Merhaba değerli KS üyeleri! İnternette değişik konularda makaleler okurken, bu başlığa denk geldim. Merak edenler için kısaca açıklayayım. Histrionik kişilik bozukluğu, yetişkinliğin ilk yılları ile başlıyor. Sürekli ilgi görme isteği, yoğun ama yüzeysel duygular, daha çok karşındakini etkilemeye yönelik davranışlar, insanlar tarafından her koşulda beğenilme ve kabul görme isteği, bu istek tatmin edilmediği zaman yaşanan huzursuzluklar ile kendini gösteriyor. Böyle kişiler girdikleri her ortamda dikkatleri üstüne çekmek istiyor, çekemezlerse aşırı duygusallık gösteriyorlar.. Ne dersiniz? Sizde de benzer belirtiler var mı? Sizde de benzer belirtiler var mı? 🙄😀
Histrionik kişilik bozukluğu nedir biliyor musunuz?
sürekli dikkat çekme isteğinden ziyade sürekli kabul görme ve onaylanmak isteğim var, bu da bu kişilik bozukluğuna sahip miyim diye düşündürüyor beni, inşallah kurtulmak istiyorum bu durumdan, bu konuda her türlü tavsiyenize açığım; bilgisi, tecrübesi veya tavsiyesi olan varsa yazarsa çok sevinirim, şimdiden çok teşekkür ederim ❤️
Bu sürekli kabul görme ve onaylanma isteğinin geçmişi çocuklugunuza dayanıyor olabilir. Çocukluğunuzda yaptığınız şeyler, anne ve babanız tarafından ne kadar onay ve kabul görüyordu? Bu durum daha o yaşlarda öz güven oluşumu sürecini de direkt olarak etkiliyor..
Kişiliğimizde mutlaka etkisi vardır çocukluğumuzun, yani az çok çıkarım yapsam da geçmişte yaşadıklarımdan tam olarak sebebini bilmiyorum bu durumun. Fakat bundan sonrası için ne yapmalıyım nasıl yenebilirim bu olumsuz duyguları acaba
O tarz isteklerim, duygularım yok. Öyle biri değilim. Kendi değerimi biliyorum. Gözlemlediğim kadarıyla bu kişiler bunu dışarıya ukalalık, kendini beğenmişlik olarak yansıtıyor. Tabii içten içe kendilerini yiyip bitiriyorlardır.
En İyi Cevaplar