?

Birini seçecek olsaydınız Narsizmi mi? Yoksa Özgüveni mi seçerdiniz?

Öz güven en basit tanımıyla bir kişinin kendisini değerli ve yeterli hissetmesidir. Eğer kişi kendisini değerli hissediyor, fakat yeterli hissedemiyorsa burada özgüven narsizme dönüşür. Özgüveni güçlü olan kişiler güçlü yönleri harici, zayıflıklarının da farkındadırlar ve dolayısıyla olaylara yapıcı bir şekilde yaklaşırlar. Narsistler ise zayıflıklarını reddeder ve kendilerini sürekli yüceltme çabası içine girerler. Her türlü eleştiriye aşırı tepki gösterdikleri gibi kendi hatalarını görmeyip, hatasız olduklarına karşı mükemmel bir inançları vardır.

Mesela ;Çocukluk döneminde kişi çevresine sevgiyle bağlanmazsa narsistik kişilik bozukluğu ortaya çıkabiliyor

Birini seçecek olsaydınız Narsizmi mi? Yoksa Özgüveni mi seçerdiniz?
Cevapla