Duygusal/duygusuzluktan ziyade daha tutarlı yapıyor. Susmasını biliyor, gereksiz yere kin beslemiyor. Yaşanmışlıkları insanı olgunluğa eriştiriyor ve yaşadıklarına göre duygu kontrolünü ayarlayabilir hale geliyor. Olgunluğun tek kıstası kötü düşünce ve zarar verme düşüncesini duygularından bertaraf etme prensibini edinmiş olmasıdır. Bu iki ilkel duygunun önüne geçebilen her insan olgundur. Duyguları ne yöndedir bunu söylemek biraz güç.
Selamlar.. Olgunluğun bence duygusallıkla ya da duygusuzlukla alakası yok.. Bazı insanlar yaş alırlar, olgunlaşırlar ve duygusal olarak daha da yoğunlaşırlar.. Bazı insanlar olgunlaştıkça duygusuzlaşırlar.. Yani bunu genellemek adına kullanmamız yanlış olur.. Ben kendi adıma şunu söyleyebilirim ki, insanlar olgunluktan ziyade aldıkları yaralardan sonra duygusuzlaşırlar.. Size yara verirler, bir sonraki darbe daha acıtıcı olur.. Sonra siz bir canavara dönüşürsünüz onların gözünde.. Belki de gerçekten öylesinizdir ama bunu size yapan kişilerin söylemesi ironik oluyor.. :) Keyifli günler..
Olgunluk eşittir farkındalık ve kontrol. Duygularını yine yaşarsın ama belli etmemeye başladığın zaman, ya da nerde duracağını bildiğin zaman gerekli seviyeye ulaşmış oluyorsun. Duygusuzluk çok farklı bir kavram. Duygusuz insanda merhamet de yoktur aşk da yoktur sevgi de. Fakat velakin olgun insan acılarını sevinçlerini birer tecrübe halinde kendine empoze etmiş, alışmış, farkına varmış ve kontrolü eline almıştır. Etrafımda çok var örneği, hem olgun, hem hala bir yanı çocuk.. Yerine ve zamanına göre , kontrollü 🍀🍀🍀
Ne duygusal, ne de duygusuz biri yapar. Duygusallık, insanın yapısıyla alakalı. Bir insan ya duygusaldır ya da değildir. Yaş aldıkça insanın duygusal yönü değişmez. Mantığıyla mı, duygularıyla mı hareket ederler diye sorsaydınız cevabım daha farklı olabilirdi.
Olgunluğu yaşa bağlayarak cevap verecek olursam yas aldıkça karsilastigimiz olaylar ve kişiler bu durumun belirleyicisi olabiliyor. Hayatta cok zorluk yasamis insan olgunlugu biraz duygusuz oluyor bana göre. Ama hayati daha stabil yasayan insanlar ise yas alıp olgunlaştikca daha duygusal oluyor. Cok zorluk yasamamiş ben en azindan bunu soyleyebilirim. Duygulu veya duygusuz olmak karakterle baglantili olsada cevresel etmenlerle yogurularak sekil alır...
Olgunluk insanın içinde olan birseydir bunun duygusallık ve duygusuzlukla alakalı birsey olduğunu düşünmüyorum yoksa ne yaşını başını almış insanlar var çocuklar onlardan daha olgun