Hepimizin malumu olarak; birinin suratına bakınca nasıl biri olduğunu anlıyorum diyenler günümüzde her yerde mevcut. Bende bu durumun doğru olup olmadığını merak edip böyle bir soru sormak istedim. 🎈 Yüz hatlarından birinin ne tür bir insan olduğunu algılayabilir misin? Veya yüzüne bakıp insanlar hakkında bu böyledir diyebilir misin?
Birinin suratına bakıp kişiliğini sezebiliyor musunuz?
Bu konu yüzyıllardır insanların ilgisi çekmiştir. Antik Yunandan tutun, Ortaçağ İslam eserlerine kadar bir çok yerde bu konuda yazılmış çizilmiş şeyleri bulabilirsiniz. Örneğin buna "İlm-i-Sima" diye isim de vermişlerdi. Yani Sima yüz ilmi.
Daha sonra 1800'ler sonrası biraz daha bilimsel bakılmaya başlandı. Başta Charles Darwin olmak üzere bir çok bilim insanı yüzün şeklinden veya mimiklerinden anlam çıkarmaya çalıştı. Hatta bir ara bu çok kesin bir bilimmiş gibi üzerinde oldukça duruldu.
Burnu basık olan şöyle fettan olurdan tutun kaşları yakın olandan kork gibi acayip görüşlerde öne sürüldü.
Son yıllarda yüzün şeklinden çok mimiklerin yüze yansıması üzerine çalışılmakta
Her tür duygumuz başka gözlerimiz olmak üzere yüz mimiklerimizde istemeden bazı kasılmalara ve hareketlere sebep olur. Özellikle Dr. Paul Ekman bunlara mikro ifadeler adı vererek tüm mimikleri organize etti ve bunları kullanarak bir insanın içsel dünyasını anlayabileceğimizi söyledi. Paul Ekmanın bu konuda Mikro ifadeler kitabını tavsiye ederim hatta Dr. Ekmandan ilham alan "Lie to me" isimli bir de dizi vardır. İlgilenenlere hem eğlence hem de eğitim olabilir.
Benim görüşüm her insanın bir şekilde karşısındaki insanın yüz ifadelerinden anlam çıkarabilecek bir mekanizmaya sahip olduğu. Yani bir şekilde karşımızdaki insanın enerjisini aslında hissedebiliyoruz. Bu mekanizmanın tam nasıl olduğu hala bilinmiyor. İddialar çok ama kesinlik yok.
Bir insanı ilk defa gördüğümüz zaman onun hakkında bir his duyuyoruz ama sonra rasyonel beynimiz devreye girerek bunu bastırıyor. Örneğin bir insandan kötülük görüldüğü zaman "aslında ilk gördüğümde gözüm tutmamıştı" lafı çok sık duyulan bir laftır. Yani beynimiz bize bir uyarı mesajı göndermiş ama bizim rasyonel aklımız bunu bastırmıştır.
Bilim şu anda bu "gözü tutmama" meselesinin nasıl olduğunu anlamaya çalışıyor. Konu hakkında eser ve çalışmalar çok. Benim tavsiyem bazı durumlarda iç güdülerinize ve aldığınız hislere güvenmeniz ve konuyu daha dikkatli incelemeniz. Mekanizmayı bilmesek de işleyen bir uyarı sistemimiz var gibi.
Bir insanın suratına bakıp hakkında iyi veya kötü yorum yapmak biraz önyargıya giriyor. Fakat bazen istemsizce şöyledir böyledir diyebiliyorum ki çoğunlukla yanılmam. Mesela bak senin kafa çok rahat, hayatında az fakat öz insanların olduğunun rahatlığını yaşıyorsun. 😬
Evet mesela biraz farklı bir kişiliğin var biraz uçuk biraz ağır takılanlardan ortamına göre adamına göre muamele ediyorsun. İşine burnunu sokanlardan hazetmezsin. Soğuk gibi duruyorsun aslında ama için pamuk bu pamuğu da önüne gelene sergilemiyorsun..
Kısmen evet. İnsanları gözlemlemeyi severim, bunu sadece uzaktan değil normal hayatımda iletişimde oldugum insanlarda da yapıyorum. Bunu bu kadar sık yapıp sonuclarını gordukce az cok artık fıkır sahibi olabiliyorsunuz. Tabi doğru tahmin kadar yanıltan da var, kendini çok güzel saklayabilen insanlar var.
Genelde yüze bakınca direkt çözümleyen tiplerden hiç olmadım ama şu sezgi denen şeylerim genelde doğru çıkıyor biriyle enerjim ilk başta tutmayınca bir daha tutması istisnai durumlar hariç tutmuyor yan yanayken onun auarası falan etkiliyor tipinden çok
Kiyafetnameler vardi bir ara tarihte. Kulagi buyuge sinsi, teni beyaza hayirli derdi. Ve herkes hala korkuyor mavi gozlere bakmaya... kahrolasi kiyafetname birak pesimizi...
Evet insan sarraflıgı var biraz gibi gibi Masum bir yüz mizacı hakim güvenilir bir kişilik olabilirsin %70 ihtimal gibi ama her an her şey de yapabilirsin masum görünümlü sinsi dermişim 😂 sakinsin ama kafan katlimamm mı meçhul
İşte bu kişi benim. Övünmek amacıyla söylemiyorum ama sana bakınca bile aklımdan neler neler geçiyor. Seni belli başlı özellikler ile bağdaştırmaya çalışıyorum ve çoğu zaman da doğru çıkar. Bu konuda fena değilim, evet.
Biz bu bilgi kaynağına fizyonomi ilmi diyoruz ve kendisi çok değerli ve %86 oranında doğruluğu olan bir ilim. Bende az çok anlarım... Ama canlı olarsk gördüğümde ve konuştuğumda içini bile okuyabilirim...😊🌸
Dış görünüşe göre olmaz tabi ki ama birisi şey demişti kabızlık sonrası rahatlamaya ermiş gibi bir surat ifaden var diye evet yani sanki bir rahatlamaya ermişsin gibi surat ifaden var resimde 😃
Sezebiliyorum, mesela senin gözlerin olmadığına kanaat getirdim ldşsçdş. Şaka bir yana bazılarında bunu yapıyorum ama yanlış çıkınca da üzülüyorum çünkü önyargılı davranmış oluyorum.
Suratına bakıp anlamak şu şekilde mümkün olabilir. Bir konu veya durum hakkında konuşarak, hareketlerinden, konuşma tarzından, konuştuğu şeylerin doğru olma ihtimaline bakarak tahmin edilebilir.
Hepimizin malumu olarak; birinin suratına bakınca nasıl biri olduğunu anlıyorum diyenler günümüzde her yerde mevcut. Bende bu durumun doğru olup olmadığını merak edip böyle bir soru sormak istedim. Yüz hatlarından birinin ne tür bir insan olduğunu algılayabilir misin? Veya yüzüne bakıp insanlar hakkında bu böyledir diyebilir misin? Bak burada ne yazıyor okumadan cevap verenlere sinir oluyorum.
Çapkınsın, gerçek aşka inanıyorum falan hşkaye kanka , s2ş varsa ben varım diyenlerdensin kitap felsefe falan yaparsın ama karizman kurtarıyor kızlarla konuşurken :)
Yürüdüğüm kız yok şu an istersem bebeğim derim ama yürüyor algılanır umrumda değil bu tarz şeyler :D aşka inanmıyorum, çapkın değilim, yıkığım, bakireyim fkljhlfg
Selamlar
Bu konu yüzyıllardır insanların ilgisi çekmiştir. Antik Yunandan tutun, Ortaçağ İslam eserlerine kadar bir çok yerde bu konuda yazılmış çizilmiş şeyleri bulabilirsiniz. Örneğin buna "İlm-i-Sima" diye isim de vermişlerdi. Yani Sima yüz ilmi.
Daha sonra 1800'ler sonrası biraz daha bilimsel bakılmaya başlandı. Başta Charles Darwin olmak üzere bir çok bilim insanı yüzün şeklinden veya mimiklerinden anlam çıkarmaya çalıştı. Hatta bir ara bu çok kesin bir bilimmiş gibi üzerinde oldukça duruldu.
Burnu basık olan şöyle fettan olurdan tutun kaşları yakın olandan kork gibi acayip görüşlerde öne sürüldü.
Son yıllarda yüzün şeklinden çok mimiklerin yüze yansıması üzerine çalışılmakta
Her tür duygumuz başka gözlerimiz olmak üzere yüz mimiklerimizde istemeden bazı kasılmalara ve hareketlere sebep olur. Özellikle Dr. Paul Ekman bunlara mikro ifadeler adı vererek tüm mimikleri organize etti ve bunları kullanarak bir insanın içsel dünyasını anlayabileceğimizi söyledi. Paul Ekmanın bu konuda Mikro ifadeler kitabını tavsiye ederim hatta Dr. Ekmandan ilham alan "Lie to me" isimli bir de dizi vardır. İlgilenenlere hem eğlence hem de eğitim olabilir.
Benim görüşüm her insanın bir şekilde karşısındaki insanın yüz ifadelerinden anlam çıkarabilecek bir mekanizmaya sahip olduğu. Yani bir şekilde karşımızdaki insanın enerjisini aslında hissedebiliyoruz. Bu mekanizmanın tam nasıl olduğu hala bilinmiyor. İddialar çok ama kesinlik yok.
Bir insanı ilk defa gördüğümüz zaman onun hakkında bir his duyuyoruz ama sonra rasyonel beynimiz devreye girerek bunu bastırıyor. Örneğin bir insandan kötülük görüldüğü zaman "aslında ilk gördüğümde gözüm tutmamıştı" lafı çok sık duyulan bir laftır. Yani beynimiz bize bir uyarı mesajı göndermiş ama bizim rasyonel aklımız bunu bastırmıştır.
Bilim şu anda bu "gözü tutmama" meselesinin nasıl olduğunu anlamaya çalışıyor. Konu hakkında eser ve çalışmalar çok. Benim tavsiyem bazı durumlarda iç güdülerinize ve aldığınız hislere güvenmeniz ve konuyu daha dikkatli incelemeniz. Mekanizmayı bilmesek de işleyen bir uyarı sistemimiz var gibi.
Sevgilerimle.