Sigmund Freud psikoanalitik kuramında insanın kişiliğinin çok büyük bir kısmının 0-6 yaşında belirlendiğini, kişiliğin bilinçten ziyade bilinçaltından etkilendiğini 0-6 yaşındaki öğrenimlerimizi hatırlamasak bişe o yaşatıların bilinç altımıza işlediğini ve şuanki kişiliğimizin o aşamada öğrenmelerimizle alakalı olduğunu vurgular. Hatta bir insanın cimri veya savurgan olmasını küçüklükte aldığı tuvalet eğitimi ile bağdaştırır. Çok katı disiplinli tuvalet eğitimi alan bireylerin aşırı tutucu, cimri, biriktirici bunun tersi olarak gevşek tuvalet eğitimi alan bireylerin ise savurgan, birikimsiz disiplinsiz kişiler olduğunu belirtir.
Bir insanın kişiliği ve karakteri ne zaman belirginleşir?
Bence kişilik ve karakterin arasındaki inci çizgiyi gözardı etmemek lazım. İnsan yedisinde neyse yetmişinde oysa ve bunun üzerine bir çok Atasözü varsa boşa değildir. Hepimizin duygu ve davranış alanında belli birikimi var. Kişilik bunların kalıcılık gösteren yani duygu ve düşünce alanında kalıcılık gösteren özelliklerimizin toplamına verilen ad. Kişiliğimizin bir boyutu yapısal, bir boyutu ise yaşayarak, öğrenerek, tecrübelerle üzerine eklediklerimize de karakter diyebiliriz. Ama bir de tuhaf olan şeyse yaşını başını almış olsan da ne kişiliği ne de karakteri oturmamış kişiler olması acayip değil mi?))
Temelimizin o yaşlarda oturduğu fikri mantıkşı geliyor değişmeyi istediğimiz sürece istediğimiz herhangi bir zamanda kişiliğimizi değiştirebiliriz diye de düşünüyorum
En İyi Cevaplar