Ben şahsen kadınların büyük çoğunluğunda kadınsı bir hava hissetmiyorum. Ama kadınsı tavırları olan birini gördüğümde de mutlaka fark ediyorum. Bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?
Size göre, kadınsı kadınla, diğer kadınlar arasındaki fark nedir? ?
Bunu zeka ile de ilişkilendiriyorum. Zeki kadınlar biraz da şeytan oluyorlar kadınsı yönlerinin hangilerinin güçlü olduğunu bilip ona göre kendilerini gösteriyorlar.
Bazı kadınlar, erkeklerin ağırlıklı olduğu bir dünyada, kadınlıklarını unutarak, erkeklere özgü davranış kalıplarını benimseyerek varolabileceklerini sanıyorlar. Çoğunun, partnerine karşı baskın tavırlar takınmasına neden olan da bu kaygı. Oysa dişilik; zarafet, naiflik, merhamet, üretkenlik, nezaket, güzel konuşma, yaratıcılık, estetik gibi kavram ve davranışlarla bir bütündür. Kadınlar ne yazık ki, erkeklerle rekabet edeceğiz diye erkekleşmek zorunda olduklarını zannediyorlar. Özellikle erkek çalışanlarını kayırıp kadın çalışanlarını ezen kadın yöneticiler vardır örneğin, oysa bir kadın yöneticiden beklenen, ölçüyü kaçırmadan kadın çalışanlar lehine pozitif ayrımcılık yapması, olmuyorsa da en azından adil olmasıdır. Erkek çalışanlarını kayıran kadın yönetici, erkekleşmiş kadın modelidir. Evde eşine sürekli iş buyuran, kaba saba konuşan kadın da erkekleşmiş kadın modelidir. Boyun eğsin, itaat etsin demiyorum, ama evde de bir erkek "kadın gibi kadın" görmek ister, feminen, içindeki dişiliği dışarı yansıtabilen bir kadın.
Bu arada baktım gullokumu adindaki bu uyanık arkadaş senin gibi birçok kişiyi sorusuna davet etmiş. Normalde siler atarım böyle görüşleri ama bu defa sana bıraktım.
fark ediliyor. kadınsılar kadınlığa daha çok önem veriyorlar. çünkü kadın olarak benimsenmek istiyorlar. diğer türlü onlar zaten kadın toplumda bir statüsü mü diyim bir benimsenmişliği mi diyim bilemedim ama onun kendini kanıtlama gösterme çabası yok