Ne için yaratıldığını bilip, ona göre hareket etmesi.. Buna ahlâk denir..
Kişi ne kadar yaratılış amacına uygun yaşıyorsa o kadar ahlaklı, ne kadar uzaksa o kadar ahlaksız olur.. Ve ahlakı ölçüsünde kıymet alır.. Bu geniş bir kavram olduğu için saygı, merhamet gibi özellikleri içine alır..
Benim için en temel detay, vicdani olgular.. Geri kalan her şey ikinci planda benim için. Evet, rahatlıkla söyleyebiliyorum ki ben iyi bir insanım. Çünkü onlarca kişi için çabaladım, her birine yardımcı olurken kendimi dahi unuttum yeri geldi. Çünkü her zaman bildim ki o insanların da duyguları var, kırılmaya müsait bir kalbi. Ne kazandın diyeceksen de koca bir hiç. Her biri sağ olsun pişman etmekte profesyoneldi. Enayilik mi dersin, ileri zekalılık mı bilmiyorum; fakat öyle güzel dersler çıkardım ki bu yaşıma kadar..
1-) Kalbi güzel olmalı 2-) Vicdanı olmalı 3-) Sevgisi olmalı 4-) Saygısı olmalı 5-) Dürüst olmalı 6-) Karakterli olmalı 7-) yalan söylemeyecek 8-) Maskesiz olacak 9-) Beklentisiz olacak 10-) Güven telkin edecek 11-) Akılllı olacak boş yapmayacak 12-) Duyguları ile aklı paralel çalışacak.