Kendisiyle barışık olmayan, kendisine güveni olmayan insanların çabasıdır bu çabalar. Kendinden emin olan insan kimsenin onayına ihtiyaç duymaz. Kendisine tarafsız bir şekilde kendi gözüyle bakar, başkalarının gözüyle değil. Kendisiyle barışık olan insanın başarıları da sadece kendisi için olur, başkaları için değil. Kendi gözünden düşmemek için başarılı olur kendine güvenen insan 🌺
Üstünlük duygusu, beğenilme gereksinimi, hayranlık beklentisi ve empati yapamama, narsistik kişilik bozukluğunun temel özelliklerindendir. Narsistler, genellikle insanların takdirini, onayını, sevgisini, beğenisini ve hayranlığını kazanmanın peşinde koşarlar, yürekten ve derinden sevemezler ya da üzüntü duyamazlar. Dışarıdan soğuk, mesafeli, kibirli, kendini beğenmiş ve çekici görünen narsist kişinin bu görüntüsünün altında, aslında incinmeye karşı aşırı derecede duyarlı, kırılgan, kendine güveninde ve kendine verdiği değerde eksiklikler bulunan bir yapı vardır...
Her insan moral ve motivasyonu sağlamak için ve başardığı işler karşısında ya da meşgul olduğu eyleme karşı takdir görmek ister ve bence bu en doğal hakkıdır. Fark edilmek ise gündeme oturma, beğenilme arzusu gibi hisleri çağrıştırdığı için garip gelir bana. Şayet bunlar kibir denen mekanizmayı tetikliyorsa kişinin beklentilerinde sorun var diyebilirim ya da bana ters geldiği için böyle düşünüyorum.