"Herşey olacağına varır." Çok moral vermiyor ama yine de "ehh ne yapayım hayat böyle" umursamazlığını pekiştiriyor. Şu herşey olacağına varsada bizde rahat etsek artık 🤦♀️🤦♀️
Moraliniz bozukken kendinizle nasıl bir konuşma yaparsınız?
Kendine gel Aybüke diğer tüm kızları kıskandırıcak güzelliğe sahipsin zekan zaten tavan yapmış maşallah şeytanlığa çok iyi çalışıyor birde biraz derslere çalıştın mı sana küçümseyen gözlerle bakan herkesi deli edersin başarınla. Biliyorsun zaten sen çok güçlü bir kızsın senin yerinde bı başkası olsa belki intihar etmişti ama sen herşeyi atlattın bu yüzden senin hayattan, dünyadan değil diğer herkesin senden korkması gerek. Şimdi git yüz maskesini yap İnstagram'da gez sonra ders çalışırsın önce moral tanrının sanat eseri.
Biliyorum bı psikolog olmam lazımmış düşündüm de ama işsizlik oranı çok be 😂
Herşeyin geçici olduğunu hatirliyorum. genelde kendime şöyle derim. düstügünde hep orada kalacak değilsin bir gün oradan çıkacaksın yükseldiğinde de hep orada kalacak değilsin bir gün ineneceksin hayat tek düze değil inişler ve çıkışlar var. Şu an üzüldüğüm durum için ne yapabilirim ona bakarım yapabildiklerini yapar yapamadiklarimi o andaki mutluluğumu bozmasına izin vermemeye çalışırım. Sonuçta her an değerli kendimi uzsem de uzmezemde şu an bir daha geri gelmeyecek. Bir de eskiden şunu çok söylerdim. Gece zifiri karanlıkta sonra aydınlanmaya başlar en dibj gördükten sonra ışığa çıkmak yakındır.
Buda geçecek kızım, bunu da atlatacaksın, kalk silkelen kendine gel, kimse senden kıymetli değil.. Üzülerek daha dibi görürsün ancak, sen bu gemiden mutlu ineceksin kızım, sen finali mutlu tamamlayacaksın.. Düşüpte, üzülüpte sevindirme düşmanlarını.. Onlar için de değil sen kendin için, seni sevenler için mutluluğu seçiyorsun. Hayat herkese rağmen, her şeye rağmen devam ediyor. Senin üzülmenle de duracak değil. Silkelen.. Keder, kederi getirir. Kederlenmenin sana faydası yok, o halde kalk ayağa.
Moralim yılda toplasan 5 kez falan bozuluyordur. O zamanlarda da yüksek bir tepeden arabaları ve insanları seyredip anılarımı düşünüyorum. Ama bu kadar umursamaz olmamın sebebi olan düşuncelerim şunlar;
-Mutsuzluk ve olumsuz olaylar da hayata, canlılığımıza ait hisler ve durumlar. Yani bu dünyaya ait kurallar. Olması gereken.
-Dünyanın her bir köşesinden farklı hikayeler ve farklı acılar fışkırıyor, yaşadıklarım evrensel şeyler.
-Başına gelen kötü, acı şeyleri algılayamayacak kadar zihinsel engelli, algı kapasitesi olmayan bir insan ya da tek hücreli bir amip olabilirdim. Yaşantımın farkında olmakta bir lüks ve kıymetli görülesi bir durum benim için.
-Dördün dörtlüğünü yaşayacak olsak neden bunu 3 günlük, her şeyin gelip geçici olduğu dünyada yaşayalım ki. Burası dünya, Alice harikalar diyarı değil.
Moralim bozukken susmayı ve sessiz kalmayı tercih ediyorum. Çünkü kendi kendime birşeyler söylemeye kalkınca savaş çıkıyor içimde.
Konuşan tarafım öfkeyi veya can sıkıntısını dile getirmeye başlar başlamaz dinleyen tarafım sus diyor. Sus çünkü senin yüzünden zaten diyor. Sen izin vermeseydin kimse seni üzemezdi diyor, canını sıkamazdı, kızdıramazdı diyor.
Bunu yaşamamak için bende can sıkıntılı veya öfkeli olduğum hallerde suskunluğumu çekiyorum üstüme. Ve gömülüyorum sessizliğime.
Kendime gel kızım Sen kendini ayakta tutmazsan kim tutar seni düşme düşer Sen elinden tutmaz kimse düşenin dostu olmaz silkelen kendine gel ağla zırla ama sonra kalk çeki düzen ver kendine toparlan evet kolay değil ama bunu yapmak zorundasın hayat bu acı tatlı yaşanır alış buna bu ilk değil son da değil ama hayat bu umudunu yitirme... diyorum ama kendime uyup uymadigim meçhul
Moralim bozukken ne yaparsam boştur. İğrenç bir ruh hali, kişi normalde zevk alacağı şeyleri yapmaya girişse bile bunlardan zevk almak bi yana, hepsinden tiksinir, mutsuzluğu bin kat daha artar. En dibe indikten sonra bir şekilde çıkarıyorum kendimi.
Bu hayat böyle zorluklarla dolu. Başka insanların dertlerini ve o dertlerle nasıl başa çıktıklarını hatırlatırım kendime. Sanki başkaları için dert bile sayılmayacak şeyleri de dert edinmeye utanırım kendime hak görmem. İnsanlar evlatlarıyla, eşleriyle sevdikleriyle sınanıyorlar. Derdim küçücük oluverir gözümde. Toparlarım kendimi.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Will Smith ( Umudunu Kaybetme ) : Kimsenin sana bir şey yapamayacağını söylemesine izin verme, benim bile. Bir hayalin varsa peşini bırakmamalısın. İnsanlar, kendilerinin yapamadıkları şeyleri senin de yapamayacağını söylerler. Bir şeyi istiyorsan peşini bırakma; git ve al. 😎👍
Beterin beteri var, şu haline şükret diyorum. Neleri atlattın, bunu da atlatırsın veya alışırsın zamanla, neleri yaşadık neleri unuttuk bile diyorum. Şer zannettiğinde hayır, hayır zannettiğinden şer çıkabilir diyorum. Rabbim hakkinda hayirlisi neyse onu zamanla verir sana diyorum. Ve daha neler neler. :)
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Sadece moralimin bozuk olmasına izin veririm. Başka şeylerle duygu-durumumu değiştirmeyi sevmem ve buna gayret edenlerden uzaklaşırım (bu, kişiler olabileceği gibi müzik, film, yemek gibi şeyler de olabilir) Sadece biraz kendi içimde demlenirim. Ne yaşadığımı, neye ihtiyaç duyduğumu, nasıl hissettiğimı gözlemlerim ve o hal içinde dilediğimce kalırım.
Moralim bozukken kendime konuşma yapmam aslında, sahilde kumsalda yürüyüşe çıkıyorum, sevdiğim insanlara sarılıyorum 🥰 ve evcil hayvanlarımızı seviyorum bir nebze moral bozukluğu kayboluyor ya da tamamen geçiyor
Bugüne kadar başıma gelen olaylardan yola çıkarak ve söz konusu beni bu olayların merkezine koyar isek ürettiğim çözümlerle ölüm hariç geri kalan her şeye bir çözüm buluyorum 😊
Kendimle konuşmak yerine gündemimi değiştiririm. Hiç alakasız insanları ararım, alakasız konular konuşurum. Ya da gece geç saat ise tweetleri okur, yorumlar yazarım ki kafam dagilsin. 🤷♀️
İlk olarak kendime kızarım. Sonra yumuşarım biraz ve orta yolda anlaşma sağlarken bir bakmışım müzik hafif ve kendimi içten dinleme. Tabi içten dinleme kendimde saklı. 😀
Moralim bozuksa konusmam. Ne kendimle ne etrafimdakilerle. Sessiz bir sekilde geciririm o gunu. Puzzel yaparim daha dogrusu puzzel yapmaya calisirim bide muzik dinlerim. Icimden saydiririm hem puzzela hem moralimi bozan olaylara ve kisilere. Ama sessizce
Moralimi bozan olaya kuşbakışı bakmayı denerim değiştiremeyeceğim bir şeyse en az zararla sıyırmaya çalışırım kendimi sonuçta olan bir şey değişmez geleceğe ve bugüne odaklı yaşamalıyız
Farklı seylerle kendimi meşkul etmeye çalışıyorum yani ne bilim spor sonra arkadaşlarinla vakit gecir ne morel bozuklugu ne de dert hic bir şey kalmaz kafanı meşkul et evde kalarak degil dısarda gezerek eylenceli vakit gecirerek meşkul et
Moralim gerçekten çok bozuksa bunun için daha önceden hazırladığım müzik listemi dinleyerek, yeterince kendimi üzdükten sonra mutlu olmaya çalışırım... ve de olurum😊 en azından çoğu zaman😅
Aynanin karşısına geçer ben bütün herşeyi aşarım kendine gel kızım diyip halay çekip işi çözmeye çalışırim hatta insanlar ya ne kadar rahatsıb diyor 😂😂
Ben daha çok olayları kafamda kurcalayıp sinirleniyorum ama nasıl motive ediyosun dersen bunları aşa bilir ve daha güçlü bir insan olabilirim deyip ayakta kalıyorum