Neden hep erkeklere yükleniliyor. Evliler arasında fark etmez sonuç evin parası kimin ödediğinin önemi yok. Ama evli olmayanlar için çok önemi var. Herkes kendi yediğini ödesin. Sonra ayrılık anında yedirdiğim yemekler haram zıkkım olsun muhabbeti yaşanmasın.
Özel durumlar tek taraflı olabilir. Tabi bu özel durumda her zaman erkek tarafından olmasın bir zahmet.
Kimi erkek rahatsız olmazken, kimi erkeğin ise zoruna gider. Bu insanın karakteri ile alakalı bir şey. Yani bu sorunun cevabı her erkeğe göre değişkenlik gösterebilir. Benim fikrim; her iki tarafın da hesap ödemesinin ince bir davranış olduğu gerçeği. Yeri gelir erkek öder, yeri gelir kadın öder. Hesabı bir tek erkeğin/kadının sırtına yüklemek de insanlık değil, o insanı keriz yerine koymak oluyor. Bazı insanlar resmen sömürüyor, kullanıyor karşı tarafı.
Bu sadece Türkiyede olan bir durum ki... Erkek adam hesap ödetmez mantığıyla gidip , adamlığı hesap ödetmeyle bağdaştıranlar ve de TR de ki kadınların hesabı erkek öder kadın ödemez mantığı yüzündne Tr de durum böyle... Şahsen hesabı kadın ödemek isterse ödeyebilir... Ben hesabı yarı yarıya ödeme ya da kim ne yediyse kendi hesabını ödemesi taraftarıyım...
İlk buluşmada benim açımdan bu imkansızdır. O hesabı ben öderim. Daha sonraki buluşmalarda isterse ödeyebilir. Ben yemek içmek konusunda kimseye lafını yapmam bunun
kültür farkı diye bişey var ama. avrupaya gitmedim ya da bulunmadım ama orada oluyor galiba böyle şeyler. ama bizim ülkemizde erkeklik gururu mudur, namus meselesi midir nedir kadın hesap ödeyemez. bizede işlemiş yani bu kültür. şahsım adıma ben evliyim ama farz-ı misal bir bayanla yemek yesem isterse zengin olsun o hesabı yine ben öderim veya ne yapar eder ödetmem. öyle yetişmişiz çünkü.
Karşımdakini tanıyorsam sinsi ve kurnaz değilse evlenmek istediğim biriyse neden olmasın. Hele bide anlayışlıysa bknz maaşını daha almadın sıkışıksın biliyorum ben ödeyim ilerde hep sen ödeyeceksin zaten. Diyen biriyse gelde ona kurban olma 😄
Erkek kadın eşitliğine inanıyorsak ki ben inanıyorum. Bırakın onlarda hesap ödesin veya hesaba ortak olsun. Bunda biz erkekler biraz onur meselesi yaparız. ama bu gereksiz bence.
Ben hesap ödedim diye terk edilmiştim. Kendisi nasıl ödenmesinden rahatsız oluyorsa demek ki bende rahatsız olabilirim. Bence kimin içinden geliyorsa o ödesin
O durumu yaşamıştım sevgilim de kendisi odetmiyordu bana ama benim için bu böyle değil ya eşit ödenir en fazlasini diyorum bak. ya da ben öderim hepsini. Sahip çıkma duygusu sanırım