Manipüle edilmeyi; daha açık dille; kendi çıkarları doğrultusunda sinsi tavırlarla kendi fikrini başkasına empoze etmeye '' çalışan '' karakter problemli insanların tavırlarını maalesef hemen anlarım. Maalesef diyorum çünkü sonrası biraz trajik. O tavırları tek tek yüzüne vurur, sonra benim için bir hiç olduğunu idrak etmesini sağlarım.
İnsanlar fikirleriyle, kararlarıyla insandır. Öneri ve güzel tavsiyeler başkadır, burnunu sokmak başka. Bunlar usturup, edep ve adapla da ilintili erdemlerdir.
Kimsenin üzerimde bu denli duygusal göç yapmasına izin vermiyorum. Olsa da netimdir, bu manipüle dense de kendi deyimiyle aslında entelektüel bir zorbalıktır. Ve ben bundan hiç haz etmem. Suçlu hissettirmeye çalışmasına izin vermem ve benim gibi net olması için " bu söylemler bana mı ait?" diye kendisine sorarım..
Şüpheci bir insanım ben sanırım, dolayısıyla çabuk uyanırım mevzulara. Çünkü mutlaka bir açık verilir manipüle durumunda... Tek sorunum yapmamayı tercih ettiğim ve özellikle dikkat ettiğim için zoruma gidip hak etmediğim için kontrolü kaybetmemdir. Üzerime oynanan bir oyunu görünce sessiz kalamam ve ''alayınızın'' diye başlayan kibar olmayan cümleler kurabilirim :)
bende çok sinir olurum burda bile dil, din, ırk, etnik köken, cinsiyetçi paylaşımlarla algıya müdahele, manipülasyon yapan provakatör tipler var,çok severim bunların çabalarını ekarte etmeyi :D :D bi tek kendileri akıllı :D :D
Hayır manipüle edilmem. Beni manipüle etmeye çalışan biri olduğunu anlarsam sonuçlara odaklanırım. Zararı olmayacaksa ve içinde mantık varsa izin veririm oyununu bozmam. Diğer türlü olursa uzaklaşırım zaten
Seni alttan alttan yönlendirmeyi çalışır işte sübliminalimsi böyle garip bişey bir şeyi yaparken birinin yönlendirmesiyle mi kendi isteğinle mi yapıyorsun düşünüp bunu sorgularsan anlayabilirsin
Anlarım bi süre sonra. Ama kolaydır beni manipüle etmek
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Cidden geri zekalıyım, manipülasyonları anlayamayabilirim ama zeki arkadaşlarım beni uyarabilir, neyse ki.. Ancak eskisine göre bu konuda daha iyi seviyedeyim