Obsesi̇f veya temi̇zli̇k hastasi miyim yoksa koronadan dolayi mi böyleyi̇m? Aranizda beni̇m gi̇bi̇ olan var mi?

Merhaba. Covid çıkmadan önce ve çıktıktan 1, 2 ay sonrasına kadar hiç böyle alışkanlıklarım yoktu fakat bir kaç aydır evin içinde bile çok dikkat ediyorum ve bu kadar temizliğime dikkat etmek beni çok yoruyor ne yapmalıyım bilmiyorum ailemle yaşıyorum. Bu alışkanlıklardan bahsedecek olursam 1. evin içinde sürekli telefonumu kolonyalı mendille siliyorum. 2. Koltuklara oturamıyorum ve sandalyelere otururken sürekli dezenfekte edip öyle oturuyorum. Evin içinde bile rahat olamıyorum ve heryerde virüs veya mikrop varmış gibi geliyor. 3. tuvalete girdiğimde peçeteye kadar kolonya sıkıyorum. 4. Kirlendiğimi düşününce üstüme saçlarıma evin içinde bile olsa kolonya sıkıyorum. Bunları yapmak basit olsa bile beni düşünce olarak cok yoruyor. Örneğin, burası temiz miydi eger burda virus varsa burdan buna bulaşır burdan da bana bulaşır gibi şeyler düşünüyorum bazen markete gitmeye bile çekiniyorum çünkü eve gelince sürekli buraya dokundum mu ustumu basimi dezenfekte ettim mi saçıma dokundum mu böyle şeyler düşünüyorum çok yoruluyorum benim dışımda kimse böyle şeyler yapmıyormuş gibi geliyor kendimi yalnız hissediyorum bir psikologa gitmeli miyim? Sıktıysam kusura bakmayın buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.
Obsesi̇f veya temi̇zli̇k hastasi miyim yoksa koronadan dolayi mi böyleyi̇m? Aranizda beni̇m gi̇bi̇ olan var mi?
Cevapla