Yanılmadığını görmek seni üzer mi, yoksa haklı bir gurur mu yaşarsın? Bir konuda yanılmadığını görmek, tahminlerinin doğru çıktığını izlemek seni yine de üzer mi, yoksa haklı çıkmak her zaman gurur verici midir?Mavi...
Yanılmadığını görmek seni üzer mi, yoksa haklı bir gurur mu yaşarsın?
İnsanlar hakkında hiç yanılmadım ne gördüysem ona göre adım attım bu yüzden kırılmadım. Haklı çıkmalarımda artık bana mutluluk verdiğini söyleyemem bazen bukadar öngörülü olmasaydım dedirtiyor... görseldeki renk ne hoş...
Konuya ve duruma göre değişir. Örneğin; sevdiğin insanın, sevgine layık olmadığını hissedersin ama bir yandan da seviyorsundur. Onun da seni, senin sevdiğin gibi sevmesini istersin ama olmaz. Bu durumda yanılmadığını görmek sadece üzüntü verir. Ya da çok yakın bir arkadaşının ilişkisinde sevgilisinin onu haketmediğini düşünürsün ve gerçekten haketmiyordur. En sonunda arkadaşın terk edilir, sen haklı çıkarsın ama arkadaşın üzüldüğü için yine üzülürsün.. Ya da hayatındaki bir arkadaşın sürekli kuyunu kazıyordur ama sen farkında değilsindir, bir şekilde gözün açılır ve iletişimi kesersin. Artık sana zarar veremez. Böyle bir durumda da yanılmadığını görmek sevindirir. Genelde beklentilere göre değişkenlik gösterir..
Bunun kişi ve kişilerden beklenti gibi bir kavrama ilişik olduğunu düşünüyorum. Elimi ayağımı çektiğim birinin üzerinde beklentim olmayacağı için haklı ya da haksız çıkmak beni ne gururlandırır ne de mutlu eder- üzer.
Daha çok ilgili olduğum kişi üzerinde bir olumsuz sonuç çıkarsa beni üzer, ondan da başka bir sonuç çıkmaz. Bundan gurur duymam.
Konuya bağlı birazda. Eğer duygusal bir durumun içinde hissettiğim bir güvensizlikten dolayı haklı çıktıysam üzülürüm elbette. Fakat sosyal hayatta doğru bulmadığım konuda haklı çıkarsam buda bana gurur verir.
Kişilik & Karakter konusunda 19,5b cevap paylaştı.
Yanıldığımı görmenin beni üzdüğü zamanlar oldu. Çünkü uyardığım kişinin gözyaşlarını silerken, haklı olmakatan çok haksız olmayı tercih ederim. İnsan sevdikleri mutlu olsun istiyor. Ama şimdiye kadar hiç yanılmadım.
Olumsuz anlamda, olacağa dair beklentim varsa zaten o insanı kendimden uzak tutuyorum demektir, uzakta olan biri ile ilgili de yanılmadığımı görmek ne üzer ne gurur verir.. Anlamsız.. 🤷♀️