Neden bu kadar kötü bir hayat yaşamak zorundayız?

Öncelikle hayatımda sahip olduğum sağlığıma şükrediyorum ve aç olmadığıma bunlar çok başka. Fakat bunların haricinde kötü bir hayat yaşıyorum, yaşıyoruz hepimiz. Ne istediğimiz şeyleri yapmaya paramız var ne de hevesimiz. Hayat amacımı bulamıyorum. Bir dönem dine yöneldim iyi geldi fakat yine yetmiyor sanki. Kendimi arıyor gibiyim. Başkalarının hayatlarına bakıp imreniyorum. Aslında o hayatları da istiyor muyum bilmiyorum. Kaybolmuş gibiyim. Kim olduğumu ve ne istediğimi bilmiyorum. Neden ve ne için yaşıyoruz? Sizce insanlar özgür mü olmalı? Kendimi özgür kılarsam mutluluğa erişir miyim? İçimde hiçbir şey kalmazsa ve istediğim her şeyi yaşarsam huzurlu olur muyum? Sadece sürünüyorum ve artık bunu çekmek zorunda olduğumu kabullendim ve bu durumun geçmesini bekliyorum. Sadece maddiyatla da alâkası yok gibi. Maddiyat insanı ne derece mutlu kılabilir? Sadece parayla ve para sayesinde yaptıklarımla mutlu olabilir miyim? Dünyaya gelmeyi ben seçmedim, neden bu hayata katlanmak zorundayım? İnançsız insanlar ne için yaşıyorlar? Neden sürünüyoruz? Bir yaratıcı varsa bizi neden yarattı, amacı nedir? Bu dünyada ne yapmamızı istiyor?
Neden bu kadar kötü bir hayat yaşamak zorundayız?
Cevapla