Mesela bir insan düşünelim tembel olsun. Çevresi hep işlerine yardım ettiyse, tembellik nedir bilmiyorsa veya tembelsin sen deniyorsa ama hangi davranışlarının tembelce olduğunu bilmiyorsa burada da bir örnek gerekirse mesela yorulduğu için yapmıyordur sonuçta ona yorulunca dinlenmesi söylenmiş ve her yerde bunun mesajını alan bir bireyse o kişi kötü olabilir mi?
Kötü özelliklere sahip kişiler kötü müdür yoksa görmemişler midir?
Tembellik üzerinden gideceğim. Giriş, gelişme ve sonuç üzerinden olacak. Deneyimlerime göre ; Kötü özellikler, bildiğimiz özelliklerdir. Tembel olmak gibi özellikleri bilmiyoruz. Tembelliğin ne olduğunu biliyorsa, bu bir özellik değildir ve tembellikle hiçbir ilgisi yoktur çünkü tembelliğinin farkındadır ve bunu düzeltebilir, sonuçta tembelliğinin farkında olabilecek kadar iradeli. Bu bir olasılık. Bunun bir insan özelliği değil de bir eylem olduğunu biliyorsa, öğrenilmiş bir özellik değil, öğrenilmiş bir beceri olması gerekir. Yani öğrenilmiş bir beceridir. Örneğin, bilmediğimiz bir özellik tembelliktir. Kötü davranan insanlar kötü değildir. Genellikle davranışlarından habersizdirler ve eylemlerini anlamazlar. "Kötü özelliklere sahip kişiler kötü müdür yoksa görmemişler midir?" Bir insan davranışının farkında değilse , birine kötü davrandığı, destekleyici olmadığı veya düşüncesiz davrandığı, yalan söylediği veya bencil olduğunu anlamayabilir. Bu da bir olasılık, çünkü o kişi dürtüsellikle harekete geçtiği için daha kendi eylemlerinden bile habersiz. Daha iyi davranmayı öğrenme fırsatını hiç bulamamış olabilir de. Öcü şakasından ağlayan bir çocuk gibi. Bir şeyi defalarca söylerse ve onlar dikkat etmezse, dikkate almazlar. Ancak onlar dikkat ediyorsa, davranışını görmeyi ve düzeltmeyi kolaylaştırır. Yani, kötü davranışının farkında değilse, bu yüzden kötü davranıyor. Yani görmemişlerdir diyorum.
Kötü birisi değil ki tembel olan kişi. Kötü dediğin vicdansız, merhametsiz, kalpsiz, zevk için suç işleyen kişilere denir. Ama kötü kişiyi dediğin şeyin yerine koyarsak belki bu şeylerin altında bı durum gizlidir. Mesela küçükken ailesi suç işlemesi için yetiştirmiştir ve bunun doğru olduğunu düşünerek hayatını sürdürmüştür, bu kişi görmemiş olabilir belki. Aslında değişik bı konu😅
Kötü özellikleri olan insanlar kötü özellik sahibidir ve kötü asla değildir. Örnek aç gözlü biri hayvanları çok seven biri olabilir ee o zaman o adam kötü mü iyi mi olacak? Kimse mükemmel değildir zatenn.