Yalandan yere yemin eder misin? Bu akşam şirketin toplantısı vardı. Herkes eteğinde olan taşları döktü falan öyle konular açıldı ki yalandan yeminler havada uçuştu. Çekirdek çitleyen pembe gibi izledim herkesi. Tiskiniyorum tiskiniyor.. 🦁
Yalandan yemin etmem. Birde yemin et denildiğinde de hiç hoşlanmam herkesin ağzına sakız olmuş yemin ediyorlar her şeye kolayca, çok günah. Toplantıda yalandan yemin edenler günü kurtarmaya çalışırken öbür tarafı hiçe saymışlar, yazık.
Hayati bir konu yoksa etmem. 🤦🤣 Ama çok büyük sıkıntı varsa mecbur kaldıysam zarar konusunda aşırı sıkıntı varsa, zaten inanç kullanmadığım için sorun olmuyor ediyorum
Bu insanlarda ağız alışkanlığı olmuş. Her şeye "valla" diyorlar ama yalan çıkıyor. Günah hanesine yazılanlardan bir haber. Bu sebepten ben söz demeyi tercih ediyorum. Verdiğim sözleri tutarak, dürüst biri olmayı tercih ederim. Çünkü yemin etme gereği duyan bir insan, büyük ihtimalle hata yaptığı için dilemiştir. "Yemin ederim bir daha yapmayacağım" gibi...
Hayır aksine işin içine yemin girdiğinde zaten doğru da olsa işkilleniyorum ben ve normalde de yemin etmem. Sözümü bu tarz şeylerle destekleme ihtiyacı hissetmem, bu tarz bir çabaya girmem daha doğrusu. İnsanların yemini de bir anlam ifade etmiyor, sözleri de o ayrı tabi...
Kişilik & Karakter konusunda 22,4b cevap paylaştı.
Etmistim lise çağlarnda İnsan ergenken olgun davranışlarda bulunmasi zor olabiliyor pişman deglm anlık olarak yaptıgm hataları hata değl deneym olarak görüyorm kimsenin vicdan azabı çekmesi gerektiğini düşünmüyorm iş hayatı biraz palavracılığn üst versyonu olabilir doğal buluyorum kimseye bu yüzden garez beslemem herkes karakteri neyse onu yansıtmakta özgür
Yemin gerektirecek veya birini çok etkileyecek derece de yalan söylemedim hiç. Hoş, söylesem bile yemin edemezdim. Bu durum beni vicdanen çok rahatsız ederdi. Zaten söylenen yalanlar er ya da geç ortaya çıkıyor. Bir de yemin edip daha da çirkinleşmek çok lüzumsuz bence.
Hayır, etmedim hiç etmem de. Yalandan da hiç haz etmem. Gerçi çoğu insan yalan sevmiyorum nefret ediyorum diyor ama dillerinden yalandan başka bir şey çıkmıyor.. Keşke gerçekten laf da olmasalar, eyleme geçirseler.
Ben agnostiğim ve dini açıdan beni bağlayan bir zorunluluk yok. Ama yemin etme olayında buna "onur meselesi" olarak bakıyorum ve etmiyorum. Yalanı pek kullanan biri de değilim. Genelde hatamı ben ortaya koyarım zaten. Özellikle de iş yerinde.
Bazen ediyorum isim gereği etmek zorundayım tedarikçileri fiyatlarini kiyaslarken siparisi diğer tedarikçiye çektiğim de bir diğeri de siparişiniz neden gelmedi diyor tabiki pahalı neden gelsin ki değil mi bende henüz ihale sürecinde siparişe dönmedi diyorum maksat arayı iyi tutmak halbuki titanyum malzeme geldi üretim hattı işledi malzeme yurt dışına teslim edilmek üzere çıktı bile mecburum napabilirim😁😁😁😁
Bedelini şimdi olmazsa sonra ödeyeceğimi bile bile yapamam. Ama yemini bozabiliyorsun. Kararlı bir şekilde aldığın yemini. Ama ya fakir doyuruyorsun, durumun yoksa da 3 gün oruç tutuyorsun.
İş ortamında olan hiçbir şeye şaşırmamak lazım. Yalan yemin etmem, en fazla valla derim yalan söylerken ama o zaman da belli ederim yani yalan olduğunu.
Yalan atarak doğru bir yola varmanın ihtimali yok. İstisna durumları var. Eğer o an doğruyu söylemen çok kötü bir duruma sebep olacaksa, yalan söylemek durumunda kalınabilir
Söylediğim oldu fakat ilerleyen zamanlarda gün yüzüne çıktı hiç hoş bir durum değil. Bir daha da asla ne yalan söyledim ne de yemin ettim. Doğru yolu buldum jshdhd
Yalan söyleyeceksin bir de yemin edeceksin o var ya o ayağına dolanır seni hayatın boyunca bırakmaz bir de öbür tarafı var yalan söylemek zaten dogru degil bir de üzerine yemin ediyorsun
Yalan Yemin etmem Böyle bir aptal duruma düşmemde. Müsade etmemde. Sözümün Para etmediği yerde karşımdaki kişi zaten yanlış tercihdir. Good bye der Arkamı döner giderim.
Benim şahsım ile ilgili bir konu ve samimi arkadaşlarımla olan bir konu yok ise ve ben biliyorsam tebessüm ederek geçiştiririm. (Aklımdanda o kişilerin ucuzluklarına göre etiket yapıştırırım :D) Benim ile ilgili veya sevdiğim samimi arkadaşlarım ile ilgili ise sahteliklerini yalanlarını yüzlerine vurur, bozarım. :)