"Zengin olan biri daha cimri olur" derler. Sizce de öyle mi?

"Zengin olan biri daha cimri olur" derler. Sizce de öyle mi?

Doğrudur.
Bir yerde görmüştüm.
Fakirler kazandıkları paradan daha fazla harcama yaptıkları için fakir kalıyor.
Zenginler ise kazandıkları parayı,
birikim, yatırım ve harcama olmak üzere 3 e bölüyor.
O yüzden daha zengin oluyorlar ve bu dışarıdan cimrilik olarak gözüküyo.
Halbuki zeka bu 🧠
Geleceğini düşünmeyen insan bu hayatta bir hiçtir.
Kazandığın gibi harcamak saçma.
Bir gün sağlığından olucaksın veya işinden.
İşte o zaman bi bakıcaksınız ki boş kasa gibi ortada kalmışsınız.
0 yatırım, 0 birikim...
Bu bilgi yanlış. Cimri olan birinin parası fazla olabilir. Yani cimri isen 3 evin olur. 3 araban olur. Toplumdaki insanlara göre fazla paran olur. Ama zengin olmak, istediği şeyi bedeli ne olduğuna bakmaksızın almak demektir. Öyle biri de cimri olamaz. Para da para kullanılarak kazanılır. Cimri biri parayı kullanmaz biriktirir.
Biz millet olarak Ultra cimriyiz.
Zengini, fakiri hiç fark etmez.
Birde para harcamayı bilmiyoruz.
Emekli adama gel Çeşmeye gidelim diyorum orada yiyeceği boyozu, içeceği çayı hesaplıyor.
Dünyayı gezdim bizim kadar cimri hiçbir yerde görmedim.
Belki emeğim ile zengin olursam olabilirdim. Çünkü para gerçekten kolay kazanılmıyor. Ve bunun bilen insanda ona göre davranıyor. Şansa bir para geçse elime ve çok zengin olsam asla pinti olmam.
Cevap
31Cevap
Çok zengin olsaydım, daha cömert biri olurdum...
Pinti biri olacağımı kesinlikle düşünmüyorum. Paramı uzun uzadıya saklayan ve harcamayan biri olmadım hiçbir zaman. Yine her zamanki gibi olurdum. 😄
Paranın gözümde pul kadar değeri yok o yüzden etkilenmezdim
Zengin olsam hayalimdeki evi, hayalimdeki yere yaptırırım. Sonra işimi kurarım. Sonra ehliyet kursuna giderim. Altıma arabamı da çekerim. Bir miktar köşeye ayırıp devamını hayır işlerine harcarım.
Soruna yanıt olmamış. Hepsi aynı değil ama çoğu öyle.
Asla. Ben cok zengin olsaydım, elimden geldiğince yardım yapardım ihtiyacı olanlara. Dünyanın en lezzetli yemeğinden daha güzel bir insanın hayatına dokunmak...
Yok neden cimri olayım ama şimdide mevcut olan şu huyum değişmez. 10 lira edecek mala ordada burada pohpohlanıyor diye gidipte 20 lira vermem. Her zaman teknik kaliteye bakarım.
Zengin olmakta zor bu hayatta. Yaptığın en ufak bi cimrilikte zaten bunlar böyle yapa yapa zengin oluyor diyorlar.
Eğer sürekli istekleri bitmeyen ve bu istekleri ile beni boğan insanlara karşı evet. Gönlümden geçtiği şekli ile hayır.
Yok Hayır Aksine Çok Harcama yapardım 😅 Para Bol Keseden geliyor ne de olsa Beğendiğim hoşuma giden ne varsa alırım
zenginliğin nasıl geldiğine bağlı ve senin kim olduğuna egerki sorumsuz birine loto gibi birşeyden çıkarsa kendini dagıtmazsa ben bir şey bilmiyorum ama sorumlu bir kişi ise ve kendi kazanarak edinmişse hesabını kitabını bilir
Normal şartlarda zaten tutumluyum. Zengin olursam değişen harcayan birisi olurum. O kadar tutumlu olacak şey yoktur arkada çünkü 😃
Evet. Paranın artışı ile pintiligin artışı parelel ilerliyor. Para kazancım arttıkça pinti oldum 😐
Nasıl kazandığıma bağlı. Yıllarımın emeği ise belki ama pyinagodansa zaten yaramayacak, saç babam saç!
Hayır dönüşmem daha çok savurgan olurdum ki şimdi bile öyleyim.
Aksine elim açık olur bu halimle cebimde kuruş olmadığı halde elim ekmeğim yine bölüşeceğim biriyim.
Paranın nasıl kazanıldığını bildim için hayatımı yaşarken olması gereken rakamları harcardim.
Parayı, benimle vakit geçirmek isteyen bayanlara yedirmede cömert olurdum
o durumda pintilik bir hastalık olurdu ve bunu ne biz bilebiliriz ne dalgasını geçebiliriz.
Zengin olsam, öksüz, yetimlere sahip çıkarım, ihtiyaç sahiplerine destek olurum,
Ben sürekli birilerine yemek ısmarlarım kesin mdmkd
Gönlünden gelerek yaptığın herşeyin Allah iki katını verir onun ikramı sonsuzdur.
Fakirken pinti olan zenginkende bi yerde pinti olur
Cimri olduğu için zengin olurlar. Savurgan zengin ancak babasının şirketi kalan kişiler oluyor. Onlar da zaten ya şirketi batırıyorlar ya da uyanık kadının birine kaptırıyorlar
Biz yokken de verenlerdeniz, hatta zamanında cebimizde yoktu gençlgimizden verdik o derece asla benden olmazdı pinti felan... 🥂
Hayır yardıma ihtiyacı olanlara edebildiğim kadar yardım ederdim
Etrafımızla paylaşmaktan zengin olamadık ya
Çok zengin olsaydım beni kimse göremezdi ki insanlardan uzak sessiz sakin bir yerde kalırdım ihtiyacı olan arasın elimden feleni yaparım abartmamak şartıyla
Pintilik illaki oluyor çünkü parayı harcamak yerine kar elde edebilmek istiyorsun
Hayır elim bol olurdum
Zengin olmadanda pintiyim
Ben hiç elimi tutamam yine öyle olurum yüzde 90😂
Zannetmiyorum ama paramı çarçur etmezdim.
Dönüşmem
Paylaşınca güzel hayat.
Hayır istesem de olamam
evet dönüşürümm
Pinti olmak istesem de olamıyorum
şu an nasıl isen yine aynı olurdum.
Elimden geldiğince daha da çok dağıtırdım.
Cimri olmasan zengin olamassin
hayır.
Her türlü pintiyim
el kadar fındığı da verirken demi
Evet
Hayırr
Olabilirim vallahi
Ben tam ortasında olurdum ya
Bol bol harcardım
Evet
Evet
Elim açık dönüşmem
Dönüşmedim
Olmazdim
Öyle oluyorlar
Donusmezdim
Sanmam..
Kesin dönüşürdüm
Zannetmiyorum
Donuşmem
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?