Mesela bende anksiyete bozukluğu var. Eğer bende genetik yatkınlık varsa ben doğar doğmaz hassas bir yapıyla mı doğdum?
Vicdan veya hassaslık nasıl aktarılıyor ki genetik olarak?
Mesela bende anksiyete bozukluğu var. Eğer bende genetik yatkınlık varsa ben doğar doğmaz hassas bir yapıyla mı doğdum?
Vicdan veya hassaslık nasıl aktarılıyor ki genetik olarak?
Kaygının, rahatlığın, nevrotikligin aktarıldığı belirli bir gen yok ama birden cok genin kombinasyonuyla aktarıldığı varsayılıyor.
Beyin kimyası ruh halini belirliyor bu da bizi psikolojik hastalıklara daha yatkın ya da daha uzak yapıyor. (Mesela serotonin eksikliginin anksiyete ya da okbye sebep olması) Annemiz ve babamızdan beyin kimyasını da alıyoruz. Tiroid hormonunun da fazla çalışması anksiyete az çalışması depresyon yapıyor mesela. Bu yüzden genetiğin mutlaka etkisi var.
Ama bunun dişinda bir anne/baba olarak çocuğunun büyüme sürecinde onun için bir rol modelsin. genetiginden olmasa da davranışlarını annesinden babasından öğrendigi icin o cocukta anksiyete bozukluğu riski yüksektir
Cevap
1Cevap
Bu konuda Anne çocuk ilişkisi çok önemli. Eğer iyi ve güven duygusu içeren bir ilişki kurulmadıysa ileriki dönemlerde bunun etkileri görülüyor
Evet çok bağlı değildik. Peki sence aynı çocukluğu yaşayan iki kişi neden farklı karakterde oluyor? Neden birinin takıldığı şeye diğeri takılmıyor?
Dediğim gibi anne çocuk ilişkisi, belki diğer kardeş annesiyle daha iyi bir ilişki kurmuş olabilir. Bu ilişkiler anne karnında başlıyor...
Tabii ki bunun genetik sebepleri de olabilir. Beyinde xx kromozomu diye bir kromozom varmış bu iki kromozomun kuyrukları kısa olursa kişide anksiyete gibi sorunlar daha belirgin olabilirmiş.
Erken yaşta öğrenilmiş negatif zihinsel kodlar da olabilir. Bunları değiştirdikçe insan daha özgürleşir
Evet. Biraz zor değişiyor galiba. Ben terapi alıyorum. Anksiyete desen var, değersizlik duygusu desen var. Kendime değer vermeye çalışıyorum. Zamana bıraktım artık dostum
Evet de bazı şeyler de kökten çözülmeli. İnsanlar senelerce namaz kılıyor ama bir şey değişmiyor. Zaman bu yüzden önemli. Ben 1 yıldır terapiye gidiyorum nerdeyse nadiren rahatlama. oluyor ama elimden başka. bir şey gelmiyor
Yanlis anladım kusura bakmayın. Haklısınız
Ben buna inanmıyorum. Duygular, karakter kişiyle özeldir.
O zaman çocuklukla birlikte karakterin şekillendiğine inanıyorsun
Kısmen
Tamamen nasıl oluyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?