İnsanlık aslında savaşları seyretmekten zevk almıyor mu?

Neredeyse herkes televizyon başında Ruslar'ın Kiev'i işgal etmesini bekliyor. Mesela tarih derslerinde Nazi işgallerini okurken bile bunu okumaktan keyif alırız. İnsanın tarih derslerini okumayı sevmesi insanın birbirlerini yemesinden bir zevk alması gibidir. Tarihe ilgili biri olarak bu gerçeği itiraf etmeliyim. Herkes bu gerçeklikten acı çekiyormuş numarası yapıyor vicdan edebiyatı yaparak ama meseleye Ayn Rand'ın objektivist felsefesine göre bakarsak herkes bu işe zevk aldığı için ilgi gösteriyor. Ben yıllarca dünyadaki savaşlardan ibret aldım, etkilendim, üzüldüm ama şunu bilin ki ben bu işten keyif aldığım için bunu yaptım.
İnsanlık aslında savaşları seyretmekten zevk almıyor mu?
Cevapla