İmam-ı Gazali der ki:
Dert etmeyeceği halde nasılsın? diye sormak münafıklıkta bir mertebedir.


Lafın gelişi olarak sorduğunu düşündüğüm insanlara "iyiyim" diyip geçiyorum. Herkesin yaptığı gibi söz gelimi sorulardan biri oluyor genelde. Birbirimize iyiyimleşip geçiyoruz. Asıl maksat sözde nezaket işte.
Detayda yazılan çok güzel, tâbi ki kimsenin niyeti belli değil, samimi cevap verirken bir bakıyorsun karşındakinin umrunda bile değil hatta seni dinlemiyor bile, yani günümüzde öyle bir noktaya gelmişiz ki üzülerek söylüyorum iyi olmasakta iyiyim diyoruz, hâlden anlayanın olmadığı bir üzücü gerçek.
İçi boşalmış, manasını kaybetmiş, spontane haline gelmiş günlük konuşmalarımız manaya muhtaç. Bilmeliyiz ki 'merhaba' diyen benden sana zarar gelmez, 'nasılsın?' diyen haline ortağım demektedir. Lâkin artık bu mânâlar anlaşılmamaktadır...
Teşekkür ederim. 😌🙏
Rica ederim. 🌹🙏🌹😊
Pek umrumda olmuyor elhamdulillah diyip geçiyorum genelde zaten kötüyüm desem bile dert ediyormuş gibi yapacaklar gerek yok oyüzden..
Cevap
4Cevap
Ben onları samimi bulmuyorum elinde tutuyorlar insanları. Isı düşecek elbet herkes çıkarı için yaşıyor.
Gazalide herseyi var mı be den krali gibi onunda en buyuk hatasi bu.
Nasilsin demek kotu bisi olamaz asil kotu olan iyiyim diyenin karaisindakini kandirmasi degilmidir?
O zaman sormayalim birbirimize nasilsin diye?
Bildiğin gibiyim diye ceavp veriyorum. Samimiyetle gelen bana kafasında bir durum belirlemez.
İyiyim diyorum. Onların yalan ilgilerine muhtaç değilim 🌺
Âlim demişse doğru demiştir.
Onlar da, hayatımızın bir parçası.
Bende o samimiyetsizlikle eh işte derim
Kötü olsam bile iyiyim derim
Bakmıyorum.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?