Çocukken severek dinlediğimiz masallarda büyüdükçe mantık hataları bulmaya başlarız ya fjfhdh Peki ya sen bir masal karakteri olsaydın, o masalda neler değişirdi? Neyi farklı yapardın o karakterin yerinde olsaydın? 💞 ...👇 Şayet ben pamuk prenses olsaydım; 1-) Hayatta o 7 cüce ile yaşayamazdim. 7 erkekle bir evde nasıl yaşar insan, cüce bile olsa. Çok saçma! Hem bu boyla o eve de sigamazdim. 😅 2-) O cadinin elinden o elmayı yemezdim. Ailem yabancılardan hiçbir şey alma diye tembihler hep. 😂 3-) O prens kılıklı herife hayatta öptürmezdim kendimi. O öpünce niye uyanıyorum ben ya fjxjdhd
Bir masal karakteri olsaydın neyi farklı yapmak isterdin?
Ben bir masal karakteri değil, yazarı olurdum. Çünkü her masalda bir kurtarıcı oluyor ve hepsinin de sonu ya ölümle ya da evlilikle bitiyor. Bu yüzden moana ve brave filmindeki gibi kendi bildiğimi yapıp gezerdim.
Maceradan maceraya atılırdım. Merida'nın küçük bir ışığın peşinden gittiği kadar meraklı, Moana'nın külü çimene çeviren kalbi sahibine taktığı kadar cesur olurdum. Bu yüzden ne külkedisi, ne kırmızı başlıklı kız olurdum. Hem neden külkedisi tek bir dansla kendisine aşık olan ayakkabısıyla onu bulmaya çalışan adamın peşinden gidiyor? Kendisi bunların üstesinden gelemiyor mu?
Ya kırmızı başlıklı kız kurtla nasıl konuşabiliyor? Bunu hiç mi sorgulamıyor? Ki kırmızıda en sevmediğim renktir. Olmak istemeyeceğim ilk karakter falan kırmızı başlıklı kız. Pamuk prensesin bir elmayla ölüp bir öpücükle uyanması da ayrı bir olay. Hem belki kız elmayı çok sevdi, tatlılığından bayıldı nereden bileceğiz ☾
Ağustos böceğine yapılan haksızlıgı düzeltirdim lan yazık. Ağustos böceğinin zaten ömrü birkaç hafta Ağustos ayından sonra hayatta kalamıyo zaten kışın hazırlık yapmasına gerek yok. Ne güzel işde son günlerini müzik çalarak geçirirsin
Herhangi hikayede bir prens olsaydım. Gidip başka bir ülkenin afedersin de pohpohlanmış ya da karakteri olgunlaşmamış prensesiyle evleneceğime daha mantıklı daha aklı başında bir kadınla evlenirdim. Muhtemelen bu başka bir asilzadenin kızı olurdu. Böyle düşününce prensesler arasından en mantıklısı Sindirella ya da Bella gibi gözüküyor. Sindirella'daki prens kadar da öküz olmazdım. Tanışıyorsun gitmem gerek diyor nereye deyip takip eder insan. Ayakkabıdan sapık gibi ülke gezmez.
O kadar haklısın ki... Cidden Külkedisi masalındaki prensin o balo gecesi sonrası her evi gezip ayakkabıdan kız bulmaya çalışması... İnsan dans ettiği kişiyi tanımaz mı? Bir ara şey diye düşündüm. Acaba bu prens, o gece bir şey falan mı içti? Yoksa numaralı gözlük kullanması gerekirken kullanmıyor muydu? Sorular sorular...
Bana şey kafası geliyor arada. O zamanda makyaj teknolojisi de o kadar gelişmiş değildi ki. Adamın tanıyamaması için alkolün dibine vurmuş olması lazım. Şaka bir yana o hikayede de bir denyoluk var. Sen prenssin. Ayakkabıdan prenses arıyorsun. Bence o da bu instada gezen ayak fetişistleri gibi yaptırmış bir 36.5 ayakkabı ülke ülke geziyor. Keza ayakkabı da camdan o prenses balo gecesi davul gibi ayaklarla giymiş ayakkabıyı prens buna sabah giydiriyor bir daha bulduğunda, ayakkabı o zaman da oluyor. Bu kızın ayakları şişmiyor mu hiç? Sabah akşam iş yapıyor nasıl şişmiyor? Hayır orada peri var kıza yardım ediyor. Ulan ettin bari tam yap değil mi? Prens de direkt bulsun kızı. Prensi ülkede gezdirmenin mantığı nedir? Hayır çok saçma şeyler var hikayede araba balkabağına dönüşmüştü kız balodan çıktığında kız koşarak kaçtı. Demek ki çok da uzak bir yerde yaşamıyor. Az kafanı kullan değil mi? Hayır prens ülkeyi gezerken acaba daha kaç kızı görüp, "ulan bu da fena değilmiş ha" demiştir? :D
O kadar yakınsa niye balkabagi ile geliyor 😂 Cidden masallardaki prenslerden ve bu tarz sacmaliklardan nefret ediyorum. Çocukken seve seve nasıl dinleyip okuyordum bilmiyorum. Bir de animasyon filmlerini de izliyordum. 🙄
Animasyonlar güzel ona lafım yok da bu prenslerin aptallığı beni benden alıyor. Hayır masallardaki karaterlerin genel aptallığı çok ya. Biri periye inanır balkabağıyla baloya gider. Birisi zehirli elma yer ölmez uyur. Birisi 100 yıl uyur. Birini kuleye hapseder bir cadı. Hayır normal psikolojik problemi olmayan kadınlar da değiller ha. Hepsi manyak. Prensler de tam canım. Hiçbir yerde yok gibi bir de bu kadınları oralarda bulup evleniyorlar. He anasını satayım tüm ülkeyi beğenmedin de Allah'ın unuttuğu yerde buldun o kızı. Prensesler canım, prensler daha canım. Ama haklılık payı var. Bunlar yakışıklı ve güzel tipler olduğu için hayatlarında beyinlerini kullanmaya çok ihtiyaçları olmamış. O yüzden en ufak durumda böyle canım tepkiler veriyorlar. Aklı başında bir tane insan yok. Şaka bir yana bu son cümle gerçek hayatta da geçerli. Bir tane aklı başında insan olmaz mı ya?
Ne bileyim masal karakterlerine çıkışırken buldum kendimi. Tutmayın lan beni deyip dalacağım bir tanesine resmen :D Ama cidden gerçek hayatta da bu kafada çok aptal var ya. Can sıkıcı bir gerçek.
Sorma masal karakterleri gibi saçma insanlarla yaşıyoruz. Şimdi hikaye gibi anlatacağım ama başlarsam Silivri'ye alırlar birazdan. :D o yüzden burada konuşmuyorum :D
Kırmızı başlıklı kız masalındaki kurt olurdum. Ulan koskoca kurtsun! Küçücük kızı yemeye utanmıyor musun? Git ceylan falan avla doyur karnını. Bir de gitmiş kızcağızın ninesini yemiş önce. Yaşlıya, büyüğe saygı sıfır.
Rapunzelin sevdiği adam vardı ya.. kızın saçını kesiyordu. Ben olsam direkt üvey annesini öldürürdüm. Sindirella olsam.. üvey annemi ve kız kardeşlerimin yemeğine zehir koyardım, onlar ölünce de mütevazi bir tüccarla evlenirdim. Pamuk prenses olsam.. yedi cücenin evine sığıntı olacağıma, gider iş bulurdum.
Deniz kızı olsaydım eğer bir erkek uğruna sesimi kaybetmeyi ve kendime aşık edemezsem deniz köpüğüne dönüşmeyi göze alamazdım. Çokta tın bana koca mı yok derdim. 🧜
rapunzel olsam gendim kurtulurdum o çatıdan neden beni bir erke kurtarmak zorunda üstelik saçlarımı bir erkek sırf oraya çıkacak diye acıtmak istemezdim şahsen
Bir masal karakteri olsaydım, Keloğlan olurdum ama her şeye boyun eğmek yerine kendi sınırlarımı çizerdim. Saflığımdan değil, iyi niyetimden kazanmak isterdim. İnsanlara yardım ederken kendimi unutmamayı öğrenirdim. Masal sonunda sadece padişahın değil, kendi kalbimin de onayını alırdım.