Ne kadar ön yargılarımızı törpülesek de öyle bir olayla karşılaşıyoruz ki tekrardan ön yargılarımız oluşuyor. Peki sizin ön yargılarınız en çok hangi zamanlarda ortaya çıkıyor?
Bu güne kadar ön yargılarım oldu 1-2 defa '' şu kişi aslında iyi birine benzemiyor dedikten sonra iyi biri çıkmıştı'' kötü bir yargı olmasa bile utandım ve ön yargılarımı kapattım bir daha açmadım. Bu durum tamamen kişilik algımıza bağlılık gösterir. Bİr ortama giren kişiye şuna bak ya , tipe bak , saçına bak vs. gibi kim olduğunu nasıl bir kişiliğe sahip oldugunu tanımadan, veya '' he ya o tıbbı kazansın ben de oxford kazanırım'' gibi iğneleyici ve alaycı olarak yargılamak. Bu 2 tür insan asla vazgeçmez.
Üniversitenin ilk yıllarında çok keskin düşüncelerim vardı da şimdi öyle aşırı ön yargılı yaklaştığım bir tek yemek konuları kaldı. Onun dışında başka ön yargım yok.
Evet var malesef. Acik ınsanlara ön yargım yok aslında açık arkadaşlarım da var muhabbet ettiğim. Ama yolda olsun feribotta olsun parkta olsun bana catan kadınlar HEP nedense açık oluyor VE konu yokken bile dış görünüşüme hakaret edebiliyolar. BEN bu kadar saygiliyken onlara onlar neden bana bu kadar saygısız oluyor anlamış değilim. Sonrada kapalılar açıkları sevmiyor oluyor bazıları gerçekten yurumemize bile tahammülleri yok
İnsanlar en çok eleştirdiği şeyleri kendileri de yaparmış. Kendi kıyafetlerine karışıldığında özgürlükten bahsederler ancak başkalarının kendine göre giyimlerine ise gerici diyerek yobaz diyerek hakaret ederler. Onlara göre özgürlük açık giyinmek. Aldırış etme bence :/
Etmiyorum göre ama öyle olmuyor sinirimden kendime sövüyorum sonra. Geçen ay kadının çocuğuna salıncak çarptı diye ağlıyordu bende ağlamasın diye guldureyim dedim bebeği annesi açık bır bayandı. Sadece bebeği guldurmekti amacım. Kadını bır görsen üstüme yürüdü parkta yanında dalton kadınlar ben tek. Seni doverim getirtme beni yanina felan diye bağırıyor park ta pas pas. Bide demezmi başörtünden utan diye. Seviyesine inip hiç cevap vermedim ona cevap vermedikçe çirkinleşti resmen kadın herkes gördü. Ama ben neden cevap veremedim diye günlerce kendime kızdım. Böyle insanlar hep benimi bulur anlamıyorum hic
Temenni o evet. Amannn deyip umursamıyorum artık zaten ama kadının birine sinir olup yapışmıştım ona o iyiydi bakk baya gülmüştüm oda açıktı ne tedadufse😂😂
İstemediğin ot burnunda tütermiş. Yahu sayende atasözleri ve deyimler başı oldum kskdhsd. İnsan ne kadar umursamamak istese de neden diye sorguluyor işte :/
Ön yargıyla baktığım durumlar olduğu zaman bana aksi yansıması pek olmuyor. Yani gördüğüm ve hissetiğim şeyler düşüncemle örtüşüyor. Tabiki yanılma payımda ara ara oluyor.. Veee fenoyuz sanırım tebrikler🍒😀
Kişilik & Karakter konusunda 11,8b cevap paylaştı.
Genelde insanlar konusunda çıkıyor. Ne kadar törpilesekte ön yargılarımızı bazen istemsiz bir şekilde ortaya çıkıyor. Ama artık insanları ya da olayları yargılamadan önce anlamayı seçiyorum.
Yeniden başlamak, yeniden güvenmek ve yine inanmakla ilgili önyargıma sınırsız yetki vermiş bir vaziyette yaşıyorum hayatı. Bunu kırmanın zor olduğunu farkedip işin içinden çıkamadığım anda anladım değişmeyeceğini.
Önyargılı biri değilim normalde ve insanları anlamadan bana yanlış bile gelse önce dinlemeyi tercih ederim ancak bulunduğum çevre biraz eleştirisel ve önyargılı insanlar bulunuyor ve bende onlara benzedim sanki.
Hadi ama yolda iki snaiye girdugumuz birine bile on yargili yaklasiyoruz kaldiki bizim icin yer edinme ihtimali olan biriicinmi suphe etmicez elbetteki suphe edicez bazi iliskiler baslamadan bitmelidir kimse kimseye babasinin hayrina selam vermiyor bu donemde