Selam bende böyle bir rahatsızlık var. Ciddi ortamda kendimi tutamam! Kahkaha atmam ama gülümserim ve ya sırıtırım. Eskiden bu durumu çok yaşardım ama şimdi azaldı ama geçmedi.
Bi cenaze olsun millet ağlasın bende bi gülme oluyor 😅😂 mesela şöyle bi hikaye anlatayım Geçenlerde arkadaşımın babası vefat etti. Mahmut amcayı çokta severdim. Cenazesi geldi herkes ağlıyor bana yine geldiler bi ben sırıtıyorum 😅 sonra içimdeki gülme hissini bastırmaya çalışıyorum kötü şeyler düşünüyorum olmuyor. Yüzündeki sırıtma geçmiyor. Sonra ölen adamın çocukları bana bakıyordu bende elimi yüzümle kapadım ağlar gibi yaptim 😂😂 sonra ölen adamın oğlu elini omuzuma artı ölümlü dünya dostlar sağolsun dedi 😂🤣 ben resmen gülüyorum 😂😂 ama adam ağlıyor sanıyor 😂 gülmekten gözümden yaş geliyor saldım kendimi...
Bu durum bi gün başıma iş açacak diye korkuyorum ama hayırlısı 🙄 nasıl kurtulurum bu durumdan?
Ciddi ortamlardaki istemsiz gülme hissini nasıl yenebilirim?
Besmele çek ciddiyim kesinlikle işe yarıyor. Şeytan dürtüsü gibi bir şey. Birde empati yapın o an da, gülme hissini düşüncenizle bastırabilirsiniz. Hiç alakasız zaman da alakasız anlar da bana da gülmek geliyor fakat tutuyorum. İradenize sahip çıkmanız gerektiği konusun da bilinçli olmalısınız. Yeri ve zamanı değil sonuçta ve dediğiniz gibi başınıza iş açabilir ciddi bir konu aslında. İnsanların sinirleriyle de oynamayın. 🙄 Biri gelip terslense hakkı var özellikle de cenaze de olacak iş değil. Olgun ve aklı başında hallerde bulunmak lazım.
1
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Sen olayı anlayamamışsın! Normalde disiplinli biriyim! Kolay kolay gülen biri değilim ama bazı durumlarda kendimi tutmakta zorlaniyorum. Ortada komik durumda yok 😒 aksine üzücü şeylere gülüyorum
Merhaba, cenazede olmasa da bazen baız zamanlar o bana da oluyor yani biri düşse veya sakarlıkla bir şey düşürse gülesim gelebiliyor ya da bazen kötü bir söz bile olmasına rağmen bu şekilde bir reaksiyon sergileyebiliyorum. Bence bunun böyle olmasının nedeni biz aslında birkaç gün içinde, haftalarca veya aylarca gülme ihtiyacımızı karşılamadığımız için olabiliyor ya da genel bir mutsuzluk durumu varsa vücut bir şekilde ona karşı bir tepki yapması lazım ki psikolojik olarak hayatta kalabilsin. O yüzden bu mutlu olma ihtiyacınızı karşılarsanız, ciddi ortamlardaki istemsiz gülme hissini de azaltmış olursunuz. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
1
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Biri düşünce ben gülmüyorum ama dediklerinde haklı olabilirsin😶 çünkü ortamda sohbet ediyoruz kendim konuşuyorum gülmeyen tek kişi benim 🙄
Ben örnek verdim yani illa biri düşünce güleceksiniz diye bir iddiam olmadı zaten. Konunun asıl boyutuna odaklanırsanız bu hissiyatı yenebileceğinize dair bir görüş beyan ettim sadece.
Lise yıllarımdayken benim de yaşadığım bir durumdu bu. Babaannemin cenazesinde tam da bu durumu yaşamıştım. Hafif gülme durumunu alt dudağını içeriden ısırarak aşabiliyor insan. Ağır gülmeye gelince bazı sureler ve duaları kısık sesle okumak da gülmeyi kaldıracak şekilde etki yaratıyor.