Kırıldığımızda, üzüldüğümüzde, karşımızdaki kişi ile iletişimimiz sekteye uğradığında genelde "kötü bir niyetim yoktu, amacım seni kırmak değildi" diye başlar cümleler. Bu cümleler bazen samimi olurken bazen de tüm samimiyetini yitirir ve inandırıcı gelmez bize...Peki size bu cümleler inandırıcı ve samimi geliyor mu?
Karşınızdaki kişilerin "kötü bir niyetim yoktu aslında" diye başlayan cümleleri size samimi geliyor mu?
Bir kelime bir hareketse insanlık hali olabilir derim ama planlanmış aniden olmayacak birseyse inandırıcı gelmez birde karşımdaki kişinin tavrına bağlı yapmacık samimi bir tavrı yoksa yine inanmam Arama mesafe koyup bu tarz insanları hayatımdan çıkarmayı tercih ediyorum genelde
Ay resimdeki sanatçıyı cok beğenirim arkadaki adamı yani kızı tanımıyorum. Eski bi diziyi hatırladım 😍 Bunun dışında kötü niyetim yoktu gibi sözler kullanan biri sinirlerimi zıplatır benim. Ben kimseye nasıl zarar vermiyor ince düşünüyorsam herkezdende bunu beklerim. Yapamayan hayatımda bi zahmet olmasın.
Bu kişiden kişiye değişiyor aslında. Karşımda ki insanı tanıyorsam ve az çok niyeti biliyorsam samimi gelir tabi ki. Fakat çok bir bağım olmadığı bir insandan duyarsam. O zaman samimiyeti sorgularım.
Böyle bir durum yaşadığımı hatırlamıyorum ama benim için ben ne dediysem odur, bu tarz konularda hislerime çok çok güvenirim xD O yüzden karşımdaki kişinin ne dediğine aldırış etmem, gerçekten kötü niyetle yaptığını düşünüyorsam eminim öyle yapmıştır.
Bu soru bana kişisel gelişim kitaplarında Karl Marx'a ait "Cehenneme giden yol iyi niyet taşlarıyla döşelidir." sözünü hatırlattı. İyi niyet adı altında kötülük yapan çok insan var. Samimiyetsiz buluyorum onları.
Bu durumu hata veya yanlış olan konusuna göre algılarım. Yapılan şey yanlış ise aklen mantıkla yapılmış ise niyeti doğru olmaz. Hata ile oluşan durumlar ise bu ki aklen mantıkla alakası olmaz ve istemsizdir. Bunu mazur görmek gerekir.
gelmez kardeşim bana sert yapan ya da yanlış yapan ya da herneyse onu yapan birisinin samimiyetine ve haklılığına bakarım tarafsızca. ondan sonraki gidişaata yön veririm.
Bazıları var sinirlenince ağzına geleni sayma hakkını görür kendinde sonra sakinleşince isteyerek söylemedim der bu ne kadar samimi geliyorsa o da o kadar samimi gelir.
Bu cümleyi kuran birisi; kötü bir şey yaptığının farkında ancak iyi niyetine kendini de karşısındakini de inandırmaya çalışıyordur bence. Sahtelik olduğunu düşünüyorum.
Elbet ki insan ibaresine yakışan en önemli olaylardan düşüncesizce davranma ya da o an ki anlık empati yoksunluğu. Bunlar herkesin başına gelebilecek durumlar arkadaşlar. Üzmeyin birbirinizi.
insana göre değişiyor ama iyi biriyse ve kavgada sinirlerine hakim olamıyorsa, sakinleştiğinde ''kötü bir niyetim yoktu aslında'' gibi cümleler kuruyorsa bana samimi gelir inanırım ona yani
Kötü bir niyet olmayıp kötülük yapmak, kalp kırmak mı? Bu daha çok yap yap, özür dile durumuna düşüyor gibi biraz. Sürekli hata yapıp bir çok kez özür dileyen insana da asla güvenim kalmamıştır.