Beynimiz her zaman bir düşünceye kapıldığımızda onun doğruluğu için kanıt aramaya başlar.. yep yep yep🤤
Diyelim ki beyninizde ‘her şey kötüye gidiyor hiç bir şey düzgün gitmiyor’ diye bir düşünceniz var😲 Aman Allahım işte şimdi beyniniz bunu pekiştirmek için kanıt toplamaya başlıyor..😐 Imm kanıtlarr🤔😂
Negatifi çekme de benim üzerime yoktur peki ya sizz😁😁
Beyninizin düşüncelerinizi pekiştirmek için kanıt topladığını biliyor muydunuz?
Merhaba mantıklı bir durum zaten beynimizin kanıt toplama isteğinde davranması. Ama ben hayatta buna da inanırım. İnsanlar ve evren her şey enerjidir. Bir insan pozitif ya da negatif olduğunda emin olun:🤨enerjinize göre insanları kendi üstünüzde topluyorsunuz. Ben bu durumu çok yaşadım. O yüzden artık inanmaya daha çok başladım. Beyinde öyle bir organ ki siz nasıl yönlendirirseniz oraya gidiyor. İster mutlu ya da mutsuz olun.1 dk sonrasında hemen değiştirebilirsiniz duygu durumunuzu ama aslında farkında değilsin. Zannediyorsun ki onları düşünen beynin sen yönlendirmiyorsun gibi geliyor.😳Özetle;beyin zaten her an için neden-sonuç ilişkisinden kopmuyor. Ama şöyle bir durumda vardır. Beyin bazen o topladığı kanıtları bizi yanıltabilir. Eğer ki sorgulamadan hep tamam dersen 😁😊
İsmin gibi normalde polyanna olmak gerekiyor hayatta mutlu olmak için😁her zaman zor tabi🤔 ama hayatının merkezine koyabilirsen, hiçbir şahıs ya da olay seni yıkamaz. Depresif de olabiliyoruz ama o moddan çıkarabilecek motive edicek şeyler bulmak lazım😊
Güzel soru :) Bunu yapan kısım da "inanma" ile aynı kısımdır. Nasıl ki bir şeye inanıldığında onunla ilgili olabilecek her şeyi bu inancı desteklemek için kullanıyorsak, bu durumda da aynı şeyi yaparız. Bu doğaldır. Fakat şöyle bir şey olabiliyor. Kanıt toplamak yerine bazen kanıt zannedebiliyor, bahsettiğim gibi inanma ile aynı kısımda olması sebebi ile. O yüzden doğru olan, olması gereken kanıtlardan yani verilerden yola çıkarak düşünce oluşturulması. Beyin buna alıştırılabilir.
Evet beynimiz nasıl düşünürsek o yöne ağırlık kazandırmak için delil topluyor, kötü düşünürsek iyice kötüye alışmamıza neden oluyor pozitif düşünürsek de o yöne yöneliyor. Pozitif düşün pozitif ol mantığını uygulamalıyız, tabi ne kadar olacaksa 😄
Negatif sevmem negatif veren insanlar dan uzak dururum çünkü kan emici enerjimi somuyolar paronayak değilim sadece izlerim gözlemlerim sonra nokta atışı yaparım her akla gelen suphede birilerine koşmak insanı hataya sürükler panik yaptırır
Hayatta hiç bir şey kanıtsız değildir ki, beynimizin iyi veya kötü durumlarda bunu yapması çok normal tutunacak dal arıyor iyi veya kötüyü düşündüğümüzde bunu düşünmeniz yeterli çünkü beynin bunlar için delil toplaması çok uzun sürmez yeterki biz iyi veya kötü olmak isteyelim. Psikolojik hastalıklar da kötü düşüncelerin yoğunluğundan dolayı ortaya çıkıyor.
Sen ne istersen beyninde istediğin şeyi sana sunar. bende bunu biliyorum. mesela kendini değersiz hissediyorsan , sürekli bunu düşünüyorsan , beyninde senin ne kadar değersiz olduğunu sana inandırmak için sana gerekli olan ortamı sağlar. tabi hormonlar yoluyla :D Ama kendini iyi hissetmek ister , başarılı ve motiveli hissetmek istersen aynı şekilde senin motiveni yükseltmek için çalışır. Bunun gibi bir şeydi bir yerde okumuştum , mantıklı gelmişti xD bu yüzden arabesk müziği de bırakmıştım hatta
Yani olmayacak şeyler için de positif düsünme tabi. Örneğin murat boz'u tavlarım gibisinden. Aşağıya bir örnek birakıyorum. Pozitif insan dedigin böyle olur😀😀 https://youtu.be/kuAI2gg2BEg