
Ben sanırım ablam evlenirken altın takmak zorunda kaldığımda artık bir yetişkin olduğumu anladım.😅

Ben sanırım ablam evlenirken altın takmak zorunda kaldığımda artık bir yetişkin olduğumu anladım.😅
Emin değilim hala bağzen hissetmediğim zamanlar oluyor bağzen hiç bir şey yapmak istemediğim zamanlarda kendimi büyümüş hissetmiyorum her şeyi boş veriyorum ama okula gidip çocuklarla derse girince birden büyük oluyorum gerçi mesleğim gereği çocuk ruhluyum ve bu mesleği sevmemeli sebeb bu sorumluluklarım olduğunda büyüğüm ve kafama göre hareket etmek istediğimde eğlenmek istediğimde ve bağzen saçmalamak istediğimde küçüğüm böyle olmayı daha çok seviyorum ve büyümeyi çokda istemiyorum bu yüzden büyümek ve sorumlularının olması gerçekten gün geçtikçe zorlaşıyor insanlar zorlaştırıyor. Yerine göre büyüyüp küçükmek en iyisi 😅😅
Bence de hele ki öğrencilerle içli dışlıysan çocuk ruhlu kalmak en iyisi.😀
Okul öncesi öğretmeniyim ve etrafım henüz okuma yazma dahi bilmeyen miniklerle kaplı çocuk ruhum hep var o yüzden.
Aynı alandaniz seni çok iyi anlıyorum😀🤗
Teşekkür ederim hocam 🙂💕
🫶🏻🪻
Ben tam olarak aslında yalnız kaldığım zaman büyüdüğümü anlamıştım. yani çünkü insanın elinden kimse tutmadığı yardım etmediği zaman genelde o zaman anlıyor büyüdüğünü birde mesela çocukken her şey güzeldir film izlersiniz çizgi film izlersiniz oyun oynarsınız arkadaşlarınız ile sokağa çıkarsınız bunların hepsi güzel şeylerdir o zaman dertleriniz olmadığı için kendinizi mutlu hissedersiniz ama işte bir gün ya da zaman için de bunları bile artık yapamadığınız zaman anlıyorsunuz büyüdüğünüzü çünkü o zaman başka dertler ile uğraşıyorsunuz hayat da kalmak para kazanmak okul iş gibi konulara bakıyorsunuz daha çok ya da aile sorunları da örnek verilebilir bence.
17 yaşımda ailemden ayrı bir şehire gittiğimde.. Ayrı bir şehirde yaşamaya başladığımda.. Üniversitede yani..
Bir anda büyüdüm.. Çünkü daha bir hafta öncesine kadar dolmuşa binip de Kızılay'a gidemezken, bir hafta içinde ayrı şehirde yaşamam gerekti..
Zorlu bir süreçti ama benden daha beterleri varmış.. Üniversiteye gelip de annesini özlediği için okulu bırakıp evine dönenleri gördüm.
Ben eve dönmekten kıl payı vazgeçenlerdendim. Anlayabiliyorum😄
Hanımlar için anlaşılır bir durum ama bir erkek için anlaşılır şey değil.. Bu adam daha askere gidecek.. Anneye bu kadar bağımlı olmak anormal geliyor bana..
Evet o konuda haklısınız.
Anladığımızı sanıyoruz.
Rahmetli Dedeme 90 yaşında iken sordum;
-Dede, Hayat nasıl geçti ne anladın bunca seneden? dedim.
Dedem Hafif tebessüm ile;
-Hiç bisey anlamadım oglum, rüzgar gibi geçti demişti.
Dedenize Allah'tan rahmet diliyorum. Büyükler ne diyorsa en güzelini diyor gerçekten..🌿🪻
Amin. Allah razı olsun.
Aha geldik, Aha gidiyoruz, amma bugün amma yarın. Allah bilir.
Allah hepimize iman ile son nefesimizi vermeyi nasip etsin.
Amin🤲
Cevap
48Cevap
25 inden sonra anladım. Gerçi bunun için askere gittim orada elimde bi defter kalem. Hayat için kendime notlar aldım ve uygulamaya başladım. Sonrası için zaten evlenmek istediğim bi kız vardı ondan da vazgeçtim. Askerliğin bana tek faydası bu oldu sanırım. Bi de meslek olarak asker olsa idim benden kralı yoktu. Memur oldum şimdi kimseyi de umursamıyor gibiyim ama maaşım da birseylere yetmiyor. Bende bu yüzden birseylerden vazgeçtim. Basit kadınlar suanlik mutlu ediyor
Umarım gerçek mutluluğu tadabilirsiniz. Beklentiler istekleri karşılamayınca insan bosluğa düşebiliyor. Haklısınız.🌿🪻
Kendi işlerimi kendim halletmeye başladığımda, sorumluluklarım arttığında ve ilk kez kalbim deli gibi kırıldığında.
Çok sevdiğim şarkıdan da bir kesit bırakmak isterim;
-Büyüdük sanıp boş yere kırdılar oyuncaklarımızı, bir bahar umuduyla ne varsa yıkıp yok yere gittiler.
Oysa gerçeğin merhametsiz duvarlarına çarpınca, ne bahar geldi bir daha topraklarına, ne de ellerinde bir damla umut kaldı...
Şarkı ve yorumunuz için teşekkürler🌿🪻
Rica ederim.🫶✨
İnsan bazen yalnızlığın verdiği derinlikle düşüncelere dalıp büyüdüğünün farkına varır... bazen yakınını kaybedince... bazen eski dinlediği parçaları dinleyip oyunları oynayıp geçmişe dönmeye başladığında... bazende babam haklıymış dediği zaman... insanın aslında olgunlaşma yaşı yoktur.. insan yaşadıklarıyla olgunlaştığını anlar... bazı insanlar 40-50 yaşına gelir çocuk gibi hareket ederler... buda bir misal...
Bugün gratiste gezerken liseli kızlar geldi yanıma ellerinde 4 - 5 çeşit törpü hangisi daha iyi abla dediler, salladım bitanesini bilgiçlik taslıyorum kalın olması lazım faln salladım bitanesini bu iyi bunu alın dedim, a101 törpüsü kullanan ben.
😄
Ablam bizi terk ettiği/evlendiği an... bütün mesuliyeti/yükü bana devrettiği için. Erken yaşta evlendi ve beni terk etti resmen, çocukluğumuzu doyasıya geçiremedik bile... o nedenle ona çok kızgın ve kırgınım. Maaselef kardeş yönünden şanslı biri değilim...
Üniversiteye gidip annemgil beni KYK ya bırakıp gittiklerinde çok üzülüp çok ağlamıştım ve şu an fark ediyorum ağlamamın ve anne ben yanına gelmek istiyorum dememin sebebi büyümüş olmama karşı verdiğim bir tepkiymiş 🥺
Aynısını yaşadim ama annemi arayıp aglayamadım. Aglasaydim kesin gelip alırlardı. Korktum😅😅
Aynen ben niye annemi aradım şu an hatırlamıyorum ama sanki cami avlusuna bırakıp gitmişler gibi gelmişti o an hala bazen öyle hissediyorum 😂
Ahshdhd of bana kendimi hatırlattın ya. Arkalarından nasıl ağladığim gözümün önüne geldi.😅😅
bir kizdan hoslanmaya basladigimda hayatin gerceklerini ogrendim, sonra pesinden huzun, kirginlik, dislanma gelince ve bunlara ragmen ayakta kalabildigimi gorunce buyudugumu hissettim.
Zor bir durum olmalı.
yigenim doğduğunda ben çikolata dağıttığımda anlamıştım:)
18 Lik kızların bize göre küçük olduğunu anladığım da. . ( 26 yaşındayım )
Yani bence de kücük😅
İşte yaslanmisiz :((. Arık 22 falan diye düşünüyorum 😂
Sence kaç olmalı? 26 yasa göre
Doğru düşünüyorsunuz. Bencede uygundur👍
O zaman bence de uygundur 👌 peki üst sınırı kaç yapalım 😬
Hiç anlamadığım konular gerçekten. Onuda beş yapin gitsin.
Okeylddim o zaman. 😬👌👌👌
Arkadaşlarım evleniyor ben den yaşça küçük kuzenlerim evleniyor ve zamanın ilerlediğinin farkındayım ancak bu durumu bir türlü kabullenemiyorum ancak evlenip kendi çocuğumu kucağıma aldığımda fark edebilirim gibi geliyor durumun ciddiyetini
Maalesef hic bir zaman anlayamayacagim yaşım 31 oldu ama ben 70 yaşında gibi oldum diger yandan da hic büyüdügümü hissetmiyorum artık hayatı sevmiyorum ondan olabilir gerci hic bir zaman sevmedim
Ben 2 ay sonra düğünüm olduğunu farkkettiğimde 😅😅
Erken farketmişsin ama😆
lisede tek basina baska sehirde yasamaya basladigimda
Lise için biraz erkenmiş gerçekten.
cok faydasini gordum, cok sey katti bana
Elime bir kürek verip sevdiğim birinin mezarına toprak attığımda anlamıştım.
En acısı..
Staj yaparken anlık Dolar, Euro ve Benzin uçuşlarının en hat safhada olduğunda usta başım dahil yaklaşık 15 kişinin ağladığında anladım bir daha hiç bir şeyin eskisi gibi olamayacağını :)
Telefonumu yenilemek istediğimde artık babamdan para istemeyip kendim rahatlıkla alabildiğimi fark ettiğimde. Hatta istemeyi düşündüğümde aşırı rahatsız olmuştum, o an anladım galiba
Fark ettiğim şeylere susmam gerektiğinde, merakımı peşinden koşamadığımda ya da parka gidip orada vakit öldüremediğimde, insanlara karşı güvensiz olduğumda
Ailem ciddili şeyler konuşmaya başladığında. Dedim noluyor nerelerde geldik, büyüdük mü o kadar ya ajsdjs
Üniversite için tee 15 saat uzaklıktaki şehre gittiğim de tamamdır büyüdüm demiştim.4 yıl ne çabuk geçti yaa
Kardeşimle evde tekken deprem olduğunda kendi canımdan çok onunkini düşünüp korkusunu yatıştırmaya çalıştığımda.
Kendi ayaklarimin üzerinde durup para kazanmaya başladığım zaman anladım
Çocukluğumdaki mutluluğu bulamadığım zaman anlamıştım
Allahtan başka kimseye muhtaç olmak istemediğimde..
Kendi başka evd ekalkmak ve iyi olmak için cabaladigimda
üniversiteye başladığımda büyüdüğümü hissetmiştim...
Ölüm kayıplarını yaşadığımda, ve buna çok erken maruz kalmıştım, çocuk olamadan büyümek...
Bu çok zor bir soru ki zira çok kolay bir soru velakin cevabı hüzün...
Yalnızlıktan mutsuz olmaya ve psikolojimin yıkıldığı zaman
Epilepsi hastalığımın ilerlediği evrelerde.
cut.
Sorumluluk almaya başladığımda. Hissetmekten çok büyüdüğümu gördüm izledim ve 14 15 yaşlarındaydım
Çocuğum var hala büyüdüğümü hissetmiyorum böylesi daha güzel
Yıllar önce aldığım bir kararın sonuçlarıyla yüzleştiğimde..
13 yaşında tek başıma eğitim hayatım için yurtdışına çıktığımda anlamıştım
iyi de o zaman daha büyümemişsin ki?
@PrensSalih büyüdüğünü hissetmiş, olgunluk kavraminin yaşla bir ilgisi yoktur.
belli bi yaşa kadar belki ama 13 de çok küçük geldi gözüme
o da doğru
misafirliğe gittiğimizde bana da kahve getirildiğinde
Hala içemiyorum.
Faturalarımi ödemek zorunda olduğumda kimse neden ödemiyor ki demiştim wvjdbqidbjsw
İleride ben😅
Babam vefat ettiğinde
Ne yazık ki hiç çocuk olmadım hep büyüktüm. Çocukluğum içimde kaldı diğer her şey gibi
+1 diyelim
Büyüdüğümü hissedemiyorum
İş hayatına atıldığımda
Hastaneye kendi başıma gitmeye başladığım zaman
Hiç sevmem tek gitmeyi...
Annemle babamı kaybettiğimde.
Allah rahmet eylesin🌿
Otobüsle tek başıma yolculuk yapmaya başladığımda
Vaovv biraz erken bir aydınlanma olmuş sanki.
Çocuk reyonundan erkek reyonuna geçince😅
Mantıklı...😅
14 yaşında yiğen 14 yaşında işe başladığimda ilk haftalik ucreti aldığimda
Bir ilkokulun yanından geçerken topları sokağa kaçmıştı abi atarmısın diye bağırdıklarında
Yurtdışında yaşamaya başlayıp aileme maaş gibi para göndermeye başladığım zaman
Yanlışların affedilmediğini ve affedilmemesi gereken yanlış olduğunu anladığım zaman.
Anne olduktan sonra😉
Sevince
evlendirdikleri zaman hiç istememiştim
Annem ve Babam yok olduğunda.
Evde yemekleri ben yapınca
Babam vefat ettiğinde.
Olanlara şaşırmadığımda.
Üniversiteye başladığımda
15 yaşımda çalışmaya bsşladığımda..
Çalışmaya başlayınca
30 da ve sanırım halen degılım
anneme güvenmemeyi öğrendiğimde
Bayram harçlığı almamaya başladığımda.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?