+1 yılDüşüncelerim biraz daha olgunlaştı. Bu da beni bazı konularda cesaretlendirirken çoğu konuda da çekimser kalmaya ya da cesaretimin kırılmasına yol açtı. Eskiden annemsiz babamsız bir hayat düşünemezdim. Yani kast ettiğim yalnız yaşamak, annemin babamın ölmesi değil. Ama şimdi düzenli ve beni geçindirecek kadar kiramı faturalarımı ödeyecek karnımı doyurup üst baş alacak kadar bir maaşım olsa çok rahat Türkiye’nin her yerinde yaşarım diyorum. İdeolojik olarak da değiştim. Eskiden siyasetçilerin ota boka milliyetçilik edebiyatı yapmalarına kanardım. Ama daha sonra Akp, Chp, Mhp hepsinin çıkarları söz konusu olduğunda dansöz olduğunu görünce, din ve milliyetçiliğin her şeye alet edildiğini görünce dinden temelli soğudum, milliyetçilik biraz midemi bulandırdı. Midemi ekşitti. Ama hala vazgeçemedim. Benim milliyetçilik anlayışım gerçek milliyetçilik anlayışı olduğu için buna göre milliyetçiyim diyorum. Çünkü ben akpli partizanlarla milliyetçilik kavgasına girersem dinsiz kemalist oluyorum, mhp’liyle kavgaya girersem hdpli oluyorum, hdpliyle kavgaya girsem o zaman da faşist-dinsiz-kemalist oluyorum. Bunların üçü de devleti çürüten kanser hücresinden farksız. Bizim bu üçünden de kurtulmamız şart. Chplilerle bu kavgaya girince de akpli diyorlar. 😂😂😂 Eskiden dine daha bağlıydım. Bazı şeyler yaptığımda tanrıya karşı suç işleme korkusu içinde olurdum. Mesela mastürbasyon, p*rno konularında, tanrının varlığı yokluğu konularında ulan ya yoksa diye düşündüğümde beni şeytan baştan çıkaracak boşvereyim bunları derdim. Şimdi ise olmama ihtimali daha akla yatkın geliyor. mastürbasyon yaptığımda p*rno izlediğimde zerre pişmanlığım yok. Biri yakalasa ve bana hesap sormaya kalksa sana ne lan *mcık keyfimin kahyası mısın? Sırf hormon uğruna ne idiği belirsiz bir herifle yaşayıp duygularım s1k1ileceğine kendimi s1kerim daha iyi diyebilirim. Eskiden lisedeyken bir şeyler yaşayan kız arkadaşlarıma terbiyesizler ayıp ulan ayıp ders çalışın geleceğinizi kurtarın namussuzlar diyen bir kafadaydım. Aslında %50 öyle diyorum FAKAT bunun da bir ihtiyaç olduğunu sorunun aslında bir şeyler yaşayanlarda değil sistemin ekonomik olarak 30-35 yaşına kadar aileye bağımlı kılan sistem olduğunu anladım. İnandığımız ya da pratikte uyguladığımız dinin ÖZELLİKLE KADINLARI hayattaki güzel, rahat olan çoğu şeyden mahrum bırakma üzerine olduğunu anladım. Yani hayattan zevk almak dinen günah. Bu sadece İslam için geçerli değil diğer 2 ilahi din içinde geçerli. Ama bu 2 dinin bugün uygulayıcıları olan toplumlar bunları dikine bile takmıyor. Din onları değil onlar dini şekillendiriyorlar. Belki de olması gereken budur. Bir de şu sosyal medyanın bizim gibi gelenek göreneklerine bağlı muhafazakar, ataerkil doğu toplumlarında çok büyük kırılmaya yol açtığını görüyorum. Bende bile yol açtı yani. Yabancı ülkelerde gençler liseliler arabaya sahip olabiliyor, aileleriyle yaşamayıp ayrı eve çıkıp devletten belli bir kira yardımı alıyorlar. En azından bir kafede part-time çalışarak bile yaşayabiliyorlar. Bizde bunun mümkünatı yok. Kadınlara yüklenen bu bekaret denilen şeyin kadınları ekonomik olarak ve namus diye SADECE KADINA DAYATILAN ŞEYİN kadını kısıtlamaktan başka bir şey olmadığını anladım. Ha anladım da ne oldu? Yaşantım çok değişti mi asla değişmedi. Neden değişmedi? Bunun bir sürü sebebi var. Ailemi özellikle de babamı seviyorum. Babalar gerçekten bunun bir ahlaki değer olduğunu düşünüyor. Evlilik dışı birlikteliğin kızı lekeleyebileceğini düşünüyor. Aslında kızın lekelendiği yok. Çevre, toplum lekelenmiş gibi davranıyor. Bir de böyle tek tabanca takılan, kendi göbeğini kendi kesen, kendi parasını kendi kazanan, kendi malını mülkünü kazanmış, dik başlı, inatçı, eyvallahı olmayan her konuda bilgiç bilgiç konuşan kadın sevilmez. Ha, bu misyonda kadın var mı ülkemizde çok az var. Çünkü bu yol zor bir yoldur. İnstagramda ya da bulunduğu ortamda cilveli olup açık, dekolteli fiziği ön plana çıkararak her erkeğe mavi boncuk dağıtarak yaşayıp onların sırtında asalak gibi yaşamak daha kolaydır. Para koparmak istediği erkeğe şantaj yapmak sonra mağdur kadın rolüne girmek ya da cilve yapmak daha kolay. Bu son dediğim genelde zengin olan erkeklerin başına geliyor. Ama o herif de masum olmadığı için karmanın etkisi devreye giriyor işte. 😂😂😂 Yine bu tarz kadınlara da kızmamak lazım çünkü sistem buna zorluyor. Mevcut sistemde okumak, çalışarak bir yerlere gelmek çok zor. Ekonomik olarak da zor. Sana belli imkanların verilmesi lazım. Ama o imkanlar verilmiyor. Sistem bizden hala daha kadın ekonomik özgürlüğünü kazanmasın, üniversite okusa bile kendi mesleğini yapmasın (hem kadın hem erkek için geçerli) evlensin ve çocuk yapsın üzerine kurulu. Yine eskiden boşanma fikri beni çok korkuturdu. Annemle babam büyük kavgalar ettiğinde boşanma lafı geçtiğinde çok korkardım. Bize kim bakacak, anneme ne olacak, sonra evlenecekler mi diye. Ama artık bununla ilgili bir korkum da yok. Hatta belki boşansaydılar daha iyi olur muydu diye düşünebiliyorum ama annem için ve benim için iyi olmazdı kararına varıyorum. Ben kendi evliliğimde eğer iş güvencesi olan bir işte çalışan kendi parasını kazanmış bir kadın olduğumda boşanmayla karşı karşı kalksam endişelenmezdim ama şu an mesela evli olup boşansam endişelerim daha çok olurdu. BEN HER ŞEYİN EKONOMİYLE İLGİLİ OLDUĞUNA İNANIYORUM DİNİN BİLE. KADIN ERKEK İLİŞKİSİNİN BİLE.
22 Yorumla- +1 yıl
MaşaAllah hayat hikayeni yazmışsın. İlk defa bu kadar uzun yorum görüyorum. Tebrik ederim 🙂🌼
En İyi Cevaplar
Geçmişte daha heyecanlı, daha bilgisiz, daha sıkıntılıydım. Şimdi bazı insanların iki yüzlü de olabildiklerini öğrenen, kendini geliştirmek isteyen, daha pozitif düşünen, daha sakin olan (bir yıla kıyasla falan), kendiyle daha barışık, daha rahat, daha gerçekçi, daha huzurlu bir kişi olduğumu düşünüyorum.
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
76Cevap
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı. Yine aynı ben sayılırım aslında ama şimdiki ben kimseye güvenmiyor artık.
10 YorumlaŞöyle davranış olarak fevriliğim gitti çünkü şöyle haklı olsam dahi haksız konumuna düşüyordum fevriliğim yüzünden ama şu an rahatsız olduğum bir şey olunca biri hakkında rahatlamak için arkadaşlarıma anlatıyorum ve de bilmiyorum ya aslında çok mantıklı biriyimdir bazı spesific konular dışında ama bu mantıklı yönümü insanlara göstermek istemiyorum bilmiyorum ve de her zaman çok insanların isteğine göre davranamıyorum bazen içimden geldiği gibi davranmak istiyorum ama bazı insanlar garipsiyor kötü niyetli olmasa da garipsemeleri beni de garipsetiyor acayip yani ama bazen şu var herkesle samimi olmadan samimi gibi davranılmamalı ben öyle yapıyorum samimi değilim çok sıcak yaklaşıyorum tek hatam bu soğuk mı davransam çünkü sıcak davranınca insanlar bana istediği gibi davranabileceğini düşünüyor
20 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 1,3b cevap paylaştı. Selam,
Geçmişteki ben farklı bir şehre gitmekten bile korkardı, şimdi ki ben ise yurt dışına gidecek deli cesaretine sahip. Bunda son bir kaç yılda yaşayıp gördüklerimin büyük bir etkisi var. Tam olarak Hariku Murakami'nin şu sözünde dediği noktadayım, "Fırtına geçtikten sonra nasıl atlattığınızı hatırlamayacaksınız. Nasıl hayatta kaldığınızı da. Hatta fırtınanın dinip dinmediğinden bile emin olamayacaksınız. Ancak bir şey kesindir; fırtınadan çıktıktan sonra fırtınaya girenle aynı insan olmayacaksınız." Şu söz çok doğru, "İnsanı öldürmeyen şey onu güçlendirir." Her manada eskisinden çok daha güçlü ve cesur bir insana dönüştürüyor.22 Yorumla- +1 yıl
Güzel sözmüş. Gerçekten hoşuma gitti.
Kişilik & Karakter konusunda 2,3b cevap paylaştı. Geçmişteki ben daha toy, daha acemi, daha heyecanlı, daha cesur ama dikkatsizdi...
Şimdiki ben ise daha olgun, daha tecrübeli, daha sakin, daha kararlı ve daha dikkatli…Yani hayat bize çok şey öğretiyor ve bana da çok şey öğretti.
Eskiden ulaşılmaz hayallerim vardı, her şeyin ben en iyisini bilirim derdim. Her şeyi isterdim. Her şekilde o işi yaparım derdim.
Şimdi benim ayağım yere daha sağlam basıyor. Ne istediğimi iyi biliyorum. Nasıl yapacağımı da. Üstelik daha gerçekçiyim.
Aslında her yaşın her dönemin iyi ve kötü yanları var muhakkak. Hiç bir şey boşuna değiş. Tecrübe böyle ediniliyor.
Yani şimdi taşlar yerine oturdu, belki eskidi kadar genç değilim ama daha karizmatik ve daha güvenilirim. Böylesi çok daha güzel…
#06romeo 😎10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılCok fark var. Eskiden daha sakin daha ilimli biriydim sonradan degistim tahammulum yok bide artik bencil olmayi ogrendim. Surekli kendinden odun verirsen bir sure sonra kendini kaybediyosun o yuzden artik hayir demeyi biliyorum ve sinirlarimi net bir sekilde ciziyorum
20 Yorumla Çok saf bir çocuktum artık tecrübelerim var
Çocuktum artık olgunum
Prıl pırıl bir cildim vardı artık hafif çizgilerim var
Kumral kahve saçlarım vardı artık kırlarım var
Herşeyi merak eden bir gençtim çok nadir şeyleri merak ediyorum
Nükleer enerji santralim vardı yorulmazdım doymazdım kömürlü santralim ve limitlerim var10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 7,2b cevap paylaştı.
+1 yılBu olaya zamana ve mekana göre değişiklik gösterebilir bazı durumlarda eskiden farkım yok bazı konulardan eskisinden daha sertim bazı konularda eskisinden daha yumuşak
eski benle şimdiki ben arasında fiziki farklar elbette var yaş değişiyor fizyoloji değişiyor ama illaki değişmeyen şeyler değişmeyecek seyler var ya da ilerde daha da değişecekler var10 Yorumla Hic fark yok , hala köpek gibi kosabiliyorum no stop bam bam bam , yorulmak be bilmezdim hala bilmiyorum ,,, ulan top oynuyoruz 20 yasinda gencler iki kossun öldüm bittim, sonra bana abi sen nasil yorulmuyorsun diyorlar mayalari gevsek , 20 yasinda adam yorulurmu ya
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 6,1b cevap paylaştı.
+1 yılDüşünce ve yaşanmışlık farkı var. Onun dışında pek de bir şey yok aslında.
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılBeni geçmişten günümüze getiren duygu ve düşüncelerin ortak ortaya koyduğu geçmişteki kişiye geçmişteki ben denir. Öyleyse şimdiki zamandaki olayları görüp değerlendiren ve bu durumlardan bir tecrübe çıkartıp ve bu tecrübeleri gelecekteki bana aktaracak kişiye şimdiki ben denir.
Olayı toparlayacak olursak
Geçmişime ; giriş
Şimdiki ben ; gelişme
Sonraki ben ; sonuç10 YorumlaEğer bir şey yaşarsam eskisine oranla daha hafif atlatıyorum bağışıklık kazanma gibi bir şey sanırım 😊 ya da olumsuz bir anıyı hayatımda bırakmak ve hastalık yapmasına neden olmak yerine onu affediyorum serbest bırakıyorum
20 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılGecmiste 'hayir' demekte zorlaniyordum.
Etrafimdaki herkes mutlu etmeye calisiyordum, bu durum beni zaman zaman yoruyor ve mutsuz ediyordu.
Artik hayir diyebiliyorum, ister mutlu olsunlar ister mutsuz.20 Yorumla
+1 yılHem çok fark var, hem de hiç fark yok. Yaş ilerledi, tip boy, kilo değişti. Ama adanlığım, sevgi dolu kalbim, insanlığım, aşka olan inancım ve bir gün beni hak eden ve onu hakettiğim bir kadın da bulacağım diyen umudum hiç değişmedi.
10 YorumlaGeçmişteki ben aşırı iyi niyetli saf kendine güvensiz korkaktı şimdiki ben sadece iyi niyetli kendinden emin saf değil ve herşeye yerli yerinde davranan hayır diyen tip ama değişmeyen özelliğim güler yüzlü mutlu olmam
10 YorumlaCiddi anlamda hiçbir fark görmüyorum. Hiçbir gelişme kaydedemedim ve gelişme olmamasının gerilemeden bir farkı da yoktur sadece yorgunluk eklendi. Uzun lafın kısası BIHTIHK YAA
20 YorumlaEskisi Ben:Dünyaya pembe gözlüklerle bakan. Hayal kurmayı fazla seven hatta bazen mantıksız hayaller bile kuran. Her insanın iyi olduğu düşünen. Küçük tatlı bir kızdı
Şimdiki Ben:Dünyaya daha gerçekçi gözlükle bakan. Hayallerini mantık çerçevesinde kuran Her insan iyi olmayacağını bilen Aslında insanların göründükleri gibi olmadığını öğrenen Olgun tecrübeli bir kıza dönüştüm.10 Yorumla
+1 yılsessiz, insanlara çabuk güvenen, iyi niyetli. şimdi eskisi gibi her şeyi alttan alan biri değilim. artık babama bile güvenmiyorum. tabi iyi niyetim halen var ama adamına göre değişiyor. insanlarla değil de daha çok hayvanlarla arkadaşım artık.
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 402 cevap paylaştı.
+1 yılEskiden daha sabırlıyım, eskisi gibi agresif değilim. Bir adım atmadan önce, bu adımı attıktan sonra olabilecek olan ihtimalleri düşünürüm. Daha fazla sorumluluk var üzerimde vs.
10 Yorumla
+1 yılgeçmişteki ben bilseydi böyle olacağını hayatına devam etmezdi😂 çok duygusuz oldum, çok acımasız oldum, kinci oldum ve daha neler neler…
20 Yorumla
+1 yılşu an her şeyi gülerek karşılayabiliyorum. Sanırım ben büyüdüm :)
30 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 343 cevap paylaştı. Daha huysuz, daha sabırlı, tahammülsüz, insanları tanıdığı için soğumuş ve daha az konuşan biri var artık. Aklıma gelenler bunlar.. :)
10 Yorumla
+1 yılDağlar kadar fark var. Yaşadığımız bazı olaylar hayatımızı alt üst edebiliyor. Ama belki altı üstünden daha iyidir 🤷
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 2,6b cevap paylaştı. çok daha az gülüyorum. çok daha az insana gülüyorum... ve çok daha az sayıda insanla muhatap oluyorum..
10 Yorumla
+1 yılHerşeye sinirlenirdim ve herşeye inanırdım.
Şimdi sinirimden gülüyorum.
Samimi bulduğum kişilere inanıyorum.10 Yorumla
+1 yılYaşım öyle çok büyük değil. Hayatı yeni yeni öğrenmeye başladım. Eskiden çok tembeldim şimdi biraz daha akıllandım.
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılönceden herkesten kötülük beklemezdim şimdi iyilik beklemiyorum kimseye inancım yok daha birçok yönden değiştim
10 Yorumla İnsan büyüdükçe olgunlaşıyor geçmişte yaptığım şeyleri şimdi çok çocuksu buluyorum belki şimdiki hayatımıda ileride saçma bulucam çok fark var
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 1,4b cevap paylaştı. Sabırlı olmayı ve insanların para karşısında nasıl egildigini değerlerini nasıl hiçe saydığını öğrendim
10 YorumlaGeçmişteki ben kör cahil, tutarsız, korkak ve ne yapmadığı bilen biriydi.
şimdi ki ben herşeyi geride bırakır.10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 754 cevap paylaştı.
+1 yılEskiden her şeye dertlenir üzülürdüm, her denileni fazla kafaya takardım...
Artık çok da fifi modundayım... Beni bu hale siz soktunuz!10 Yorumla Dağlar kadar fark var. Özel yaşamımda çok fazla hatam vardı, geçmişte param yoktu , yakışıklıydım karizmam vardı, şimdi karizmam ne kadar var bilmiyorum , param var o gençlik gidiyor gibi.
10 Yorumla
+1 yılGeçmişteki ben bendim şimdi ki halim ise ben değilim...
20 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 3,7b cevap paylaştı.
+1 yılyaslaniyorum
daha sabırliyim
daha sakinim
daha yavasim20 Yorumla
+1 yılşimdiki ben daha olgun daha güzel düşünen ve hayata daha pozıtıf bakan birisiyim tabiki...
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılBaya bı fark var anlatsam roman olur jshdkdks ben ben değilim
10 Yorumla Kişilik & Karakter konusunda 1,1b cevap paylaştı. Galiba azıcık akıllanıp daha mantıklı düşünen biri oldum
10 Yorumla
+1 yılDaha olgunum, daha çok param var ama imkanlarım azaldı :)
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYaşadıkça çok şey öğretiyo hayat bazen iyi bazen kötü, empati kurmayı ve her ne olursa olsun doğrudan yana olmayı zaman ilerledikçe öğrendim büyüttü hayat beni
10 YorumlaKoca bir dağ var aramızda. Ne o benim olduğum tarafa geçebilir ne de ben o tarafa geçebilirim.
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 480 cevap paylaştı.
+1 yılGeçmişte Müslümandim ve MHPliyidim şimdi tengrici Atatürkçü
10 Yorumla Eskiden canım yanardı şimdi ise canımı yakanlari yakiyorum😏😊
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 3,5b cevap paylaştı.
+1 yılcok.
zeka mantık onde.
işin ehlı profosyopnel deneyımlı bırde bambamda10 Yorumla
+1 yılVar harbi var eskiden içe kapanık bir insansın kurtuldum
10 Yorumla
+1 yılÖnceden vazgeçmezdim şimdi vazgeçiyorum kolayca bide daha sinirliyim
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 361 cevap paylaştı.
+1 yılEskiden bulutlarda uçan bir hiperaktiftim. Şimdi ise Ramiz dayı
10 Yorumla
+1 yıl2014 yılından önceki düşünce yapımla şimdiki arasında 180 derece fark var.
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 567 cevap paylaştı.
+1 yılDeğişimler oluyor haliyle eskiden kazık bilmezdik şiödi ise yazık demeyi unutucam nerdeyse
10 Yorumla Kişilik & Karakter konusunda 382 cevap paylaştı. Olmaz mı? Olumlu veya olumsuz da olsa bu fark mutlaka var.
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılGeçmişte daha mutlu ve kararlıydım ama zamanla bunlar kırıldı.
10 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 885 cevap paylaştı.
+1 yıleski Sertaç daha vakur sakin ve ağırbaşlı idi şimdiki Sertaç daha sinirli tahammülsüz ve müptezel
10 Yorumla
+1 yılİnsanlara çok mesafeli biriydim şimdi daha da mesafeli oldum
20 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 1,2b cevap paylaştı. Tecrübe farkı var. Artık adımlarımı buna göre atıyorum.
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 12,4b cevap paylaştı. duygular düşünceler değişti zaman geçtikçe ve insanı tanıdıkça
10 Yorumla
+1 yılZaman geçtikce hayat seni heycanlandırmıyor. Her geçen yıl bir tık daha heycanından hevesinden kısıyor sanki küçükken uyandığında okul yoktur ve cumartesi olduğunu anladığında mesela o yataktaki mutluluğunu düşün anne kahvaltı yı hazırlar hemen yiyip sokakta top oynmaya çıkarsın ve nice heycanlar yok gibi şimdi
00 Yorumlahayat her geçen gün acisiyla tatlısıyla yasattiklariyla tecrübeler katiyor. şimdiki ben daha mantık yürüterek karar veren biri haline geldim. duygularımla düşünmeyi biraktim. ve daha mutluyum
10 Yorumla
+1 yılGeçmişte tabiri caizse mal gibiydim ama şimdi bambaşka bir ben var bende en önemlisi tipimde çok büyük değişiklikler oldu diyebilirim
10 YorumlaÖzgüvenim arttı. Bilgi ve becerim arttı. Fakat aynı zamanda daha umursamaz oldum. Daha az heyecanlanıyorum veya öfkeleniyorum.
10 YorumlaGeçmişte daha mutlu ve huzurluydum ama şimdi ki ben mutlu olamıyorum. Eskiden en ufacık bişeyde mutlu oluyordum ama şu an o yok
10 Yorumla
+1 yılEskiden hevesliydim. Şimdi ise hayatı akışına bıraktım. Olursa olur olmazsa bulgur suyu 👅✌
20 Yorumla
+1 yılDaha olgun daha konum konum sahibi ve görüştüğüm kişiler çok fark var en önemli 3 şey bu
10 Yorumla- Devamını Gör (66)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer