Saygısızlık nedir? Bir insanı neden saygısız olarak adlandırırız? Mutlaka bir yerlerde karşılaşırsınız birileri bir noktada size saygısızlık yaparlar. Peki onlara karşı tavrınız nasıl olur? Neden?Saygısız olan, sen de gel.. :)
Saygısızlığın temelinde ne vardır acaba? Saygısız insanlara karşı tavrınız nedir? Peki neden?
Merhaba İnsanlarda genelde hep saygısızlığın ana nedenlerinden biri de egodur. Nedense insanlarda hep bi kendini kanıtlama tutumu içindedirler. Birde insanlarda birbirlerini alttan alma huyu ve anlayışlı, sabırlı davranma hep 2. planda kalmaktadır. Birde tabi bu durumun ailevi boyutuda vardır. Ailenden nasıl görürsen veya örnek aldığın insanlara görede değişebilir. İnsanları kırmak çok kolaydır. Ama o kırdığın kalbi onarmak çok zor hatta bazı durumlarda imkansızdır. Ben mesela çok kolay evet deme huyum vardır. İnsanlara hayır demek bana kabalık yapıyormuşum gibi hissettiriyordu. Ama bu durumu zamanla alışabildim. Ben bana haksız yere saygısızlık tutumu sergileyen insanlara karşı bazı durumlarda patlayabiliyorum. Ama genelde alttan almayı sabırlı olmayı ve empati kurmayı tercih ediyorum.😁😊
Kişilik & Karakter konusunda 19,5b cevap paylaştı.
Saygısızlığın temelinde değer vermemek, aşağılama hissi ve kibir vardır. Bu tip kişiler kendilerinden ve menfaatlerinden başka hiç bir şey düşünmezler.
Bu tip kişilere yaptıkları saygısızlığın bir beterini sunarım. Herkes, kendi geşldiğinden ona dönülünce gerçekleri daha çabuk ve hızlı öğrenir.
Bana göre ailede başlayıp kendinde devam eden o eğitme, gelişme kısmını tamamlamamış olması ve empatisizlik. Bu ikilinin yoksunluğu insanı berbat hallere düşürebilir. Yanlışları doğru görmesini sağlayabilir, kendine güveni oluşmamış ve beraberinde kendisini düşünmeye iten herkesi ve her şeyi reddetmek için verdiği tepkiler olabilir. Bunların tamamı başta kendisine, sonrasında çevresindeki her insana saygısızlık etmesine sebep olur.
Saygısız insana tahammül edemiyorum. Sabırlı olmaya çalışırım genelde ama saygısız insanların ağzına kürekle vurabilirim o derece. Bana saygısızlık yapıyorsa kesinlikle cevabını veririm ve hayatımdan uzak tutarım. Keyifli geceler.
Ben tahammül edemem sadce sevdim adam da olmuştu sessizlikle baş edebiliyordum seslenmiyorudm siniri geçiyordu ozur diliyordu mesela ama bi başladı olsa o lafi yediririm ona genelde ailede ne görürse çocuk onu yapıyor bence ben oyle düşünüyor evde bi baba saygısız kufur içerikli seyler oluyorsa couk ilerde aynısını yapıyor
Açıkçası benim en önem verdiğim konu saygıdır. İnsanlara saygılı davrandığım gibi kendime de saygılı davranılmasını beklerim. Saygısızlık yapan insanlarla da muhattap olmam.
Saygısız insanları görünce ağzının ortasına iki tane çakasım geliyor ama kendimi tutuyorum. Onunla muhabbeti keserim, bulunduğum ortamda o da varsa onu ortam dan soyutlamaya çalışırım.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Çevresindekilere karşı saygısız olan birinin aslında kendine de saygısı yoktur. O yüzden kaile almam, uzaklaşırım.