Kibir benim için; Yeryüzünde kibir ve azametle yürüme. çünkü sen ne arzı yarabilirsin, ne de boyca dağlara ulaşabilirsin." (isra 37) İnsanlara yanağını çevirip böbürlenmiş olarak yeryüzünde yürüme. Çünkü Allah, büyüklük taslayıp böbürleneni sevmez.'' (lokman 18) Kemikleri, eti, bağırsağı ve kandamarlarını toplayan deri nasıl insanın görünümünü katlanılır hale getiriyorsa, ruhun ajitasyonu veihtirası da kibirle kaplanmıştır. kibir, ruhu kaplayan deridir. Kibir benim için bu anlamları ifade eder. Kibirli değilim, kendini insanlardan üstün gören kişileri sevmem. Her zaman eşit standart..
Kişilik & Karakter konusunda 13,5b cevap paylaştı.
Aslına bakarsak sanırım yaşadığımız zaman diliminin en büyük sorunlarından biri, İnsanların özgüven ile kibir arasındaki çizgiyi aşmaları.. Kendime elbette güveniyorum ve kendimi seviyorum.. Fakat kendimi kusursuz ya da üstün bulmuyorum.. Dışarıdan bakan ve beni yakından tanımayan insanlar havalı ve kibirli biri olduğum izlenimine kapılıyor fakat ben sadece mesafeliyim.. Mesafeli biri olmayı seviyorum.. İnsanların ne düşündüğü aslında umurumda da değil.. Kibirden olabildiğince uzak duruyorum ama kendimden emin olduğum konularda da kendimi gizlemem, rengimi ve bilgimi belli etmeyi severim.. Keyifli günler..
Ego, ukalalık belirtisidir. Kibirli insanları oldum olası sevmedim, onlardan olmadım da. Arada kendimi övdüğüm oluyor ama kibir ya da ego derecesinde değil. Herkesin kendini sevmesi, övmesi gereken yanları var. Ama önemli olan bu dozu kaçırmamak. Ne kendine aşık olmalı, ne de kendinden nefret etmeli ☾
Kibir bence çoğu insanın egosunu şişirmek için kullandığı bir duygu. herkes kibrinden ölecek büyüklük taslamalar kendini üstün görmeler en nefret etriğim ve irete olduğum şeylerdir çok şükür hiç kibir olmadım kibirli olan insandan da arkama bakmadan kaçtım hep
Bu yaşıma kadar asla kibirli olmadım şükürler olsun.. En nefret ettiğim insan tipi kibirli insandır. Kimse kimseden üstün değildir üstün olan sadece Allah'tır.. bizler sadece aciz birer kuluz.
Twitter'da bir tane dayı vardı cinsel macun satıyordu sloganı da şöyleydi : ''Kibir şeytan işidir, ben macunsuz bir hiçim'' gidip milletin karısını düdüklüyordu sanki o cennet kapısını açıyo âmk njxsjxsnxs :D
Kendi halindeki insanlara karşı hiç kibirli olmadım, ancak egoiste ego tatmin etmek gibi bir huyum var. Kendini bir halt zannedenleri iyi ezerim istiyorsa profesör olsun
Şükürler olsun değilim olandan da nefret ederim kesinlikle muhattap olunmayacak aynı ortam da bulunulmayacak yüzlerine dahi bakılmayacak insan tipleridir