
Peki hayatında ki doğru ve yanlışları bu kavramlara göre mi kabul ediyorsun?

Doğrular ve yanlışlar bir düzen ve nizam içerisinde olmalıdır bana göre. Aksi takdirde herkes kendi adaletini sağlamaya kalkar. Kanun bunun için var, nizam bunun için. Cinayet işleyen bir adam; kendi doğrusunu tayin etmeye kalkar örneğin ya da bir hırsız gibi. Bir şeye doğru ya da yanlış diyebilmemiz tamamiyle bizim onu kabulumuzde yatar. Onlarca kişinin ölümüne neden olan seri katillerin nasıl rahat rahat uyudukları da, tamamiyle bu doğrularını kendilerine inandırdıkları için, vicdanlarının sesini çok hoş bir tonda ve güzel duymalarıdır. O nedenle toplum düzeninin devamı, kaostan kaçınma gibi durumlar için öğretilmiş doğrulara ve yanlışlara ihtiyacımız var.
Doğru yanlışı sadece etik kurallarıma göre ayırt ederim. Vicdanım neye yanlış derse o yanlıştır benim için
Karaktere, bakış açısına göre değişir kişinin kendi doğrusu ve yanlışı. Benim beğenim, benim yaşam tarzım, düşüncelerim, bakış açım belirler benim doğrularımı ve yanlışlarımı. Ben sadık biriysem mesela aldatmakta bana yanlış gelir ya da ben hayalci biri değilsem gerçekçilik bana doğru ve en iyisi gelir gibi birçok şeyle örneklendirebilirim. Bilim ve kanıtlanmış olaylardan uzak bir şekilde doğru ve yanlışın tanımını yapacaksam; doğru bizim karakterimizle düşüncemizle paralel olan eylem, düşünce ve davranışlar. Yanlışsa bizim karakterimize ters gelen şeylerden oluşur.
Herkesin doğrusu ve yanlışı kendine göre değişkenlik gösteriyor. Ben adımlarımı bu doğru bu yanlış diye atmıyorum yani bunu düşünerek atmıyorum otomatik bir şekilde doğru hareket ettiğimi düşünerek adımlar atıyorum. Sonra geriye dönüp baktığımda veya bir problem yaşadığımda yanlış yaptıklarımı da görüyorum elbette ama genel anlamda 'kendimce' hep doğru olanı yaptığımı düşünüyorum. Benim doğrum bu diye yani. Doğru ve yanlış kavramları net değildir yani bana göre doğru olan başkasının yanlışı olabilir. Karmaşık bir konu..
Cevap
6Cevap
İnsanlığa ve kendine faydalı her şey doğrudur, kendini zora sokan başkalarına zarar veriyorsan zarardasın.
Kelime anlamları itibariyle yeterince açık zaten ama doğru dediğimiz şey bazen değişkenlik de gösterebilir bir doğru her zaman her yerde doğru mudur bilemiyorum..
Doğru tektir
Yanlış çoktur
Doğrudan kaçılır
Yanlışa tutunulur
Doğru değişmez
Yanlış değişir
Doğru olmak zordur.
Yanlış olmak kolaydır.
Dostum benim beee😊🤭🤗💕 @zeynep____
@çileklimeyveliyoğurt canım mısın nesin sen bee😍😘
Ponçiğim kanatsız meleğim 😊🤗🧚🏻♀️I love you 🤭❤️❤️ @zeynep____
@ToxiCs in soruları bizim birbirimize ilanı aşk etmemize sebep galiba 🤭🤭 @çileklimeyveliyoğurt bu arada inşallah yanlış anlasilmiyoruzdur 😄😄😄
Aaaa canısı ben onu hesap edemedim yav😂😂😂 @zeynep____
Cansın @ToxiCs ☺☺
@çileklimeyveliyoğurt kanka bizi görenler lezo sanacak yanarım yanarım ona yanarım 😪😢😭😂😂
Yok öyle bir şey ponçik biz kardeş gibiyiz dostuz tabi ki birbirimize güzel sözler söylüycez. Onlar öyle düşünüyorlarsa eğer onların ayıbı 😊🤗🤭 @zeynep____
@çileklimeyveliyoğurt he kanka doğru diyirsen ele bir şey düşünirlerse onların gabahati😁😁
Aynen öledir kanka onların ayıbıdır😆😂 @zeynep____ şivenize benzedi mi yazdığım bilemedim kanka🤭🤗
@çileklimeyveliyoğurt hahaha eyi eyi kanka anca o geder olur 😁😁
Hahahahaha kanka çebaledım en ızından 😂😆🤭 @zeynep____
@çileklimeyveliyoğurt he kanka canımsın çabana gurban🤗😂👍🏻
Hahahaah kankacım bınim sin de binım cınımsın 😂💕🤭 @zeynep____
@çileklimeyveliyoğurt 😘😍🤗🤭🤩♥️
😊🤗🤭🧚🏻♀️❤️💕😍 @zeynep____
Doğru: olması gereken, yapılması gereken, uygulanması gereken şeylerin genel adı.
Yanlış: olmaması gereken, yapılmaması gereken, uygulanmaması gereken şeylerin genel adı.
Vay beeee şu yazının asaletine bak beee😍😘♥️
Teşekkür ederim canım benim 😊🤗🤭
Doğru yanlış sadece tanımıdır bu insanın anlama şekline ve anlamak istediğine göre değişir yani doğru yanlış işimize geldiği kadar vardır.
Doğru , en mantıklı seçimken, yanlış , olumsuz sonuçlar doğuracak seçimdir. Misal yalan söylemek , yanlış bir seçimdir ve sonucu acı doğurur.
Benim dünyamda benim kurallarım geçer. Eğer kurallarıma uyuyorsa doğru, uymuyorsa yanlıştır. Bu kadar basit.
Herkesin doğruları ve yanlışları kendilerine göre. Bana yanlış gelen başkası için doğru olabilir. ya da benim doğrum başkası için yanlış olabilir
doğru ve yanlış... neye göre kime göre doğru. bu değişkenlik gösterir.. doğrular toplum belirlemesi çok saçma
Benim dogrum birisinin yanlisi ola bilir. Tanimi zor bir sey
Doğru = Vicdan ile yapılan
Yanlış = vicdan ile yapılmayan
Bana göre doğru olan doğrudur bana göre yanlış olan da yanlıştır 😎
Değişkenlik gösterir değerlendirmeler. iyi dediğin şeye her zaman iyi diyemeyebilirsin.
Kime göre neye göre bence.
Ayırt edemiyorum sorun da o 😂😅
İşime geliyorsa doğru gelmiyorsa yanlış.
Birisi dogru onaylanmis digeri yanlis hor gorulmus
Vicdana aykırı olan her şey yanlıştır 🌺
Göreceli olduğunu düşünüyorum
Bana doğru gelen doğrudur yanlış gelen yanlıştır
Biri demezse anlamam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?