
Kafaya takmayanlar nasıl başarıyorsunuz?

Yaptıklarımı kafama takıp içimde büyütmem. Sorunlar, yanlış kararlar üzerine düşünmek zaman kaybı benim için. Hep yaptıklarım değil yapmadıklarım adına pişmanlık duyan biri oldum. Yapıp pişman olduğum herhangi bir konuda hemen telafi, iyileştirme yoluna girerim. Sorun değil, çözüm odaklı düşünen biriyim. Birini isteyerek ya da istemeyerek kırdıysam, kızdırdıysam veya haksızlık ettiysem, edilmesine sebep olduysam içim rahat etmez. Tek kafama takacağım şey bu olur. Ama onu da gün bitmeden çözmüş olurum mutlaka.
Geçmişim de yaşadığım, yaptığım hiç bir şeyi kafaya takmadım. Pişman olduğum anılarım mutlaka olmuştur. O gün şunu yapsaydım yahut yapmasaydığım dediğim hatıra birikimlerim şüphesiz olmuştur. Nihayetinde insanız hatıralarımız siyah beyaz fotoğrafın köşelerine sıkıştırılmış iyi/kötü anılarımızla dolu. Ben kafaya takmak yerine ders alanlardan yanayım. Geride bırakılan her yaşanmış anısını geleceğin öngörüsü, tecrübesi olarak adletmek gerekiyor. Biliyorum aslında buda çok saçma bir düşünce tarzı.. Mesela kötü bir ilişki yaşıyorsunuz ve bütün karşı cinse küsüyorsunuz. Kendinizi olasılıklar ihtimalinden soyutluyorsunuz. Belki o insan size ve ruhunuza çok iyi gelecek. Sırf korkularınız yüzünden kendimizi geriye çekiyoruz. Aslında hayat bir kumar. Yeni ilişkiler, yeni insanlar iyisiyle/kötüsüyle bizde değer bırakan ve bizden bir şeyler kopartıp götüren riskli bir kumar..🍀🍀
Çok fazla kafaya takmam.
Yanlışlarım la doğrularımla ben ben oluyorum. Yanlışlar için ah vah demeyi bırakalı çok oldu.
Ne yaşandıysa sorumlusu benim bunların hepsi benim hatam diyorum ve sorumluluk olarak kendime yüklüyorum bütün olanları o nedenle içimde büyümeden canım saolsun be diyorum. Bazen farklı bir cümlede kuruyorum ama onu burada söylemesem iyi olur. 😬
Yani kendimi affetmek daha kolay yaptığın şeylerden doğru düşünsem ne olacak ki olan oldu artık yapandan önce düşünmediysen yaptıktan sonra hiç düşünme bence sonuçta yapılmış bir eylemi ya da sözü geriye alamayız.
Özlediysen özlemini tutma
Seviyorsan haykır
Hatalıysan özür dile
Kırdıysan kalbini al
Ama düşünme!!
harekete geç...
Kesinlikle takıyorum.
Olanla ölmüşe çare yok derler ama o iş öyle olmuyor. İster istemez yaşadığımız olumsuz olaylar can sıkıyor, zihnimizi meşgul ediyor. Bir süre sonra kafaya takmayı bırakıyorsun ama. O psikolojiden kurtuluyorsun.
Cevap
12Cevap
Düşünürüm ama uzun sürmez. Hindi değilim çokça boş şeyleri düşünmem. Yapma saydım diyene kadar özür dilerim daha kısa sürer pişmanlığı. ya da ohh oldu der rahatlarım. İki yoldan birini seçerim. Düşünmek bana zarar çünkü.
Olmuş ile ölmüşe çare yok kafaya takmam
Bu konuda ki sanada tavsiye ederim tanrılar okulu adlı kitabi okumani bir söz var "mea maxima culpa" bu cümlenin kısaca özeti sorumlusu sensin demek.
Yapmış olduğum yapacak olduğum ve şu an içinde bulunduğum ve gerçekleştirdiğim tüm eylemlerin sorumlusu benim ve daima ben olacağım.
Bir işi yapmadan önce ince eleyip sık dokurum ve oluşabilecek tüm sorunlar için önceden alternatif çözümler düşünmüş olurum tüm bunlara rağmen yine de olmadıysa bu işin benim yapabileceğim bir şey olmadığına kanaat ederim ve kafama daha sonra takmam
Özel hayatımda ise yaptığım iyi ya da kötü şeylerin tamamının bedelini ödedim ve ödemeye devam ediyorum edeceğim bu yüzden eylem gerçekleştikten sonra dönüp arkama tekrar bakmam sonucu ve bunun hayatımdaki etkisini gözlemler buna göre yoluna devam ederim
Bu kadar kolay olmuyor ama bazen😑
Bir işin ilişkinin iletişimin zor ya da kolay olması tamamiyla yaklaşımla alakalı olan bir durum. O göze büyük gelen olayı parçalara ayırdığın zaman daha net ve hızlı sonuçlar alırsın bunun ne olduğunun bir önemi yok
Haklısın evet daha küçük parçalara ayırdığında daha anlaşılır ve çözüme yatkın oluyor. Yoksa kafaya takmanin bir faydası olmuyor
Eğer yapıp ettiklerimi kafaya takıyor olsaydım şimdi kendimi 200 yerimden darbeli matkapla delmiş; sonra dayanamayıp tekrar delme isteği ile dolmuş olmam gerekirdi. Ancak öyle dinerdi yapıp ettiklerimin durulması…
Demekki takmamışım hala bir bütünüm.
Hayır.. Genelde düşünmeden hareket etmem.. Yaptıklarımı hak edene göre şekillendiriyorum.. Her kim bana ne yaşattıysa genelde aynı şeyleri yaşamasını sağlıyorum.. Pişmanlık mı? Asla.. Keyifli günler..
Pişman olacağım şeyi yapmam. Bir şeyi sadece ileride pişman olacağımı bilerek yaptım, onda da aklıma geldikçe oh iyi oldu diyorum😂 işin sırrı aklına gelince konuyu dağıtmak
olan olup biten bittikten sonra
kafaya takmak sadece seni yorar
bunu fark ettiğimden beridir kafama bir şey takmıyorum..
Benden kıymetli mi, hiç canımı sıkamam derim ve kafama takmam
Ben yaptıklarımdan pişman değilim muhtemelen aynı durumda aynı sonuçları yine arzulardım. Tabiki insan öyle olmasaydı nasıl olurdu diye düşünüyor ancak bunun pek önemi yok.
Yapmadan önce çok düşünürüm öğle yaparım. Yaptıktan sonrada düşünmem..
Yaptıklarımı bilinçle yaparım ben, sonradan dönüp pişmanlı duymamak için
yapmadıklarımı kafaya takarım..
o yüzden kafaya taktığım bir şey yok şuanda..
Takmışllığım var, bu aralar hatalarım karşıma çıksa da önemsemiyorum
Yaptığım yaşadığım söylediğim herşeyi çok kafaya takarım karşımdaki kişi tarafından ve kendim açısından olayı tekrar ve tekrar kafamda kurarım çözüme kavuşturan kadar bu özelliğimden çok çektim zamanında
Bazen önemli olan şeyleri evet
İlk etapta takarım sonra umursamaz olurum
Hayır yaptıysam keyfi
Gamsız bi insan olmayı dilerdim ancak değilim:((
Evet takarım
Takarım zaman zaman
Hayır .
Çok takarım
bazen
Bazen
Hiçbirzaman ismimden de belli
Umursamazım.
Çok kafaya takıyorum
Takmam
Hayır takmıyorum
Takmamaya çalışıyorum
Maalesef
Nadiren
Tabiki
Takmam.
İkiside oluyor ya😕
Takıyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?