
Gölge, kişiliğimizin karanlık, bilinçsiz, hatırlanmayan ve çeşitli sebeplerle bastırılmış, kendimizle özdeşleştiremediğimiz kısımlarıdır denebilir. Benliğimizin, sırlarımızın, bastırılmış duygu, düşünce ve tepkilerimizin, ilkel dürtülerimizin, kabul edilemez olarak gördüğümüz için uzaklaştırdığımız ya da sahip olduğumuzdan haberdar bile olmadığımız taraflarımızdır gölge.
''Herkesin bir gölge/karanlık tarafı vardır ve bu kısım, kişinin bilinçli yaşamında ne kadar az entegre edilirse, bir o kadar karanlık ve yoğun bir hale gelir. Eğer görünürde aşağı/karanlık olarak gördüğümüz parçamız bilinçli ise kişinin onu düzeltmek için her zaman bir şansı vardır fakat bu parçamız baskılanır ve bilincimizden dışlanırsa, hiçbir zaman düzeltilemez.''
Carl Gustav Jung
Aşk İlişkileri
Kadın Emeği
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
YKS2026
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Farkındayım, farkında olmadıklarımı da sonradan keşfettim
Carl Jung gölge arketipi vardır. Onu arastirmani öneririm. Ve bütün flimlerde dizilerde her zaman gölge arketipini kullanırlar.
Sondaki yazıyı farketmedim 😂😂
Anladım fark etmediğini ve bende bozuntuya vermedim :)
Bana göre alt ve üst arketipler vardır. Ve alt arketiplerinden salt gerceklikler vardır hiç bir insanın duymacagi ve sadece senin zihninde olanlar.
👍 😊
Peki senin gölgen nasıl?
Gölge yanlarımız iyi olan yanlarımız olmadığına göre büyük ihtimal kötüdür. Tam anlamıyla gölge yanlarımın farkında değilim.
Belki farkındasın ama bazen kelimeler dile gelmiyor. Hayat bu her zaman gölgenle gezmek zorundasın
Değiliz
Farkindayim