Hazreti Ali'ye peygamberimiz sormuş: - Biri sana kötülük yapsa ne yaparsın? - İyilikle karşılık veririm. - Yine kötülük yaparsa? - Yine iyilikkle karşılık veririm. - Tekrar kötülük yaparsa? - O ne kadar kötülük yaparsa yapsın ben yine iyilikle karşılık veririm.Ben Hazreti Ali değilim. Bana kötülük yapana, iftira atana iyilikle karşılık veremem. Dünkü paylaşımımda da sormuştum iftiraya uğradınız mı, iftira atan atan fitne fücur tiplere ne yaparsınız diye. Günümüzde birçok insan bir kötülüğe hele ki aşağılık bir iftiraya uğradığında hemen Allah çoluk çocuğundan çıkarsın diye beddua eder. Bana büyük bir iftira atmış da olsa o insanımsı yaratık için öyle beddua edemem, Allahından bul derim. Çoluk çocuğunun bir suçu yok çünkü, onlara yazıktır.
Sana kötülük yapanı affeder misin yoksa ben affetmem, Allah bilir mi dersin?
Çoğu şey göründüğünden çok farklı olabiliyor aslında. Duyduğumuz şeylerin aslında hiç öyle olmadığına çokça şahit oldum. Bana kötülük yapana ben iyilik yapamam ne yazık ki o kadar yüce gönüllü değilim.
Timur han emir verdiği süvari birliği görevi yerine getirmek için söylenen yere geç geliyor... Timur hana yalvarıyor hünkarım beni affet bir daha yapmayacağım diyor... Timur han affedersem gene yaparsın diyor ve boynunu vurduruyor... o yüzden affetmem gene yapar...
Affederim. İnsan ne yaptığını bilse kötülüğü kasıtlı yaparmı? Kötülüğün ne kadar iğrenç ve zalimce olduğunu bilsek yaparmıyız? En güzeli affedip yolumuza bakmak.