Hayat felsefesi içeren birçok savunma sanatı mevcuttur. Felsefesini anladığın takdirde birçok saldırıdan yara almadan kurtulabiliyorsun. Peki senin tekniklerin nelerdir?
Kendini hem sözlü hem fiziksel saldırılardan koruma teknikleri sizce nelerdir?
Bu soruya kısa cevap vereceğim 🙏 Sözlü saldırıdan korunmanın en iyi yolu hiç kimseye o fırsatı vermemektir. Kimseye bize sözlü saldırınca bulunacak kadar sınırlamızı aşma izni vermemeliyiz. Eğer vermişsek bunu yapan kişiden karınca gibi uzaklaşmak en iyi yoldur. Fiziksel saldırıdan korunmanın en iyi yolu ise kendini savunmayı bilmektir. Ama kaybedeceğin bir kavgaya da girmemektir. Hani bir laf varya erkekliğin 9/10'u kaçmaktır diye. Hah işte o söz bu durum için geçerli 😂 Kısa dedim yine uzun oldu 😀
Merhaba, Sözlü tartışmalarda bildiğim kadarıyla iki kişi laf piyonlarını bir birinin üzerine gönderir ve çarpışarak ölmesini bekler. Sonra daha büyük taşlar, sonra ise taş bittiğinde durum fiziksele döner. Öncelikle kişinin piyonları ile bağını koparmak için mantıklı konuşmaya çalışmak en iyisidir. Çatışma isteyen kişi, havadan sebepler bulmaya çalışır. Mantıklı ve söylediği argümanı çürüten sağlam bir cümle, ayrıca ardından söylenen "rahatsız ettiysem özür dilerim" sihirli sözü kişileri çoğu zaman ikna eder. Ancak olur da kişi mantıktan sınıfta kaldıysa ve size saldırmaya çalışırsa, basınç noktalarından birine gelecek sert bir darbe ile onu etkisiz hale getirmek en iyisidir. Diyaframa orta parmağın bükülmesi ile vurulan ince darbe, boğaza el içi ile vurulan bir darbe, ayağın dizden aşağı kemiğine vurulan bir darbe veya göze elinin tersi ile vurulan hafif bir darbe muhtemelen size zarar vermesi muhtemel kişiyi güvenli bir şekilde yere indirir. Işıkla kal...
Kickbox fiziksel saldırılar için Aslnda sözlü saldırılardan kurtulmak için pek bir şeye ihtiyaç duymuyorum eğer karşımdaki insanın sözlerini ciddiye alınabılecek kadar değerli bir kişi olarak görmüyorsam. Fakat benim için değerli bir insanın sözlü saldırılarına karşı neredeyse savunmasızım denebilir.
Fuzuli ile Ruhi yolda yürüyorlarmış. Uyuz bir köpek yolda miskin miskin yatıyormuş. Ruhi uzun süre köpeğe bakmış ve ; -"Bak şu köpeğe ne kadar fuzuli" demiş. Bunu duyan Fuzuli lafı gelişine yerleştirmiş; evet ruhi popon çıkacak sanki.. -"Vur tekmeyi çıksın ruhi". Ama bende ifade sıkıntısı vardır..
Psikoloji alanında kendini geliştirebilirsin. Haddini aşan, egosuna yenik düşen ve işi terbiyesizliğe götüren insanlara yaptığım en etkili şey bu; psikolojilerini bozmak. Bir insana yapabileceğin en etkili hamle budur.
Sen hasarı yeteri kadar almışsın zaten geçmişinde. Aldığın için bu denli sağlam ve emin şekilde kurcalayıp oynayabiliyorsun psikolojiyle. Hakimiyet ve mantığın paralel olma evresi.
İnsanlar konuşa konuşa anlaşırlar. İki insanın aralarındaki sorunu konuşarak çözebileceklerine inanırım. Fakat taraflardan biri insanlıktan çıkmaya karar verirse; Te'e, Mat, Sok, Kao; (Muaythai) rakibe maksimum hasarı vermeye odaklı bir sanattır...
Fiziksel saldırı yaşamadım çok şükür herhangi bir tekniğim yok galiba Allah ne verdiyse diye girerim muhtemelen ama endime zarar verdirmeyecek şeklide girerim. Sözlü saldırıda yaşamadım ağır bir ithamda bulunacak olursa ona da girerim.