#SelamGençlik Vicdan azabından daha güçlü bir baskı kuran ona denk bir başka duygu yok derim. Sebebi ne olursa olsun vicdanımızda yaralarımız mevcutsa başta Allah'a karşı sonra kendimize ve tüm sorumluluk hissettiğimiz tüm canlara karşı kendimizi muazzam bir azap içinde buluyoruz. Öyle dehşetli bir cehennem ki bu zevkü sefa sürsek bile tadı tuzu kalmıyor. Müthiş güçlü ve yaptırım kuvveti en ama en şiddetli, güçlü duygu fikrimce budur. Merak ikinciliğe oynar ancak. Vicdan huzuru bulamadıysa cennet cehennem olur kesinlikle.. #TubaSueda
Bence nefret. Merhamet ve vicdan da oldukça güçlüdür ancak işin içine nefret girdiğinde göz hiçbir şeyi görmez. En merhametli insan bile nefretten gözü dönerse merhametsiz olabilir. En vicdanlı insan bile vicdansız olabilir. O yüzden maalesef en güçlü duygu nefret. İnsana hiç yapmak istemeyeceği şeyler yaptırır ve sonra da pişman eder. O yüzden ben ne yaşarsam yaşayayım kimseden nefret etmiyorum, kimseye kin tutmuyorum. Böyle daha sağlıklı kararlar alabiliyorum. Kanlı bıçaklı olmam gereken birkaç insan olmuştu ama benim onlara karşı bile bir kinim, bir nefretim yok. Bana zarar verdiğini düşündüğüm birisi olursa hayatımdan çıkarırım ve ona karşı olumlu ya da olumsuz hiçbir duygu beslemem.
Nefrettir. Çünkü sahtesi olmaz. Kin, öfke vs gibi şeylerle gücüne güç katarak çoğalır. Sonra intikam alma arzusu katılır. Kinlenip neler neler yapıyor insanlar. Sevginin bile yetersiz olduğu durumlar, Aşkın zaten bi zaman sonra herkesi terk ettiğini düşünürsek, merhamet, vicdan gibi duygularında o kadar güçlü olduğunu düşünmüyorum. Yani Nefret son kararım
"İnsanı" duygu deyince olumlu duygular üzerinden gitmek istedim, aklıma ilk gelen merhamet duygusu oldu ama "en güçlü" diyebileceğim tek bir duygu var. O da nefret duygusu. Çıtayı bundan daha fazla yükselten başka bir duygu daha görmedim.
Vicdan ve merhamet duygusu. Bunlar yoksa insan değildir. İnsan özünde ne kadar kötü olursa olsun, ne kadar öfkeli olursa olsun sakinleşince mantık vicdan penceresi açılmalı, açılmazsa sorun var demektedir. Ben canımı yakanlara karşı bile öfkem geçince hiç bir şey yapamayacağımı farkettim, Allah a havale ettim. İnsanın en büyük yükü bi vicdan yüküdür. Nereye kaçarsan kaç o seninle gelecek, gerçeği sana fısıldayacak bundan asla kaçamazsın ki
Bencillik.. Neden bencillik dersiniz.. Mesela en basitinden bir örnek verebilirim.. pandemi döneminde herkes marketlere koştu evini stokladı rafları boşalttı.. arkadan gelecek olan insanları düşündü mü? Hayır!!! Avrupa da tuvalet kadığı için markette kavga çıktı.. çünkü birisini hepsini stoklamış diger insanlarla paylaşmamak için kavga çıkarmıştı.. zaten insanlığı hırs ve bencillik bitiricek.. bu gidişle
Diğer duyguları dizginleyip ipleri eline alırsın ama AŞK öyle değil karşı koyamazsın hem ruhunu esir alır hem bedenini karşı koymak imkansızdır istediği gibi yönetir insanı AŞK yoksa yaşamak boş ve anlamsız 🙂
Bu ülkede nefrettir. herkes kendinden olmayandan nefret ediyor. sevgiden bahsetmeyin, sevgi en basit duygudur. nefret kalıcı, sevgi geçicidir. nefret sevgiden katbekat güçlüdür.
Sevgi derdim ama insani duygu dedik. Bu duygu hayvanlarda da mevcut. Bu yüzden empati diyorum. Her ne kadar empati kurabilen insan sayısı azalsa da bizi insan yapan yegane şey, empatidir ๑
Ben en güçlü duygunun yine insanı gücü olduğunu düşünüyorum. Bir insan güçlü karaktere güçlü ruha sahipse bundan daha fazla güçlü bir şey olduğunu düşünmüyorum.