Bu yaşadığım inanç eksikliği mi yoksa şeytanın vesvesesi mi?

18 yaşındayım. Müslümanım, son dönemlerde aşırı derecede isteksizim her şeye karşı. Namazımı düzenli kılan biriydim, Allah'a inancım tamdı. Ama dediğim gibi son zamanlarda inanç eksikliği yaşıyorum ya da bilmiyorum belki de sadece şeytan vesvesesidir. " Ya namazı boşa kılıyorsam, ya islam gerçek değilse, yok canım daha neler gerçek din tabi ki, belki de değildir." bu düşüncelerin hepsi bana ait. İnanmaya devam etmek istiyorum ama bir türlü başaramıyorum. Ne yapmam gerek, nasıl toparlanacağım? Dua ediyorum mesela "Allah'ım bana şu saçma sapan düşünceleri musallat etme" diye, içimdeki ses diyor ki "Tabi Allah varsa" bu durumdan bıktım. Eski hallerime dönmeyi nasıl başaracağım? Ya inancım eksik ya da şeytanın vesveselerini susturamıyorum.
Bu yaşadığım inanç eksikliği mi yoksa şeytanın vesvesesi mi?
Cevapla