
Sizin için konuşmak mı, dinlemek mi daha zordur?
Soru içinde soru😊

Sizin için konuşmak mı, dinlemek mi daha zordur?
Soru içinde soru😊
bu yerine göre değişecek bir soru aslında, bazı zamanlar konuşmanın güçlü olması seni öne itebilir, bazen sadece karşındakini dinleyip yorum yapman gerekir. Bence konuşmak daha zordur çünkü kullanman gereken kelimeleri seçip yerli yerinde kullanmalı ve bunun estetik durmasını sağlamalısın ki karşındakine anlatmak istediklerini geçirebilesin
Bence dinlemek çok önemli. Dinleme, ihmal edilmiş ve herkesin etkili bir şekilde uygulayamadığı beceri. Hatta bunu çok basit şekilde somut olarak ifade edecek olursak; yıllar yılı okula gideriz. Bir düşünelim. Dersi dinlemek mi daha zordur derste konuşmak mı? Dinlemek kesinlikle daha zordur. Büyük bir dikkat ve özveri ister. Kendini dinletmek de bir o kadar marifet tabi bu noktada. Konuşmak da buraya devreye giriyor işte. Ama kendi açımdan konuşursam ben kesinlikle iyi bir konuşmacıyım ama konuşma kadar iyi bir dinleyici miyim? Hayır. Bu da bir öz eleştirim.
Özeleştiriniz ve detayli gorusunuz icin tesekkur ederim.🤗 Dinleme konusunda hemfikiriz.🖒
Dinlemek bir erdemdir aslında, iyi dinleyebilen kişiler özümseyebilen, akabinde de idrak edebilenlerdir. Güzel dinleyince de insan düşünüp aynen mukabil davranabilir.
Konuşmak ise farklı bir vasıftır. İnsanlar kendini ifade ede ede, her ifade edişinde de kendisini daha iyiye yöneltip geliştirerek ancak daha iyi lafz hitabına sahip olabilir. Şahsen görüşlerimi ifade ettikçe geliştiğimi hissettim ben hitap anlamında. Bu yüzden de net ve anlaşılır olduğumu düşünüyorum.
Konuşmak bir adim onde sizin icin, anladigim kadari ile.
Aslında dengeli, konuşmak da dinlemek de farklı erdemler, ikisi de şart. İkisini de icra etmeye gayret etmekteyim. Bu biraz da karşı taraftakinin tutumuyla da alakadar. Bazı durumlar vardır ki, izah etmeniz yahut konuşmanız bir şey ifade etmez, o zaman dinlerim mesela ve sessizleşirim. Lafza düşenler tesirsizse ne gelir elden...
Genel olarak baktiginizda dinlemek mi konuşmak mi daha zordur sizin icin?
İkisi de aslında, ama karşımda körü körü inat eden ya da cahil birisi varsa sanırım dinlemek çok daha zor hale geliyor...
Teşekkür ederim yorumlariniz icin
Dinlediğiniz ve değer verdiğiniz için ben teşekkür ederim.
Teşekkür ederim.
Rica ederim.🌿
Cevap
6Cevap
Dinlemek daha önemli
Tabii ki, hayat güzelce dinlersen ve dinlediğini anlayabilirsen konuşma olarak çok daha iyi aktarım yapabilirsin
Anlamak da baska bir boyut, haklısnız.
Önce dinlemek dinleye bilmek önemli , bir şey söylemek için sırf cvp vermek için konuşulmaz, sonrasında kendi yorumunuzu katabilirsiniz...
Dinlemenin keyfine varmayi ogrenmek gerekiyor.
Aynen çok doğru keşke herkes farkına varabilse
Her ikisini de yerinde ve doğru uygulamak en güçlü iletişimdir bana göre. Dahası dinlemek de zor değil konuşmak da
Herkes bu konuda iyi olmuyor maalesef , kimisi konusurlen zorlaniyor , kimisi de dinlerken.
Haklı olabilirsin tabi..
Ancak iyi bir konuşmacı olmak için önce iyi bir dinleyici olmak lazımdır diye düşünüyorum.
Dinlerken de konuşurken de zorluk çekmiyorum ve belki de böyle düşünüyor oluşumun sebebi de budur..
Bu konuda hemfikiriz. Konuşmaktan ziyade dinlemek , dinlerken de dinledigini anlamak ve konusmayi ona gore sekillendirmek muhim. Tikanmadan sohbeti surdurebilmek ciddi bir meziyet.
Aklın yolu birdir sonuçta..
../
ve evet dinlediğini anlayamayan birinin de sohbetinin devamlı olması da çok olası değildir..
Ki bu ciddi meziyetin; çok insanda bulunmaması da sohbet etmeyi ve karşılıklı anlaşabilmeyi seven insanlar için de ayrı bir talihsizliktir..
Tesekkur ederim, detayli gorusunuz icin
Asıl ben teşekkür ederim, sadece cevapları okuyup geçen biri olmayıp cevabı verme inceliğinde bulunduğun için
Rica ederim.
🙏🌹🙏
Dinlemek sırası geldiğinde de konuşmak, benim için konuşmak daha zordur
Sizin icin konuşmayı zor kılan nedir?
Çok sevmiyorum bir şeyler anlatmayı
Sade , az öz konusanlar her daim dikkatimi cekiyor, sizi dinlemek eminim keyiflidir.🖒
Teşekkür ederim 🌸
Etkili bir iletişim icin yüz yüze konuşmak daha verimlidir.
Peki yuzyuze iletisimde konusmak mi dinlemek mi daha onemli?
Tesekkur ederim yorumunuz icin.
Etkili bir iletişim için konuşmak bir tık daha önemli bence. Ama ben dinlemeyi daha çok seviyorum
Dinlemek önemli bir kabiliyet, bunu başarıyorsanız ne mutlu. 😊
tabiki dinlemek
Dinlemek
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?