Maşuklar verilen kıymete, fedaya, değmez.. Bisikletimizi Şiir yazılana değil şiiri yazana kırmak.. Sonra şiiri yazandan da geçmek.. Ama mecnunca değil.. Sevenler kevser suyu gibi hayat dolu olur.. Onlardan yana oyumuz... Ama seven kim? Her hub sahibi mi? Seven kulsa, insan da sevme kabiliyeti işgale uğrayıp soğumaya terk olabiliyor. Sürekli bir sevişle sevmek, sevmek olacaktır.. Binaenaleyh Sevgililerin Sevgilisine Secde divanına ve onunla aramızda olan farklı bağların kapısını tıklarız.. Atık bir sudan yaratıp, bilinmezken bilmek isteyen beni ağlatıp güldürüyorsa ki böyle olduğunu bildirende kendisi. sahte insan mankenlerinde aramak kalbimin yarıklarına bir darbe daha vurmaz mı?
Maşuklara olan aşk-ı mecazînin aşk-ı hakikîye inkılâp etmesi pek elzemdir hocam dediğiniz üzere yoksa fani zevkler her zaman eleminide beraberinde getirir. Ama. Aşk-ı hakikîye muteveccih okunduğunda o aşk sahiblerini hiç bir zaman yalnız bırakmamış bilâkis bu kutlu yolda enîsleri olmuştur. Kıymetli iştirakınız için teşekkür ederim hocam.
Bir insanın kendinden başka dostu yoktur. Bir hata yapsa kendine söver. Bir şeyi başarsa kendini över. Tüm eziyeti de tüm ödülü de kendinedir. Ve hiç bir şekilde rahatsız olmaz bundan. Tüm bunları bir başkasına yapamazsın. Mutlaka bir yerde patlak verir. İşte bu yüzden hayatta kimseye gebe kalmayacaksın. Kimseye sırtını dayamayacaksın. Etrafında kimse kalmasa bile kendi kendine yeteceksin. Bunu başarabilirsen ne mutlu sana. İnsanlar kolay, önemli olan yalnızlığı başarmak...
Bu daha çok güçlü bir insan nasıl olunur olmuş.. Acılar da mutluluklar da paylaştıkça çoğalır. Her zaman birşeyleri paylaşacağınız birisinin olması dileğiyle..
Ruhun duyguları yoktur ama bizim var , ruhumuzda bize bağlı. Bilinçaltı sistemi ruhu etkileyen bir faktör duygular , tecrübeler ve unutamadığımız şeyler burda kalır. Ders çıkaran insan bilincini bilinçaltı tecrübeleri ile harmanlar ve gelişir.
Kişinin nefsini idare etmesi epey zordur. Açıkçası ben yer yer zorlanırı. Siz bunu başarabildiyseniz ne mutlu. :) Iştirakınız için tekrardan teşekkür ederim.
Evet öyle abi. İnsanlar zaten anlamıyor birde üstüne ulan seninki de dertmi tarzı veya içmizden çıkamadığımız durumları hemen 5 dk da şunu söyle yap diyip bitiriyorlar. Hani çözüm? Yok... onun için önce yaratıcıya ağlayıp sonrada realist düşünüp harekete geçmek en güzeli.
Herkes sevdiğine , dostuna koşar elbet. Derman olamayacağını bile bile koşar insan genellikle... Kimi şeytana sarılır , kimi insana kimi Allah'a... İnsan zayıf yaratılmıştır... Güçlenebilir...
Açıkçası her gelen sıkıntı ve iyilik Allah'tan gelir diyorum. İyilik gelirse şükür ederim , sıkıntı gelirse derimki Allah beni sınıyor demekki hala değerim var der hamd ederim evelAllah.
Bir acım olduğunda kimseye içimi açmadım hepsini kendi içimde iç sesimle düşüncelerimle ve okuyarak çare oldum... en ufak örneği, burda bile herkes birbirine derdini yanıyor sorularla ama yine cevap bulamıyor... en güzeli psikoloji kitapları okumak.
Kısmen haklısınız.. Bende sizin dediğiniz gibi aslında yaşadığım çoğu zorluğu kendi içimde yaşamaya çalışan biriyim. Beyefendinin de dediği gibi hem hakim hem suçlu biraz zorlanır insan. Bu yüzden manen bir destek arayıp Allah'a yöneldiğim çokça olmuştur..