Hepimize göre farklı şekillere bürünür, özgürlük dedikleri şey.
Peki ya sen kendini ne zaman ve ne durumda tutsak hissediyorsun? 🤐

Hepimize göre farklı şekillere bürünür, özgürlük dedikleri şey.
Peki ya sen kendini ne zaman ve ne durumda tutsak hissediyorsun? 🤐

Sosyal hayatımda herhangi bir kısıtlama yok. Sonuç olarak bir kişinin özgürlüğü başka birisinin özgürlüğünün başladığı yerde biter. Sadece başkalarının sınırını kendileri bilmediği için sorun yaşıyorum.
Her genc kızın ! başına gelen, ailelerin genç kız dediğin evde oturur soylemleriyle başa çıkılmaktır zorunda kalınan, insanın sinirlerini aşırı derecede bozup, yeter lan dedirten durum ! git gide azalsa da, bazı ailelerde tam tersine iyice şeyi çıkarılmış durum !🤐özgürlüğü başkasının elinde olandır. hissettiği yaşta ve hissettiği özgürlüktedir insan.
bana göre, istediğim şehre istediğim zaman gidebilmek özgürlükken, bir başkasına göre, haftada bir dondurma yiyebilmek özgürlük olabilir. özgürlüğün ne demek olduğunu, kendisini kısıtlayandan öğrendiyse insan, sorun görünmez hale geliyor. yine de, tersinden bakınca olay farklı görünebilir. sonuçta, bunu isteme özgürlüğü de kendisine aittir. kısıtlanma özgürlüğü gibi. başkalarının düşüncelerini, olması gerekenden daha fazla dikkate almak. vs vs
Aile evinde yasarken zaten kendimi ozgur hissetmiyom ki 😂😂
Çalışma hayatında özgürlüğümün kısıtlandığını hissediyorum 🙄
Onun dışında özgürlüğümün kısıtlandığı bir durum yok.
Cevap
9Cevap
özgürlüğümün kısıtlandığını düşünmüyorum. Her şey hala benim elimde, benim seçimlerim, benim kararlarım. Kendimi tutsak gibi hissettiğim zamanlarda olmadı.
Bu dünyada kimse özgür değil bence
Türkiye'de yaşıyorsak her konuda kendimi kısıtlanmış hissediyorum. Hiçbir ülke seni gezmek için bile kabul etmemek için elinden geleni yapıyor. Buna birde ekonomik kriz eklenince.
Alıp başımı gidesim var bazen.. Nereye olduğunu bile belirlemeden..
Ama daha çok kendi kendimi kısıtlayıp, özgürlüğüme ket vuruyorum.. Sorumluluklar pranga gibi bağlıyor ayaklarımı..
Sınırsız özgürlük diye bisey yok hayatta. Kurallar normlar tüm bunlar sosyal hayatin bir parçası. Kendimi kısıtladıgım ya da kısıtlandıgım herhangi bir konu yok.
Oraya gitme buraya gitme, onu giyme şunu giyme. Öyle konuşma böyle yapma. Sevmem ben böyle şeyleri ben böyle biriyim der çıkarım. Sevmiyorum üzerimde baskı kurulmasını dayanamaz basarım tekmeyi vallahi.
Öyle bir hissiyatım yok. Ben Maddi Manevi Özgürüm. Ama özgür olmayan ve bunun acısını başkalarından çıkarmaya çalışan birilerine bu aileleri olur başkaları olur bağımlı kalmış el mahkum habis narsistlerden nefret ederim
Ekonomik özgürlüğüm yok sosyal hayatım yok aşk hayatım yok gençliğimi hiç yaşayamadım özgürlüğümü hissedemiyorum kendimi tutsak kalmış gibi hissediyorum
Hiçbir konuda kısıtlanmıyorum ama benim içimde cesaret yok.
Ekonomik özgürlüğüm yeterli değil kendimi sürekli yatırım yapmak zorunda hissediyorum
özgürlük sınırsız bir şey değildir.
kurallar denilen şeyler ; özgürlükleri kısıtlarlar.
Yapmak istemediğim şeyi yapmak zorunda kaldığım zaman yaşıyorum bunu
Şehir değiştirme konusunda, salmıyorlar beni 😒
Çok da güzel yaparım 😏
Konumuz para, biliyorum ki 😂
Ben kalmak için değil gezmek için dedim, neyse başkasının sorusunu işgal etmeyelim ☺
Yaşam tarzım konusunda bir çok konuda
Aşk tarzı konularda.
kimse beni kısıtlayamaz.
Hasta olduğum zaman 🥺
Para konusunda
Ekonomik...
Ailem çok katı bu konuda
Aileme hesap verme konusunda
Yorumsuz...
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?