Üzgün, öfkeli ya da endişeliyken duyduğumuz bu cümle daha iyi hissetmemize çoğunlukla bir faydası olmadığı gibi hislerimizin veya içinde bulunduğunuz durumun küçümsediği hissedilebilir. Mesela 'takma kafana' yerine 'İhtiyacın olduğunda buradayım' 'Seni her zaman memnuniyetle dinlerim' 'Senin için yapabileceğim bir şey var mı?' 'Bu konu hakkında biraz konuşmak ister misin' cümleleri kullanılabilir. Böylelikle daha anlamlı olur.
Güncellemeler
+1 yıl
Süper
Birisi size 'takma kafana' dediğinde bu size ne hissettiriyor?
Demesi kolay, uygulaması zor bir söz. “Takma kafana” diyerek kişi o şeyden o an kurtulamaz. Kişi kafaya takmışsa demek ki gerçekten o şey canını sıkmıştır, o kişiyi anlamak ve empati yapabilmek gerekli. Hele ki birde karşısındaki, o kişinin sorununu küçük bir şeymiş gibi görerek konuşuyorsa durum dahada vahimdir. Bunu diyen kişiye de bir gün “takma kafanı” dediklerinde çok iyi anlayacaktır.
En sevmediğim laf. 'Faydan olmuyor bari zararın olmasın' demek geliyor bu sözü her duyduğumda. İnsanlar sadece anlaşılmak istiyor. Ama pek çok kişi 'ben, sadece benn' diyerek başkaları anlamayı bırak muhataba dahi almıyor. Anlaşılmak için başkalarını da anlayabilmen lazım ki kendini çözebilesin.
~yani o sözü duyduğumda delleniyorum. Elinde olsa yüzüne yumruk atıp "Sen dedin ya anında uçtu, toz oldu dertlerim" diye haykırırım 🌸
Anlattığım şey umrunda değilmiş ya da başından savmak istiyormuş gibi hissettiriyor. Çunkü sanki benim aklıma gelmiyor takmamak😀 Sana anlatıyorum ki, takıyorum ve fikir alıyorum. Allahım yaa🤦🏻♀️
Hiçbir şey söyleme sadece yüzüne gülümserim çünkü anlamadığını anlamış olurum öyle diyince Kimse kimsenin hangi durumda olduğunu bilemez kimse kimsenin ateş acısını bilemez saygı duyarım.