Soru, kalbi/güveni sarılan ve artık herkese karşı pozitif yaklaşamayanlara.. :))
Şey de diyebiliriz, nasıl bir olay yaşayınca artık aşırı iyimser davranmıyorsunuz? Mesela en yakın arkadaşınızın sırtınızdan pıçaklaması gibi :D

Soru, kalbi/güveni sarılan ve artık herkese karşı pozitif yaklaşamayanlara.. :))
Şey de diyebiliriz, nasıl bir olay yaşayınca artık aşırı iyimser davranmıyorsunuz? Mesela en yakın arkadaşınızın sırtınızdan pıçaklaması gibi :D

Ben bu konuda insanlara genelleme yapmamaya gayret ediyorum. Sadece bireysel olarak düşünüyorum. Burada önemli olan ben iyi bir insan mıyım? Benim iyiliğimin başkasına negatif ya da pozitif etkisine bakmam. Kendimi nasıl rahat ve huzurlu hissedeceksem öyle davranım. Bunun dışında ki karakterler zaten kendini belli eder. Babamın oğlu olsa tanımam.
son kararın mı :D
Dur bir daha düşüneyim :D
Genel olarak mutsuz olduğum zaman ve hayatın adaletsiz olduğunu öğrendiğim zaman karar verdim. çünkü insanlara iyi oldukça insanlar sizin bu iyi niyetinizi sonuna kadar kötü kullanıyor, yani iyilik yaramıyor maalesef insanlara. bu yüzden bende kendimi düşünmeye karar verdim sadece. çünkü bu dünyada maalesef iyi insanlar kaybediyor sadece kötülük kazanıyor, iyi oldukça sizin iyi niyetinizi suistimal ediyorlar. herkese hak ettiği gibi davranmak en iyisi.
Birde benden başka bana yardım eden birisi olmadığında fark ettim. yani aslında insanın önceliği kendisi olmalıdır.
Of görüş yazmıştım sayfa gitti. Bu ara siteye girerken veya site içinde hata veriyor sayfa kendi kendine bir şeyler yapıyor. Yazmıcam görüş üşendim. Kaldırırsan da kaldır napim 😞
Ben tam tersine karar verdim
iyi niyetim çok nadir insanlara kötü niyetim pek yok bulaşmayana bulaşmıyorum
Hatta bazılarını bulaşacak kadar önemsemiyorum
Çok pardon ben soruyu insanlara iyi biri olmaya ne zaman karar verdiniz diye okudum. 🙈
Pekala 😅
Cevap
11Cevap
Birikimler var elbette insan canı yanınca can yakmaya başlıyor. Bana dokunmayan yılandan ben de uzak dururum. Kendi işimi bakıyorum sadece. Ki ben ailemden bile görsem siler atarım bunu da yaptım zamanında. Kendi öz ablam ile 3 yıl boyunca konuşmadım
Ben hiçbir zaman kötü adam olamadım. Bana şerefsizlik yapana bile şerefsizlikle karşılık vermeye vicdanım razı gelmedi
İyi biri olmaktan vazgeçmem, insanlara zaten güvenmiyorum ve oldukça mesafeliyim...
Henüz karar vermiş değilim. Olur muyum bilemiyorum 🤷ben ne zaman kötü olacam desem yine başa dönüyorum vicdanım el vermiyor. Keşke öyle biri olsamda becerebilsem şu vicdanımı bir sustursam neler yaparım belki ama lanet olası bu vicdanım izin vermiyor. Nereye atsam bu vicdanımı kime versemde kurtulsam acep yoksa halim duman😂 dilerim inşallah bir gün aklım başıma gelirde vicdansız biri olurum.🤲çok çok amin...
ah şu herkese düzelir kafasıyla yaklaşmak :D
İşte o benim😂😂
Eylemler aynıdır bu soruya. Herkes illa ki bir kez olsun hayattan veya birilerinden darbe yemiş; hayat/birileri tarafından aldatılmış, sonradan fark edip geç gördüğü bir olayın kahramanı olmuştur. Bütün bunlar; güzel davranışlara/düşüncelere/duygulara dair ne var ise insanda yavaş yavaş eksilmiştir. Denklem basittir : iyilik=zarar görmek. 🤔 O halde zarar görmemek için iyilikten uzaklaş.
Abimi çok severim. Biz onunla ikiz gibi büyüdük. Ama eşi onu bizden kıskandı ve benim kalbimi kıracak olaylara imza attı. Onun üzüntüsünü bile bir ay kadar uzun bir sürede içimden attım. Buna rağmen ona karşı bile kötü biri olamıyorum.
Kötümser olmaktan ziyade araya set çekiyorum. O kişiyi daha önce hiç tanımamış ve tanışmayacağım insan konumuna getiriyorum.
Yukarıdaki örneği çoğaltırım da xper'im yetmiyor. 😪
Henüz tüm insanlara karşı kötü olmaya karar vermedim.
Önce bana nasıl davranılmasını istiyorsam o şekilde saygılı ve nazik davranırım.
Karşımdaki kişi verdiğim değeri görüp hemen popişini kaldırıyorsa ve kendini benden üstün görüyorsa bir iğne batırıp havasını alırım sadece
Kendimi sevmeye başladıktan sonra kendim haricimdeki hiç kimseyi değer vermeye layık görmemeye başladım. Ha bu demek değil ki yardıma ihtiyaç olduğunda gtümde yeller eser. Kimseyi sevmem ama kötü kalpli de değilim. Yardım gerekirse ve üşenmiyorsam orada olurum
İyi olmam gereken yerde, karşılığını da aldığımda iyi biriyim ama hiçbir şey hissetmediğim, bana yararı dokunmayacak birine karşı hep nötrüm. Bu beni kötü biri mi yapar bilmiyorum ama bana fazlaca kötülüğü dokunmayan kimseye karşı kötü olmam, hep umursamaz görünürüm, umursayacağım nokta kendi hakkımı arama zamanında olur.
Beni hayal kırıklığına uğratacak son kişi dediğimden bile hayal kırıklığı yaşadıysam artık bazı konulara şüpheyle yaklaşmaya başlıyorum. Halbuki buna da gerek yok. Kimle ne konuşacağını bilse insan yeter. Yaşadığım hayal kırıklığı üzerine iyi biri olmamayi düşünsem de benim yapımda bu yok onu anladım. Sadece belli sınırlar var bende buna göre hareket ediyorum.
Ben hala iyi davranıyorum insanlara. Sadece beni birisi üzdüğü an kötü davranırım sonra zaten hayatımda çıkar. Ailem hariç. Geri kalanlaru umursamam. Çünkü hepsi geçici. Hayatımda bir yerleri bile yok. Beni üzdükleri için demiyorum ailem hariç kimsenin hayatımda bir yeri olamaz ki. Aynı evde bile değilim neden uzatayım ki. Hatta bazen beni üzenleri bile takmıyorum. O kadar. Kötü gibi duruyorum ama kötülüğüm sadece kendime.
Hala iyi biriyim ama kimseyle içli dışlı değilim. Herkese hak ettiği muameleyi gösteriyorum, sınırlarım olduğu gibi herkesin hayatına saygım var
Böyle bir karar vermedim. İnsana göre muamele yapma kararına çok oldu varalı.
İnsanlar iyilik yapıyorsa zaten fazla beklenti içinde olmamalı. Karşılığını istediğin şekilde almak isterken tam tersi durumlar da yaşanabiliyor yani demek istediğim iyilik yapmak istiyorsa bir insan karşıdakinin davranışlarına, aldığı tutuma bağlı olarak yapmamalı iyilik istediğin için yapılmalı karşılıksız olmalı yoksa ne anlamı kalır ki iyiliğin.
İyi biri olmamaya karar vermedim. Böyle bir şey düşünmedim de. Sadece önceliği kendime verdim. Çünkü hayata karşı biraz geç kalmışlık hissi var. O nedenle öncelik kendi sorumluluklarım, hedeflerim, düşlerim başkaları değil.
Sevgi dilinden vazgeçmiyorum eline güç geçen şahıs sevgimi değersizlestirdigi an meseleyi göksal babaya bırakıyorum o en doğrusunu bilir sonuçta iyiligimi yiyen karşımdaki niçin negatif olayım kendi kisir döngüsünde dönsün dursun
Hâlâ iyiyim bu insanların kötü olmasına karşı değişmedi ve değişmeyecekte.. sadece belli oranda mesafe de durabilirler bu da zaten onlari isteseler de kötülüklerini görmemek için bir çizgi oluyor
Güvendiğim insanlar kırdığında, sevdiğim insanlar gittiğinde. Ama iyi ki böyle olmuş. Artık kimseye ya da hiçbir olaya şaşırmıyorum. Herkesten her şeyi bekleme noktasına gelince hayatın daha güzel oluyor ¢
Duygularımın hiçe sayıldığını, fikirlerimin bir önemi olmadığını, iyi niyetimin kullanıldığını, aslında sadece insanların dertlerini dinleyen biri olduğumda farkettim. Geç oldu ama artık mantığım hep daha ön planda..
Yaptığım iyiliklerin karşısında kötülük görerek ne zaman bir iylik yapsam burnumdan getirdiler yapmasaydın oldu o yüzden şimdi kötülük de iyilikde yapmıyorum fazla nankör insanoğlu 🙂
Güvenirsin birine, tamam o herkesten farklı dersin seversin ama oda sırtından bıçaklar ya o günden sonra kimseyi kolay kolay sevip güvenemezsin🥺
Kendim için bir şeyler yapmaya karar verdim sadece eyleme geçmek ilerlemek lazım şimdi)
Bu yakınlarda kadar verdim denebilir
Hala karar vermedim ama bildiğim şeyin de cahili olamam, yani orada bir iyi gördüysem kötü de davranamam.
Allah böyle yaratmış ya ne kadar iyi biri olmayacağım desem de yapamıyorum. İçimdeki ponçik bi anda ortaya çıkıyor 😏
Çok sevdiğim birinin en ufak bir tartışma sürtüşme de yaptığı iyileri başıma kalkıp, anlattığım şeylerimi yüzüme vurduktan sonra...
Ayy, resim çok güzel. Resmi görünce, karar, verdim diyip, sallıyım bari😃😃
Akrabaları tanıyınca ben iyi olmamaya karar verdim onlara karşı 😊
İyi niyetim suistimal edilmediği sürece hep iyi biriyimdir zaten...
Kendime faydası olmadığını anladığım zaman karar verdim 👍🏼
Vermedim henüz insanlara çok yakın durmayacak kendimi koruyorum
Baya oldu ama beceremiyorum merhametim çoğu zaman bunun önüne geçiyor.
Yoo, Allah'ın emrettiği iyilikten vazgeçmem. Sadece insanlara güvenmiyorum ve sevgim az.
Sağlığımı kaybetmeye başlayınca hayır demeyi kırıldığım kadar kırmayı öğrendim
en yakın arkadaşlardan hep kazık gelir istisnasız bir keresinde hakkımda iğrenç konusmalarini görmüştüm digerinde de erkek arkadasi konuşma dediği için konuşmadı benimle ve daha bir suru olay iftira bilmem ne
İçimdeki iyiligi hiç kaybetmedim, kaybetmekte istemiyorum sadece beni üzen veya yıpratan insanlardan, olaylardan uzak durmayı tercih ediyorum.
Cici kuş bilmiyorum belki olurum belki olmam pozitif bakmak iyileştirir onu biliyorum sadece
İyilik yaptıklarımdan kötülük gördüğümde.
Ben iyi olmayı sürdüreceğim ne olursa olsun 💪
Dun verdim duuuuunnnn
İnsanlara iyilik yaramıyor ne zaman uzsem değerim biliniyor
iyi biri olmamak ve temkinli yaklasmak cok farkli seyler. temkinliyim ama herkese karsi iyi biriyim sahseb
Vermedim hak edene hep öyleydim
İnsanlara karşı hep iyiyim ✌️
Vefasızlıkla karşılaşınca
Kuşlara bayılıyorum
Bn iyim de karsidakilerim kalbi kõtu
Kalbimi kıranlar, güvenimi sarsanlar olunca
Nankörlüklerini gördüğümde
İyiyim ama herkese karşı değil..
Onlar beni acımadan yok yere kırmaya başladığında
Haketmediklerini anladığım zaman.
Daha 16 yaşındayken karar vermiştim
Hiç iyi olmadım ki sonradan karar verim
Oyle bir kararim olmadi ((
İnsanlar iyilik sevmez 😂
Daha o seviyeye gelmedim henüz
dört sene önce
Hiç bir zaman. İyi olana iyim
Uzun zaman oldu
İnsanların iyi olduğu zaman iyi biriyim..
Hak etmiyor kimse bunu görünce bıraktım.
9 yıl önce
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?