Hep sesiz duruyorum hata yapmamak için bu durum nasıl olmalı?

Merhabalar ben ne zaman bi hata yapsam ya da hata yapmak istemesem her seferinde susup kendi içime kapatıyorum sanki konuştukça herseyi batırıp suçlu olacakmışım gibi örnek vermek gerekirse ben iş yerinde konuşmuyorum çok konuştuğum zaman sanki insanları yanlış yöne yönlendirip bunu bilerek yapıyormuşum gibi hissediyorum yani suçluluk duygusu yaşıyorum böylede bunun en iyi çözümü de susup hiç biseg dememek kendimi böyle rahatlatıyorum belki kulağımdan dolayı bazı şeyleri yanlış anlıyorum bunun sonucunda kendi anladığım şeyi başkalarına söylediğim zaman yanlış şeyleri söylüyorum sanki bu durumda yalan söylüyorum gibi anlasiliyorum diye hissediyorum sonra diyorum konuşmasam belki daha iyi olur diye
Hep sesiz duruyorum hata yapmamak için bu durum nasıl olmalı?
Cevapla