Olgunlaşmak insanın duygularını değiştirmez sadece bunu gösterme şekli biraz perdelenir. Anlamak için dikkatli bakmak gerek. Yaşanmışlıklar olmadan olgunlaşamaz insan. Bunca yaşanmışlık olgunlaştırırken. Duygularını yok etmez ama daha iyi saklamayı kontrol etmeyi öğretir. 👒
Olgunlaşmak akıllanmak demektir. Aklı ise bir su testisine benzetebiliriz. Duyguları da şaraba benzetebiliriz. Testi de ne kadar az kırık sızıntı çatlak varsa şarap da o denli miktar olarak korunur ve daha iyi demlenir.
Yani olgunlaşmak duyguları dogru ve sağlam insanlara, dogru işlere, dogru kalıpların icine yüklemek demektir. Olgunlaşmak duygusuzlaştirmaz. Aksine kişiyi duygusal krizlerden korur ve o duyguların yanlıs insanlara yanlış kalplere, yanlış işlere yüklenmesini önler.😊
Gereksiz duygusallıktan arındırır, bir şeyler çokta büyümez gözünde. Kendinde daima güç bulabilir hale getiriyor hayat insanı, ufak tefek şeylere harap olmuyorsun ya da hiçbir şey çözümsüz gelmiyor. Neler neler atlatmışsındır artık, her şeyin olacağına vardığının bilincine varıyorsun bir şekilde…
Ben olgunlaştıkça duygu kontrolünün sağlandığını düşünüyorum. Ne çok duygusal ne de tamamen duygusuz değil olayları daha mantıklı ve objektif yorumlayabilme kabiliyeti kazanılıyor. Yaşanmışlıkların verdiği tecrübeler daha bilinçli hâle getiriyor insanı.
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı.
Bence insan olgunlaştıkça duygusuzlaşmak değide mantığın daha çok ön planda tutmayı öğreniyor. Yaşadığı tecrübeler doğrultusunda hareket etmeye başlıyor. Olgunluk demek yaşadıklarından ders çıkarmak demek.
Kişilik & Karakter konusunda 20,2b cevap paylaştı.
Selam gadası 🙃
Olgunlaşmak insanı duygusuz bir hale getirmez. Yaşanılan önce şey insana birşeyler katar. Bu yaşanmış duygular kişinin bazı konularda bazı durumlarda kendisini perdelemesini sağlar. Ta ki bu perdeleme işini insan isterse yapar. İstemezse olduğu gibi davranır.
Duygusallik benim hamurumda var ne kadar olgunlaşsam bile olaylara karşı hep duygusal bakabiliyorum sadece biraz daha temkinli olmayı ögrendim hemen yelkenleri suya indirmiyorum biraz sabırlıyım..
Olgunlaşmak; Duygularını kontrol etmeyi öğretir. Sabırsız ve aceleci tavırlardan arınırsın. Olmayınca kabullenmeyi, kaybetmeyi , yenilmeyi öğrenirsin. Her şeyin istediğin gibi olmasına imkan olmadığını anlarsın ve olmayınca dünyanın sonu olmadığını da öğrenirsin.. daha mutlu daha tatminkar ve daha huzurlu yaşamaya başlarsın
Olgunlaşmak;her iki duyguyu da yaşatır.. Art niyetlilere karşı kişiyi duygusuz, kontrollü ve tepkisiz yaparken güçsüze karşı da duyarlı ve duygusal yapar
Bence olgunlaşmak kişide duyguların etkisini azaltır. Bir karar verirken duygulardan daha az etkilenir olgun insan. Yani dolaylı yoldan veya direkt olarak duygusuzlaştırır.
Wvwt belki biraz ama kesinlikle duygusuz hale sokmaz belki seçimler bazılarında duygu korlugune yol açar bazılarında ise hoşgörü ve anlayışa daha yakın duygular ön plana çıkar.
Duygusuz yapar bir bakıma ölümlere üzülemiyorum artık nedense bir bakıma da çok duygusallaştım saçma ama bir kitabın karakterine ağlayaniliyorkem ölen akrabama sevdiklerine ağlayamıyorum
Soru çok güzel öncelikle. Olgunlaşîlan konuya göre değişir bir konuda daha duygusal oluruz bir konuda daha duygusuz ama genelleme yaparsam ben duygusuzlaştım.