Amerika'da hristiyan bir ailenin çocuğu müslümanlık hakkında hiçbir şey öğrenememişdir dimi? Peki bu çocuk ölünce nasıl yargılanacak? Bu çocuğun suçu sadece ailesinin müslüman olamaması gibi görünüyor. Bu çocuk müslümanlarla eşit değil sonuçta. Bilgisi olanlar dökülsün lütfen...
Cevabın nedir?
Cevapla
kardeşim şimdi hristiyan , müslüman doğma olayı kalu belada olan emirle ve emire uymak la alakalı orasını istersen araştır da sana pek bir faydası olacağını sanmam ama şimdi Çocuk ölünce cennete gider zaten
Büyük bir insanın İslamdan haberi yoksa cehenneme gitmeyecek burası kesin ittifak
Ama bazı şeyler var ki İnsan istemese de onu İslama sürükleyecektir.
Bunlardan birisi samimiyettir.Sözünde davranışında arayışında samimiyet olmak zorunda Samimi ve gerçek şekilde arayış içinde olacak bazı ateistler sırf zevkleri yüzünden kendi vicdanlarını rahatlatmak için samimi değiller
Bazı müslümanlar da daha çok sapıtıyor Harama helal diyorlar bunlar samimi değil
Örneğin
İslam kelimesini ilk kez bir papazdan duyup islama karşı savaşa başlayıp samimiyeti ile islama dönen o kadar çok kişi var ki
Afganistana , Irak a İslamı bitirmek için gelen islam düşmanı bazı Amerikan askerleri Müslüman olarak gidiyorlar ülkelerine ve bunlar binlerce
İslama karşı gruplar oluşturup eylem yapan insanlar bir süre sonra islama dönüyorlar ve kendileri de şaşıtrıyorlar
Kişi çevresine ve insanlara çok iyi bir insan sa ister istemez mutlaka islamla tanışacaktır.mutlaka bir kitap bir haber
11 eylul karalama kampanyası birçok insanın müslüman olmasına vesile oldu İslamı ilk kez bu tarihte duyan o kadar çok insan var ki
gerçek iyi insanlar İslamı mutlaka bir vesile ile öğreniyorlar ama İslamı hiç tanımadan ölen insanlar hakkında Alimlerin Farklı görüşleri var ama Cehenneme gitmeyecekleri hakkında genel olarak ittifak var.11 Yorumla- +1 yıl
Taha suresi:
Mûsâ, “Rabbimiz, her şeye hilkatini (yaratılış özelliklerini) veren, sonra onlara yol gösterendir” dedi.(50)
Firavun, “Ya geçmiş nesillerin hâli ne olacak?” dedi.(51) Mûsâ, şöyle dedi: “Onlar hakkındaki bilgi Rabbimin katında bir kitapta (Levh-i Mahfuz’da yazılı) dır. Rabbim, yanılmaz ve unutmaz.”(52)
En İyi Cevaplar
+1 yılarkadaş beş yıldızlı pekiyili bir soru
burdan uzun uazun anlatmak zor hem anlatmak da çook zor
en iyisi mi burdan bak
www.seyrangah.tv/...ayan-kisinin-durumu-nedir.html23 Yorumla- +1 yıl
çok uzun gelebilir 20. dakikadan sonra izlesen de olur
- +1 yıl
tesk ederimmmm izliyorum su an..
- +1 yıl
Önemli değil...umarim ise yarar...yalnız tamamını izlesen daha iyi anlarsın
Bu soruyu zamanında ben de çok sordum. Her insan müslüman olarak doğar aslında. Çevresi ailesi dini seçimini elbet etkileyecektir fakat hiç bir insan müslümanlığı islamı duymadan ölmez illa bir müslümanla karşılaşacaktır. Ki artık duymayan insan yoktur diye düşünüyorum. Hiç müslümanlığı bilmiyorsa bile bir ineğin bir farenin sonu olan bir şeyin tanrı olmayacağına aklıyla kanaat getirebilir ya da evrenin kendi kendine oluşmadığına.. Yani insan biraz araştıracak şuanda bile ailesi dindar olup kendisi ateist olan insanlar görüyorum. Bunlarda kendi iradesiyle bu seçimi yapmış insanlar. Bizi asıl yönlendiren akıl ve irade. Nasıl yargılanacağını da Allah bilir onun hesabı daha farklı da olabilir
16 Yorumla- +1 yıl
hmmmm gayet tatmin edici cevap. hersey irade de bitiyor tabi teşkler...
- +1 yıl
insanlar müslüman olarak dogarlar. sonradan aile yapısı onları degistirir ve budist olurlar yahudi olurlar vs.
Kur-an da yazıyor bu. Müslümanlığı öğrendikten sonra geçmek farzdır. Eğer öğrenememişse ve iyi bir insan olarak yaşadıysa gene cennete gitmek hakkıdır. Cennete girmeden önce Müslüman olur. Kur-an da yazar Müslüman harici cennete giremeyecektir diye. Ahirette Müslümanlık anlatılır ve ahirette Müslüman olup girerler. Aynı şekilde başka dinden biri cehennemde cezasını çektikten sonra Müslüman olup gider cennete.
Not olarak bunuda yazayım: cehennemin 7 katlı olduğu yazar. 7inci en kötü katta münafıklar olacağı yazar. Yani müslümanım diyip müslümanlıkla alakası olmayanlar18 Yorumla- +1 yıl
hmmmmmmmm anladımmm... veee enn güzel cevap diyebiliriimm teskler :)
- +1 yıl
Bilmeden etmeden niye böyle yanlış yarım şeyler yazıyosunuz? Kuranda iman etmeyenlerin ebedi cehennemde kalacağı yazar ve ahirette din olmaz din burda.Ahirette buranın karşılığı olur.
Varsa kanıtın delilin yaz.
(Kâfir olarak ölenlerin yaptıkları işler, dünyada da, ahirette de boşa gider, Cehennemde devamlı kalırlar.) [Bekara 217] - +1 yıl
.s.s aslında evet direkt bir ayet yok buna karsılık neden böyle dedinki..
- +1 yıl
Yunoses Zaten islamdan haberi olmayanların Cehenneme gittiğine dair bir hadis ya da ayet bulamazsın
Taha suresi:
Mûsâ, “Rabbimiz, her şeye hilkatini (yaratılış özelliklerini) veren, sonra onlara yol gösterendir” dedi.(50)
Firavun, “Ya geçmiş nesillerin hâli ne olacak?” dedi.(51)
Cevap 52. ayette - +1 yıl
Bur yerde yanlis dusunuyirsun baska dinden olanlar cennete giremeyecek Ali-imran suresi 85. Ayette şöyle buyruluyor Kim islamdan baska bir din secerse o ondan kabul edilmeyecektir
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
9
Cevap
37Cevap
Diğer konusunda 858 cevap paylaştı. İşte beyin devrelerini yakan bir soru, Dinimizde ki hristiyanları kafir olarak niteleyen yobazların error vermesine sebebiyet olan hadise. Şimdi şöyle düşünelim, Eğer coğrafya olarak Amerika kıtasında veya daha kuzeyde olsaydık bugün bizlerde baba oğul kutsal dur diyecektik. Önce bunu bir kabullenelim, ve düşünelim, Bizler bugün islam dinine göre ailelerimiz tarafından yetiştiriliyoruz ve daha biz dinimizi seçmediğimiz halde doğar doğmaz nüfus cüzdanımıza dini islam diyerek işleniyor! Ortada ap açık bir zorlama var seçme şansın yok mecbursun bunu yapmaya sanki... Neyse biz ailemizden gördüğümüz gibi yetişiyoruz belli bir yaşa geldikten sonra kalkıp bize kardeş sizin dininizle oynamışlar kitabınızı değiştirmişler falan deseler din değiştirir miydik? değiştirmezdik elbette. Peki nasıl kalkıp da bir hristiyan'ı kafir olarak nitelendiriyor onun dinini küçümsüyor ve cehennemlik ilan edebiliyorsun? Ne hakla? Adam dinine sahip çıkıyor yahu Aynı Allah'a ve onun elçisine inanıyor, dua ediyor ve belirli kurallar çerçevesinde hayatını yaşıyor. Yani din konusunda olay sandığımızdan çok daha karışık, En iyi yapılacak şey, Allah bilir diyip çekilmek işin içinden aksini idda etmek şu olacak bu olacak yanacaklar kül olacaklar kafirler kesin kafalarını mantalitesi! yobazlık ve cahillikten başka bir şey değildir. Üstüne üstlük Allah'a şirk koşmaktır. O yüzden. Bekleyip göreceğiz.
012 Yorumla- +1 yıl
iyi güzel söylüyosun da beklemek sence ne kadar çözüm ki illaki Allah yer yüzüne bu konu hakkında da haber göndermistir tıpkı cennet ve cehennemde bizleri haberdar ettigi gibi. bazı arkadaslar acık kaynaklarla güzel acıklamalar yaptılar eger alttaki yorumları okursan görceksindir. tesk ederim
- +1 yıl
Din teslimiyettir, zaten bir dine teslim olmuş bir adamı sen kanka o din bozuldu seni şöyle alalım diyemezsin. Çocuk oyuncağı mı bu? İslam'ın kutsal kitabı değiştirilmedi de ne oldu? Kitap korundu ama kafalar korunamadı, insanoğlu yine yapacağını yaptı, sahte fetvaalar camilerde verilen insanları yalan yanlış yönlendiren vaazlar... Bizim dinimiz hoş görü dini, özgürlük dini hak dini diyoruz, ama kaçımız buna uyuyor, sen daha başka bir adamın inancına saygı göstermiyorsun ki, kafir diye sıfat takmışsın! Ne hakla! Kimsin sen! Kaçımız açıp hristiyanlığa gönderilmiş kitapları açıp okudu? NE biliyoruz hakkında hiç bir şey! Peki sen nasıl o adamın senin kitabını açıp okumasını bekliyorsun. Sen nasıl kendine yakıştıramıyorsan o da yakıştıramıyor, ona göre bu günah. İslam iyi bir din evet, ama ne araplarda ne tr'de bu ne derece doğru yaşanıyor tartışılır. Ahirette göreceğim ben o kaynaklarla şövalyelik yapanları...
- +1 yıl
Bu dediklerine yanlış demiyorum kısmen. Herkesin inancı da kendine bu kimseyi enterese etmez.Fakat müslümanlık hak dindir ve eğer onun dışında bir din varsa o kişi kafir olarak adlandırılabilir. Ben insanın karakterine yorum yapamam ama eğer ki benim kutsal kitabım böyle söylüyorsa bu böyledir.
- +1 yıl
Eğer Allah daha önceden gönderdiği kitaplara ve elçisine inanan insanları son güncellemeyle gönderdiği dine geçmiyorlar diye kafir diyorsa ve sen buna inanbiliyorsan bence o hristiyandan çok daha büyük günaha giriyorsun demektir. Her şeyden önce niyet önemlidir! Dinlerin esas amacı Tanrı'nın varlığını kanıtlamasıdır, bakın burada ben varım siz fasulyeden olmadınız haberiniz olsun sizi bir amaç uğruna yarattım, yaşadığınız sürece izlemeniz gereken bir yol var o yolda işte bu kitapta yazılıdır. Dinlerin özeti budur. Ve Allah'a inanmak demek sadece ona ibadet etmek demek değildir, yaşadığın çevreye, tabiata ibadet etmektir aynı zamanda. Çevrene saygılı ve hoşgörülü olmaktır. Yaşadığın doğayı ve canlıları korumaktır. Saygı ve sevgi çerçevesinde medeni bir şekilde yaşamaktır. Bugün kaç müslüman buna uyuyor kaç hristiyan buna uyuyor. Müslüman ülkede karşıdan karşıya geçerken ezilen insan sayısı hristiyanlarda olduğundan çok fazla! Neden! Yanlış dine inanıyor olabilirler...
- +1 yıl
Ama bizden çok daha fazla bu dünyaya, bu tabiata sahip çıkıyorlar, Denizciyim ben havadan konuşmuyorum gitmediğim ülke, görmediğim kültür neredeyse kalmadı. Buna dayanarak konuşuyorum kitapta yazanlara ya da orda burada cahil cahil duymak istediklerimizi söyleyen boş beyinlilere dayanarak değil. Bizim Sürmemiz gereken yaşamı onlar sürüyor, Araplara gidiyorsun adam gelip gemide arkanı döndüğün an çalacak bir şey arıyor sonra da namaz kılıyor, müslüman ülkede yaşıyoruz ama esnafın 10da 9'u 3 liralık malı 5liraya satma derdinde! Kul hakkının alası yeniyor. Toplumca birbirimize saygımız sevgimiz yok, Güvensiziz, kapımıza otuz kilit vurmadan uyuyamıyoruz, Gece geç saatlerde başıma ne gelir düşüncesi olmadan yaşayamıyoruz, Cuma namazına gidiyoruz çıkar çıkmaz, gördüğümüz tipleri yadırgıyoruz, aşağılıyoruz günahkar ilan ediyoruz! Ne hakla! Hoş görü yok! Sürekli bir saldırganlık sürekli bir kafa kesme arzusu var! Sürekli ben ben ben biz biz biz ! Allah bu zevzekliğin hesabını soracak!
- +1 yıl
size tavsiyem her müslümanın şu konuşmayı bir dinlemesidir. Ve kendisine sormasıdır... https://www.youtube.com/watch?v=IkpXlREsKCw
- +1 yıl
Senin dediğinin adı medeniyet. Karşıdan karşıya geçerken ezilmesi eğitimle alakalı bişi. Yani teknolojik ilerlemeler de buna etki edebilir. Benim şu an günaha girip girmediğimi bilemeyiz. Bana açık kaynak gösterirsen şu söylediklerin hakkında sana OK tamam haklısın der geçerim ama ben KISMEN bazı söylediklerin hakkında doğruluk payı görmüyorum. Senin güncel hayatta attığın bütün güzel adımlar ibadettir evet ama Din konusu çok ince bir ip üzerinde duruyor. Kafamıza göre yorum yapmak ne kadar doğru bilemicem. Bir Hisdistan'da ineğe tapıyorlar ve onun tanrısı o. Sen kalkıpta onlar da doğru yolda diyebilir misin? Bütün dinler üzerinden hareket ederek konuşalım. Eğerki kafir olmasalardı o güne kadar evet bizim dediğimiz doğrudur cennetten size yer vercez, diyen rahipler Reform hareketleri sırasında adamlar döneklik yapıpta tamam halk siz haklısınız demezdi. Demekki nedir incil degistirilmistir. Baska nedir, islamiyette var olan tek Tanrı, Allah'dır ki hak din islamiyettir. Yeryüzünde veya
- +1 yıl
göremedigimiz boyutlardaki tüm canlılar ona ibadet etmek zorundadır veee herkes onun adaletiyle yargılanacaktır.
- +1 yıl
Pardon yeni gördüm. Teşkler.
- +1 yıl
Arrow bizim devreler salam da senin kini yakmış olması gerekiyor böyle sorular sözlerine göre
İslam Alimleri böyle sorulara çok güzel cevaplar vermiştir.Biraz açıklamasını yukarda yaptım.Ayet olarak şu ayeti okumanı tavsite ederim
Taha suresi:
Mûsâ, “Rabbimiz, her şeye hilkatini (yaratılış özelliklerini) veren, sonra onlara yol gösterendir” dedi.(50)
Firavun, “Ya geçmiş nesillerin hâli ne olacak?” dedi.(51)
Cevap 52 . ayette
Eğer samimi bir insan olursa zaten islamı bulacak
İslamı bulmada Bazı şeyler şart samimiyet gibi o da kendi elinde
Örn:
Haramları seven ve Vicdanını rahatlamak için Ateist olmak samimiyetten uzak değil mi - +1 yıl
Yazdıkların açıkcası söylediklerimle pek alakası yok, bu ne sığ bir yaklaşımdır samimi olan islamı bulacaktır. Böyle bir mantalite olabilir mi? Neye göre kime göre samimi? Lütfen arkadaşlar, ben burada dinimize hakaret ya da küfür etmiyorum, Burada bizlerin yorumlayamayacağı ince bir çizgi var sadece onu anlatmaya çalışıyorum. Cennette sadece araplar ve Türk'lerin olacağına inanıyorsanız tartışmamıza gerek yok daha fazla :)
- Diğer konusunda 410 cevap paylaştı.
+1 yılSen şu an nasıl sorguluyorsan onunda sorgulaması gerekir. Sonuçta 4 kitap vardır ve eğer gerçekten birşeylere inanmak istiyorsa araştırır okur. 4 kitabı okuduktan sonra son kitap olan Kuran-ı Kerimi kabul ederse müslüman olur. Böyle çok kişi var. Araştırıp müslüman olan. Sonuçta müslüman doğup hristiyan ateist olan kişilerde var. Yalnız bizde aile yapısından geldiği bizde dinler daha baskın oluyor. Onlarda daha relax olduğu için önemsemiyorlar. Önemseyenlerde kendi kitaplarına inanıyorlar zaten. Tabiki o günden günümüzü kadar tek değişmeyen kitap Kuran-ı Kerim. Sırf bu yüzden müslüman olanlarda var. Sonuçta Allah bize okuma yazma düşünme sorgulama yetisi vermiş bunu sorgulaması gerekir. Birde şöyle birşey var adam 70ine kadar her haltı yemiş bir hristiyan 71'inde müslümanlığı tadıyor ve günahlarından af oluyor. Ama sen müslümansın kötülük yapıyorsun ve işlediğin kötülüklerin tek tek hesabı soruluyor. Sen bildiğin halde neden bunu yaptın diye. Aslında eşit değiliz gibi gözüksede herşey eşit bence. Önemli olan sorgulamak ve düşünmede yani O kafayı kullanabilmekte.
03 Yorumla- +1 yıl
aynen katılıyorum sana teskler
- +1 yıl
Rica ederim...
+1 yılHer dinin icerigi farkli.. cennet cehennem kavramlari farkli.. burada yehuda sahitleri ( hristiyanligin bir kolu) hatta onlar kiliseye gitmezler baska bir yerde toplanirlar ve vaaz vererek bilgi sahibi olurlar. onlarin inanisina gore cennet bu dunyada olacak diyorlar mesela.. bu dunyada isledigin sevap gunahta onemli degil... kiyamet gununde eger yehovanin varligina ve isanin oglu olduguna inandigini soylersen sonsuz hayata kavusacaksin. onlara gore Allah yani yehova bizim gibi bir insan ama biz goremiyoruz.yani herseyi kontrol edebilen mukemmel insanmis.. ne kadar dogru bilemiycem... velhasil kafayi cokta yormaya degmez..
01 Yorumla- +1 yıl
teskler ama aradıgım cevap bu diil. kafa yormam gerek :)
Gizli Üye(30-35)+1 yılbu kişi atıyorum 30 yaşına kadar hrstyan olark yaşadı bir sürü günahı var..bide onların daha serbest yetiştirildiğini düşünrsek.. (domuz ürünleri, alkol, sevgli adı altnda zina, çok açık giynme bir sürü..) müslüman olu iman edince islamın kurallarına uymaya başlıyorlar ve diğer günahları affediliyor.. geçmişteki günahlarındn hesaba çekilmiyorlar.bunun dışında bizler şanslıyz hazır bulduk ama bakrsn islm ı tam anlamıyla bırk %70 yaşayan bile az daha da düşürebilirz.. % 50..neyse her insan belli bir yaşa gelince dinini sorgular aklına gelir avaba doğru yolda mıyım.. kimi erken yaşta kimide 20 li yaşlarında değişir ama sonunda sorgular karar ver bunun doğrultusunda hesaba çkilir.zaten hristyn olup 13 yaşına müslümna oln çocuklar bunlara örnektir.
12 Yorumla- +1 yıl
Zina ve açık giyinmek hristiyanlıktada yasak aslında. Alkol bile yasak olabilir ama ondan tam emin degilim. Müslümanlığa çok benziyor hristiyanlıkta ama çok kişi pek inançlı olmadıği için bunları sallamıyor bizde hrsitiyanlığın açık giyinip zina yapmaya izin verdiğini sanıyoruz. Bilgilendirmek istedim yakın bir arkadaşım hristiyan ordan biliyorum.
Cevap sahibi+1 yılo söylediklerini biliyorum.. hatta bu yüzden rahipler kapalı giyiniyor ve evete onlardada zina yasak bunların hepsini biliyorum zaten ama sorun bunu uygulamamaları yani uygulamadıkları için dinlerinde öyle olması bir anlam ifade etmiyor.ayrıca uygulasalar bile sonuç olark HZ İSA yı Allah ın oğlu sayıyorlar tanrı yerine koyuyorlar şirktir bu kesin günah yani bunu yaptıktan sonra kapalı giyinmiş bildiğim kadaryla bir anlam ifade etmiyor zaten şirk koşmak en büyük günahlardn biridir.
+1 yılAllah adil-i mutlaktır, yani mutlak adalet sahibidir. en az bir gün bir defa mutlaka her hristiyanın d karşısına bir yerde Müslümanlığı çıkarır, haberdar ettirir. bu yüzdendir kki dediğin gibi bişey olamaz, en fazla kendini seni ve beni kandırır. yargılaması da gayrımüslim yargılanması olur
12 Yorumla- +1 yıl
hmmmmmm bu acıklama mantıklı. teskler.
- +1 yıl
;)))
Gizli Üye(36-45)+1 yılÇocukken duymadıysa aklı başına geldiğinde rahat rahat duyar gizli saklı bişey değil bu? Zaten çocuklar buluğ çağına girene kadar yaptıklarından mesul değildir ateistin çocuğu ölse cennete girer. Müslüman aileden olup bir sürü insan ateist ve benzeri şeylere dönerken ailesi başka dinden olupta müslümanlığı seçen birsürü kişi var yani bu çocuğun suçu ne demek diye bişey yok.
Ben müslüman olduğum halde incilden birsürü şey okudum hristiyan olanda dinine Allah'a bağlıysa muhakkak kutsal kabul edilen dinleri araştırır.02 Yorumla- +1 yıl
illaki öyle tabi
Cevap sahibi+1 yılAyrıca müslümanın dinini tebliğ etmesi gereklilikleri vardır yani müslüman olmayan birine din anlatılır.Peygamberler geldiğindede kimse müslüman doğmamoştı ama yüzbinler müslüman oldu.
İmam Gazali Hazretlerinin tasnifinden üçüncü gruba giren insanlar da yok değildir. Hıristiyan veya Yahudi âleminin ücra bir köşesinde, toplum hayatından uzak olarak yaşayan ve çocukluğundan beri kendisine Peygamberimiz (asv)’in kötü tanıtıldığı insanlar olabilir. İmam Gazali Hazretleri bu kimseler hakkında kesin bir hüküm söylememekle birlikte, bu kimselerin cennet ehli olan birinci sınıfa benzediklerini bildirmektedir. En iyisini Allah bilir.
11 Yorumla- +1 yıl
çok dogru... Allah bilir tabiki..
+1 yılolay müslümanlık veya başka herhandi bir inanç sistemi değil. kalbin temizse doğru düzgün yaşamışsan şu hayatta kendini geliştirdiğin, bildiğin HABERİNİN OLDUĞU kadar ibadetini yapıyorsan ya da çaba gösteriyorsan cennete sen girmiyeceksin de kim girecek. işin gösteriş kısmına takılmayın. niyet önemlidir lafı doğru bir laf. içimizi bir Allah bilir içimizdeki neyse onla yargılanıcağımıza inanıyorum
01 Yorumla- +1 yıl
bunun dogru olmadıgının Kur'an dan kanıtlarını sundu arkadaslar ve ben de onlara katılıyorum. teskler.
+1 yılÖnclikle her Müslüman Cennete girecek er ya da geç. Gelelim hristiyanlığa onlar dinini değiştirdi kendi kafalarına göre bu yüzden sakatlar ancak biri Hristiyan olur içki içmez yani Müslümanlıkta günah olan şeyleri yapmaz vs Cennete tabiki girebilir ;)
02 Yorumla- +1 yıl
belki... teskler
- +1 yıl
İslamdan haberi olmayanlar için alimlerin çeşitli yorumları var
İslamdan haberi olanlar
Eğer samimi bir insan olursa zaten islamı bulacak
İslamı bulmada Bazı şeyler şart samimiyet gibi o da kendi elinde
Birçok islam düşmanı samimiyetiyle islama girdi.
Ama islamdan haberi var içkiden uzak ama samimiyet yok
islamı bildiği halde inkar olur o adam asla giremez girebilir demek sakıncalı olabilir
Sen müslüman olarak onun yanacağını düşünüyorsun ona göre de sen yanıcan.
Yani bir hristiyana sorsan 'müslüman olarak doğsaydın yine hristiyan olurmuydun diye, o da derki evet hristiyan olup doğru yolu bulurdum der. Aynısını müslümanda der yahudi de budist de.
Fakat yanıcak bir yer olmadığı için öldükten sonra doğmadan önce ne isek sonrada o olacağımız için sorun yok.011 Yorumla- +1 yıl
Bu sence. Ama düz mantık bakıyosun olaya.. bu dogru diil. teskler
- +1 yıl
Kardeş senin dünyadan haberinin olmadığı belli. Kur'an Çelişkili diyosun. Kur'an da hiç bir yerde çelişki bir saçmalık bulamassın sen hangi kitabı okudun bilmiyorum.
Kİ Kur'an %0 değil Kur'an ın %80 İ doğrulandı. Bilim adamlarınca geriye %20 si Kalıyor yani kalanlarda olacak. Onlarda cennet cehennem ahiret sorgu gibi.
Bu konuyu kendini tasdik etmen için derince bir araştır. Bende sana az çok söyleyeyim.
İncilde , Tevratta , zeburda Hinduların budistlerin kitaplarını Arapçadan Türkçeye çevirerek okuduğun zaman HZ. Muhammed'in son peygamber olarak geleceği hepsinde kesin bir ifadeyle yazıyor. Ama bu dine mensup insanların çoğu halk olarak HZ. Muhammed'in son peygamber olduğunu bilmiyorlar. Sende Türkiyede müslüman ülkede doğup kendi kitabından haberin olmadığı gibi. Ayrıca HZ. Muhammed'in mezarı onun 1400 yıl önceki kılıcı ve bazı eşyaları günümüzde var ve onun olduğu tasdiklenmiş. Firavun hakeza 3000 yıl önceki, cesedi taş olan insanların şehri Lut'un kavmi Kur'anda yazıyor. kanıtlanmış - +1 yıl
ALİ İMRAN 191. “Onlar, ayakta dururken, otururken, yanları üzerine yatarken (her vakit) Allah’ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler (ve şöyle derler:) Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın. Sen noksanlıklardan münezzehsin. Bizi cehennem azabından koru!”
Günümüzde, bilimin geldiği son nokta ile göklerin ve yerin yaratılışı hakkında inanılmaz bilgilere sahip olmaktayız. Öyle matematiksel değerler bulunmaktadır ki, bu değerler bütün bu yaratılışın tesadüfen olamayacağının ispatı niteliğindedir. Bilimsel araştırmalar, yaratılışın sonsuz bir güç tarafından tasarlandığını işaret etmektedir.
“Diğer tüm kanıtları bir yana bırakırsak, başparmak bile benim Tanrı’nın varlığına inanmam için yeterlidir.” NEWTON
Sende Hakiki bir araştırmadan sonra bir çok sorunun cevaını bulabilirsin.
Bende 5-6 ay önce ateistliğe doğru gidiyodum ama ruhum daraldı rahatsız oldum araştırma gereği duydum ve hakikaten de gerçek budun dedim. Aradaığım mutluluk budur dedim. ! - +1 yıl
Ateistlerin genel kabul ettiği görüş, evrenin yaratılışının olmadığı, evrenin sonsuzdan beri var olduğu görüşüdür. Bugün bu iddia çeşitli bilgilerle çürütülmüştür. Biz en basit ve en anlaşılır bilgiyi örnek gösterelim. O da, yıldızların bir ömrünün olduğunun öğrenilmesidir. Araştırmalara göre, evrende bir gün bütün yıldızlar ölecektir. Çünkü yıldızlar, hidrojeni helyuma çevirerek var olabilirler ve yıldızların hidrojeni her saniye azalmaktadır. Eğer evrenin başlangıcı sonsuza dayansaydı, yıldızlar çoktan yakıtlarını tüketecek ve güneş dahil bütün yıldızlar sönmüş olacaktı. şu an hayattaysak ve yıldızların varlığına şahit olabiliyorsak bu, evrenin yaratılışının bir başlangıcı olduğunun ve bu başlangıçtan günümüze kadar geçen süreçte yıldızların henüz yok olmadığını göstermektedir. Evren sonsuzdan beri var olsaydı, çoktan Güneş ölecek ve şu an yaşam diye bir şey olmayacaktı.
Son araştırmalara göre, evrenin başlangıcının olduğu kanıtlanmıştır. Peki evren kendi kendine tesadüfen mi oluşmuşt - +1 yıl
1) Evreni meydana getiren patlama biraz daha şiddetli olsaydı, evrendeki tüm madde dağılırdı; eğer patlama biraz daha yavaş olsaydı, bütün madde hemen kapanacaktı. Her iki durumda da ne galaksiler, ne yıldızlar, ne dünyamız, ne de canlılar oluşurdu. Patlamanın galaksileri, yıldızları, Dünya’mızı ve canlıları oluşturacak şekilde olmasının olasılığı havaya atılan bir kurşun kalemin sivri ucu üstünde durması kadar bile değildir. (Stephan Hawking’e göre bu olasılık 1017’de 1 ihtimaldir.)
2) Big Bang’in patlama anında eğer daha fazla madde olsaydı evren hemen kapanacaktı. Eğer patlama anında madde daha az olsaydı patlama galaksileri oluşturmadan maddeyi dağıtabilirdi. Görülüyor ki Big Bang, hem şiddeti, hem madde oranı, hem de bunların birbirine göre düzenlenmesiyle bilinçli bir tasarımın ürünüdür. - +1 yıl
Canlılığın oluşabilmesi için yıldızlar arası mesafe belli bir büyüklükte olmalıdır. Eğer yıldızlar birbirlerine daha yakın olsaydı çekim gücünün fazlalığı gezegenlerin yörüngelerini bozacaktı. Eğer yıldızlar birbirlerine daha uzak olsaydı süpernovalar tarafından evrene saçılan ağır atomlar çok geniş bir alana yayılacaktı ve yaşam için gerekli atomlar yeterli düzeyde olamayacaktı.
Jüpiter gezegeninin büyüklüğü ve mesafesi de Dünya’mızdaki canlılığı mümkün kılan koşullardan biridir. Eğer Jüpiter şu andaki yerinde ve büyüklüğünde olmasaydı, Dünya’mız meteor yağmurlarına karşı bu kadar güvenli olmazdı. Ayrıca mevcut yörüngemiz de değişirdi. Bu iki durum da canlılık için ayarlanmış çok özel koşulları bozardı.
Dünya’mız, Güneş’e daha uzak olsaydı, yaşama olanak tanımayan bir soğuk ve buzullarla karşı karşıya kalırdık. Eğer Güneş’e daha yakın olsaydık yeryüzündeki su buharlaşır ve yaşam mümkün olmazdı.
- +1 yıl
@yesilmen7228 Dünya zaten her yıl defalarca dünyaya daha fazla yaklaşıp uzaklaşıyor. Her sene de bu oran artarak dünyanın sonunu getiriyor. Dünya'nın oluşumundaki büyük patlamada ise, daha fazla veya daha az olmasının getireceği daha farklı sonuçlar oluşabilirdi. Milyonlarca galakside tek yaşamın burada olabileceğini düşünecek nasıl bir kibir sahibisin tam anlayamadım. 1017 de 1 dediğin şey aslında 1 milyon gezegende 1 gezegenin yaşam barındırdığını gösterir. 1.000.000.000 gezegende en az 1 milyon gezegenin canlı yaşamına uygun olduğunu gösterir ki bu çok normal. Kaotik bir sistemde mantık arayarak ne gibi bir şey kanıtlanabilir o da tartışılır.
Gizli Üye(36-45)+1 yılOncelikle laf olsun diye sordun. Bunu biliyorum ama yine de cevap vereyim ciddiyetle.
1. İslamiyete göre bütün çocuklar tertemiz ve Müslümanlık üzerine doğar. Akil balig olunca kendi inancını kendisi seçer. Bu seçim bazı kere tahriri (araştırarak) bazı kere de taklidi (çevresinden gördüğünü taklit ederek) olur.
2 . Hristiyanliga göre ise her çocuk cennetten kovulan insanin lekesini üzerinde taşır ve bu yüzden de vaftiz edilir kilisede..
3. Bunu düşünmek yerine din seçimini yapmak ve dinin doğrultusunda yaşamak daha mantıklı değil mi
4. Neyse. ..02 Yorumla- +1 yıl
Öncelikle laf olsun diye sormadım. Net bir şeyler bilmiyorum onu doldurmak amacıyla sordum. Ciddiyetinizden ve cevapladıgından dolayı tesk ederim.
Cevap sahibi+1 yılPeki
Yardimci olabildiysem sevindim
Yanlış düşünüyorsun. Sen hristiyanlığı nerden biliyorsun peki? sen nasıl öğrendiysen o da aynı şekilde öğreniyor ve istediği zaman doğru gördüğü dine geçebiliyor. Mutlaka çıkar karşısına bir yerlerde bu dinle alakalı şeyler. Sadece müslümanlık için de geçerli değil bu diğer dinler için de aynı şey söz konusu. Yaşın büyüdükçe her şeyin farkına varıyorsun geçte olsa.:)
00 Yorumla
+1 yılGünümüz şartlarında bir insanın islamı duymaması gibi bir durum olamaz bunun için ancak ilkel kabilelerde yaşıyorolması gerekir. Ama gerçekten duymadıysa o zaman bundan sorumlu değildir büyük ihtimal Allah'ın rahmetinden dolayı cennete girer ama dinini dört dörtlük bir Müslümanın yeri gibi olmaz bulunduğu yer. Onun da hesaba çekileceği konu neden islamı doğruyu araştırıp bulmadığıdır.
14 Yorumla- +1 yıl
Belki de böyle..
- +1 yıl
Kardeşim ben ilahiyat okuyorum birinci dönem dersimin birinin full konusu buydu ona dayanarak cevap verdim hocalarımızın görüşleri de bu yönde tabi içine sindi mi bilmiyorum ya da anlatabildim mi
- +1 yıl
hmmmmm evet gayet tatmin edicii cevap. ilahiyat okuman zaten + getiriyor cevaplarında tesk ederiimm
- +1 yıl
Rica ederim
+1 yılher dinde temelde doğrular ve yanlışlar neredeyse aynıdır.sözgelimi zina, İslam'da günah iken Hristiyanlıkta günah değil değildir.YANİ YARGILAMA ESASLARI EĞER HİÇ HABERİ OLMAMIŞSA MÜSLÜMANMIŞ GİBİ YAPILIR.Çünkü burada art bir niyet yok.Adamın haberi olmamış.
06 Yorumla- +1 yıl
ama Allah herkesin önüne müslümanlığı cıkarcakmıs inanıp inanmamak onun elinde.
- +1 yıl
aslında hristiyanlık diye bir din yok.keza muswvilik diye de:"İbrahim de, Yakub da çocuklarına şu vasiyette bulundu: "Evlatlarım! Bakın Allah size en saf ve en temiz inancı bahşetti. Öyleyse müslümanlar olarak ölün." Bakara / 132 Yani bugünkü Hristiyanlık olarakta, Musevilik olarakta bilinen dinler aslında İslam'ın ilk evrelerinden başka birşey değil."Ben size üstün ahlakı tamamlamak için gönderildim." Hadis-i Şerif. Allah'u Teala, Kur'an-ı Kerim'de kendisine elçi gönderilmeyen bir kavim bulunmadığını gösteriyor ki burada semavi olmayan dinlerin mensupları da işin içine giriyor.Dolayısıyla senin dediğin şey mümkün değil.Yani insanlık var olduğundna beridir Hz. Adem AS yaratıldığından beridir İslam var.Ancak son ve tamamlayıcı en önemli halka olan Peygamber Efendimiz SAV'i tanımadıkları için inançları tamamlanmış olmuyor.Bir insanın İslam'dan haberi olmaması için doğduğundan itibaren hiç insan yüzü görmemiş olması ve insanlarla hiç iletişim kurmamış olması gerekir.
- +1 yıl
Böyle bir durumda da yine her insanın İslam fıtratı üstüne yaratıldığı bize haber verilmektedir.Bu insan doğa ile temas halinde olacağından öteki canlılara nasıl davrandığına bakılır.
- +1 yıl
YANİ İSLAM'DAN KAÇIŞ YOK... :))
- +1 yıl
Haklısın kaynak sundugun icin de teskler :) kaçışımız yok.
- +1 yıl
aynen öyle.birşey değil ;)
Gunumuzde allahtan bir sekilde habrri olmuştur derlerki her insana 1 kezde olsa sans verilirmiski illaki vardir secen bu dini gorup duyup okumasi arastormasi gerekti bence adil olan bu ama yok adanin birinde dogup iletisim imkani olmadan kendo akli iradesi ile bir yaratici oldugunu bulup kabul ederse ibadet ve sorgulama olmadan cennete bulamazsa sanirim toprak olur
06 Yorumla- +1 yıl
yaa toprak olması bana cok inandırıcı gelmiyo acıkcası ya. sonucta yasamıss etmiş neden toprak oluyo ki.
- +1 yıl
Allah'ın merhameti zaten şüphesiz. Ama yeryüzünde yaşayan bir insanın toprak olması konusu tartışılabilir. teskler
- +1 yıl
adam mantıklı konusuyo.
+1 yılBakın işte kendiniz söylüyorsunuz. Kendi dininin doğru olduğunu iddia edenlerin %99'ının ailesi ile aynı dini paylaştığını görüyoruz. Arap yarımadasında doğan bir çocuk Müslüman olurken, Avrupa'lı çocukların Hristiyan olduğunu; üstelik birbirine bitişik olan ülkelerde bile mezhep farklılıkları görüyoruz. Mesela Hindistan'da doğsaydınız öküze tapacaktınız. Bu da bize dinlerin tamamen Coğrafya temelli olduğunu gösteriyor.
01 Yorumla
+1 yılBanada bu saçma geliyo. Sonuçta hristiyan bir ailede yetişiyor ve aile hristiyanlığı çocuğa öğretiyor doğal olarak çocuğa göre hristiyanlık daha doğru. Hiç demesinler yetişkin olunca müslümanlığı seçebilir diye, benim ailem küçüklüğümden beri bana hristiyanlığı öğretse ona inansam e bende hristiyan olurum yani. İlerde de ona inanırım. Bu durumda çocuğun hiçbir günahı yok. Of kafa karıştırıcı şeyler
13 Yorumla- +1 yıl
bana sacma gelmiyo sadece mantıklı birer acıklama aradım aslında ama kafa karıstırcı bir durum oldugu dogrudur.
Hala dünya üzerinde adım basılmamış yer var hala hristiyanlık veya müslümanlıktan habersiz insanlar var kendileirne bir tebliğ gelmediği halde öldüklerin de cennete giderler çünkü Allah peygamber göndermediği hiç bir insanı cezalandırmayacaktır sabit güçlü bir hadisdir
03 Yorumla- +1 yıl
eger hadisse dogrudur.. ve haklı bir gerekce. teskler
- +1 yıl
Şunuda söylemeden geçemiycem önemli bir ayrıntıdır her insan müslüman olarak doğar hz.adem den hz.muhammede kadar tebliğ birçokkez gelmiştir ama hala tebliğ gelmeyen bir insan müslümanlıktan habersiz birisi yaptığı günahların acısını işlediği sevaplarında bereketini sürer dikkat etmeniz gereken islamiyet demiyorum bakın müslümanlık diyorum islamiyet dinin adıdır herkes müslüman doğar hz.isa hz.davut herkes müslümandır yahudilik hristiyanlık sadece dinin ismidir :)
- +1 yıl
hmmmmm aynen dogru :)
+1 yıl1- hristiyanlığı da Allah gönderdi. ama bazı kurallar değiştiği için Allah bir din daha gönderdi. sonuçta onlar Allaha inanıyor.
2- Allah'ın karsısına cıktığın zaman hiç bir bahanen olmayacak. cünkü sen ölmeden muhakkak O'na inanman icin sana bir fırsat sunacak. bir caminin içinde şu yazıyı görmüştüm. Allah kulunun kendisine bahane sunmaması icin ölümünü 60 yıl erteler :) umarım aydınlatıcı oldum.03 Yorumla- +1 yıl
kısmen evet... dogru güzell bilgiler. ama aradığım cevap burada diil :) teskler
- +1 yıl
bilmediğin hiç bir şeyden sorumlu olmazsın. ama bu işin kolayı. sana doğruyu görmen icin muhakkak bir fırsat cıkacak cevap bu :)
- +1 yıl
ben de müslümanım. ama hani mantıklı bir acıklama duymak istedigim bir soru sadece :)
Hangi devirde yaşıyor ki? 800-900 yıllarında filan mı? İnternet, bilgisayar, matbaa gibi şeyler icat edildi.Ve böylece bilgiye erişim kolaylaştı ve bilgi evrenselleşti.Böyle bahanelerle kimseyi kandıramazsınız, hele ki İlah'ı hiç.
09 Yorumla- +1 yıl
kandırmak diil kastım.. 1890 yılını düsün o zaman ne internet ne bilgisayar. iletisim zor saglanıyor. neyse teskler
- +1 yıl
Aslında saçma bir konu.Mesela o zamanlar Amazonlarda yaşayan insanları düşün.Adam ilk insan gibi yaşıyor ve hala dünyadaki insanların varlığından bihaber olan insanlar var.O adam nasıl bulsun peygamberin yolunu? İslamiyetten nasıl bilgi sahibi olabilir ki? Amerika yine iyi, göçler sayesinde 1890'da gayet hareketli bir yer.2. Milenyum'da bile dünyadan habersiz olanlar var.
- +1 yıl
AGNİTOR diye bir arkadas buna cevap vermis aslında. "Hala dünya üzerinde adım basılmamış yer var hala hristiyanlık veya müslümanlıktan habersiz insanlar var kendileirne bir tebliğ gelmediği halde öldüklerin de cennete giderler çünkü Allah peygamber göndermediği hiç bir insanı cezalandırmayacaktır sabit güçlü bir hadisdir. " demis.
- +1 yıl
Objektif konuşacağım.İnsan, aklı ile Allah'ı bulabilecek bir zekaya sahiptir.Düşünerek bulabilir.Sizin dediğinize göre Müslümanlık bir tek Arabistan'a mahsustur.Herkes cennetliktir, bir tek Arabistan'dakiler Müslümanlıktan sorumludur.Aklıyla bulma sorumluluğu vardır.Bulunca da bilgi edinmelidir,''Tanrı varsa var, bana ne'' dememelidir, araştırıp Tanrı'yı bulmalıdır, İslamiyet'i bulmalıdır.
Bu arada öyle bir hadis yoktur, gelişi güzel sallamayınız.
Eğer peygamberden, Kitap'tan haberi yok ise cennete girmesinin tek koşulu vardır, o da aklı ile Allah'ı bulması ve ona iman etmesidir. - +1 yıl
kafama göre yazmadım sana bazı mantıgıma yatan cümleeyi örnek gösterdim sadece. bu dedignin de dogruluk payı var evet.
- +1 yıl
hmmm peki.. teskelr acıklamaların icin.
Yahudi ve Hristiyanlar Cennete Girecek Mi? - Cübbeli Ahmet Hoca
https://www.youtube.com/watch?v=95PXVW1HRBA01 Yorumla- +1 yıl
hmmmm evet teskle :)
Herkesin bir iradesi var Allah onlara doğduğunuzda müslüman olun diye buyurmuyor aklı başı yerine geldiğinde doğruyu yanlışı ayırt edebiliceği yaşa geldiğinde seçmesi gerekiyor müslümanlığı
03 Yorumla- +1 yıl
ama nasıl... hani böyle bir ortamda büyümemiş bir çocuk düşün. müslümanlıktan bir haber.
- +1 yıl
sen de haklısın tabiki..
+1 yılHristiyanlar: Diğer dinler doğru değil
Yahudiler: Diğer dinler doğru değil
Müslümanlar: Diğer dinler doğru değil
Ben: Hepiniz haklısınız.113 Yorumla- +1 yıl
sen de haklısın :)
- +1 yıl
sen neyden bahsediyon ya :D
- +1 yıl
Sende mi dinsizsin?
- +1 yıl
hangimiz de dinsiz mi?
- +1 yıl
Sana dedim soran
- +1 yıl
Hayır ben müslümanım.
- +1 yıl
O zaman neden sen de haklısın dedin onu çözemedim ya, neyse.
- +1 yıl
hepiniz haklısınız dediğin için dedim.
- +1 yıl
Orada "Ateistler yorum yapmasın" yazmıyor.
- +1 yıl
Taha suresi:
Mûsâ, “Rabbimiz, her şeye hilkatini (yaratılış özelliklerini) veren, sonra onlara yol gösterendir” dedi.(50)
Eğer samimi bir insan olursa zaten islamı bulacak
İslamı bulmada Bazı şeyler şart samimiyet gibi o da kendi elinde
Örn:
Haramları seven ve Vicdanını rahatlamak için Ateist olmak samimiyetten uzak değil mi - +1 yıl
Evet. Aslında allaha inanıyorum da günah işlemek için ateist oldum, manyağım ben.
kim olursan ol kendi dininin ve taptığın ilahın varlığını sorgulamak zorundasın aklı bu yüzden verdi Allah. Kuranı sorgula ama Allah ı hesaba çeker gibi değil doğruyu yanlışı öğrenir gibi anlatabildin mi?
02 Yorumla- +1 yıl
hmmm bu dogru
+1 yılMüslüman cennete girecekte hristiyan giremicek gibi bir şey olmuş sanki bu.Yok öyle bir şey.Müslümanları diğer dinlere mensup olanlardan daha üstün görüyorsanız çok kötü.
11 Yorumla- +1 yıl
Müslümanları üstün görmüyoruz.Her müslmnda cennete giremez diyoruzBazısı cehennemden sonra cennetegirer.Bazısı müslümanım der imansız ölür.Ayeti inkar etmiştir.Ebedi cehennemdir.
Hz İsanın Hz Musanın getirdiği dine iman edenler cennetliktir.Ama bugun bunlar değişmiştir ki bir sonraki din gönderilmiştir.Eğer 4 kitabı okuyup ta samimi olan bir insan mutlaka islama geçecektir.
Samimiyet gibi bazı şeyler şart
Hz musa firavunla olan dialoğu Taha suresinde Allah bize bildiriyor:
Mûsâ, “Rabbimiz, her şeye hilkatini (yaratılış özelliklerini) veren, sonra onlara yol gösterendir” dedi.(50. ayet)
- https://www.youtube.com/watch?v=gYqh16mO0NA
al sana kanıt :D02 Yorumla- +1 yıl
teskler
+1 yılŞunu sormak istiyorum. Sana senin ailenin öğretmediği fakat senin öğrendiğin şeyler yok mu? Bu da öyle birşey. Bunu öğrenebilirsin.
01 Yorumla- +1 yıl
evet doğruu... teskler
+1 yılallah beyni sana niye veriyor okuarastir dogru yolu bul diye bumu bahanen ama okuduktan sonrada kabul etmessen o ayri
05 Yorumla- +1 yıl
ben çok şükür müslümanım zaten benim böyle bir problemim yok.
- +1 yıl
sana demedim dostum ozur bende boyle dusunuyordum aslında 22 lerde ilim sahibi bir hoca ile konustum ozette bu cikiyo Allah tovbe edeni geri cevirmezmis yaa cok uzun be arakadas bu konuyu internette bir raz arastir.. emin ol bulcan cevabi
- +1 yıl
altta bir arkadas Allah mutlaka 1 kez karsılastırır dedi. mantıklı aslında
- +1 yıl
bu konu biraz karisik arkadas ben susayım ama oyle deyil incili okuyan kurandan haberi var olan demek kuranı okumayan kabul etmeyen demek
- +1 yıl
ince düşünülesi bir konu
Gizli Üye(30-35)+1 yılGunumuzde haberdar olmama gibi bir durum mumkun olamaz. Sosyal medya ve televizyonda mutlaka bir sekilde Musluman ulke yapisini duyar. Ve elbet bir arastirir bu neymis diye.
20 YorumlaBende cocukluktan beri düsünüyorum cevabını bulamadım. Belkide aynı şeyleri hristiyanlar bizim için diyordur
05 Yorumla- +1 yıl
belkideee
- +1 yıl
:)) teskler
- +1 yıl
Yunan kardeşim Kur'an okuyorsan cevabı var ama Alimleri okuyorsan onlar ayrıntılı cevap vermişler:
aha suresi:
Mûsâ, “Rabbimiz, her şeye hilkatini (yaratılış özelliklerini) veren, sonra onlara yol gösterendir” dedi.(50)
Firavun, “Ya geçmiş nesillerin hâli ne olacak?” dedi.(51)
Cevap 52. ayette
İmam rabbani k.s nin sözüne göre yargılanmadan yok olacaklar (Herşeyin en doğrusu Allah-u teala bilir.)
01 Yorumlaişte bu yüzden cennete müslüman, hristiyan ve ya diğer dine inananlar değil de İYİ insanlar gidecek diye düşünüyorum. hangi dinden olduğun fark etmez esas olan iyi biri olman.
04 Yorumla- +1 yıl
Her müslmnda cennete giremez diyoruzBazısı cehennemden sonra cennetegirer.Bazısı müslümanım der imansız ölür.Ayeti inkar etmiştir.Ebedi cehennemdir.
Eğer samimi 1insan olursa zaten islamı bulacak
İslamı bulmada Bazı şeyler şart samimiyet gibi o da kendi elindeÖrn:
Haramları seven ve Vicdanını rahatlamak için Ateist olmak samimiyetten uzak değil mi
Nice islam düşmanları var samimiyeti sayesinde sonuçta islama giriyor.
Hzİsa, HzMusanın getirdiklerine iman edenler zaten cennete gidecek ama bugün onların getirdikleri değiştirildi
Çocukken ölen herkes cennete gider ama büyük
İslamdan hiç haberi olmayan insanlar için Alimlerin farklı görüşleri var ittifakla Cehhenneme gitmeyecekler
Adam çok iyi olabilir ama samimiyet yoksa doğruyu bildiği halde sırf nefsini tatmin etmek vicdanını rahatlatmak için hristiyan kalır Cehenneme gider
Çok iyi insanlar zaten Elinde sonunda islamı buluyor.
Dünyya barış getireceğiz Afgnstanda İslamı yok edeceğiz diye giden amerikan askerleri Müslüman oluyor - +1 yıl
kötü insan vicdanini rahatlatmak için hristiyan kalir ve cehenneme gider yanliş düşünce. hristiyanlikta da cennet ve cehennem olgusu var. yani vicanini rahatlatmak için hristiyan olmak gerekmez. ayrica vicdan dine değil kendi düşüncene, kalbine aittir. müslüman, hristiyan, ateist ve ya başka birisi vicdana sahipse, inancindan asili olmayarak davranir. yani mesela yardim isteyen birine dininde YARDİM ET denildiği için mi yoksa kendi içinde yardim etmek isteyi olduğu için mi yardim edersin? eğer ikinciyse demek İYİ bir insansin ve hangi dinden olduğun fark etmeksizin cenneti hak ediyorsun.
- +1 yıl
hristiyanlikta da cennet ve cehennem olgusu var.Evet Hristiyanların günahları için İsa mesih çarmıha gerildi.Bizim yerimize diyorlar senin gibileri atıyorlar cehenneme
İşte yardım etmek diyorsun yardım neye göre güzel bir ateiste göre yardım iyi birşeydir diyemezsin Yardımın iyi birşey oldunu ve yapmamız gerektiğini Allah emrediyor.Dinsiz bir düzende hayatta kalmak için yok et mantıgını görebilirsin Sen önce kimin cenneti hakettiğini söylemeden önce yardım etmenin kime göre iyi birşey oldugunu söyle satanistlere göre de kendi zevkin peşinde gitmen gerekiyor.Biliyormusun bilmem ama adamlar (uydurma) bir din ve kitapları da var.Yani Yardımın iyi birşey oldugunu bize Allah söylüyor ve iyi şeyleri yapmayı emrediyor.iyi kavramını sadece yardım etmek olarak küçültüp herkesi cennete soktun iyilik kavramı geniştir.Onların dinlerine uymadıkça yahudiler ve hıristiyanlar senden memnun olmazlar. De ki: 'Gerçek hidayet Allah'ın hidayetidir.'...(Bakara120) Kalbi fesat olan nasıl iyi olabilir ki - +1 yıl
demek senin düşüncene göre ateistsen iyi bir şey yapamazsin.burda yaniliyorsun iyi ya da kötü olmak, kalbinin fesat olmasi dinle alakali değildir. Yardim etmek vicdanli, kalbinde merhamet olan her insan için iyi birşeydir ve yapar.Her ne kadar müslüman olsam da yardim edeceksem dinimde yardim et söyledigi için yardim etmem sadece birinin yardima ihtiyaci olduğu için yardim ederim.Ayrica iyi biri olmak küçük bir kavram değil ve yardim etmeyi sadece bir örnek olarak söyledim.Satanistlere gelince evet kitaplari var inanclari var ama onlarda iyilik yap diye bişey de yok.onlar için tam tersi var.Sonda söylediğin gibi insanlar kendi dinlerinden olmadikca memnun olmazlar. bütün dinler buna dahil.
yadırganamaz zaten , tanrı sadede arap yarım adasına değil de bütün her yere hak dini gönderseydi o zaman yadırganabilirdi müslümanlara göre tabi
04 Yorumla- +1 yıl
yadırgamak demedim ama ben yargılamak dedim
- +1 yıl
pekala, teskler
- +1 yıl
“Biz her millete bir peygamber gönderdik.O da “Allah’a ibadet edin, tağuttan uzak durun!” dedi. Sonra onlardan bir kısmına Allah hidâyet nasib etti, bir kısmı hakkında da sapacaklarına dair hüküm kesinleşti. İşte gezin dolaşın dünyayı da peygamberleri yalancı sayanların âkıbetlerinin ne olduğunu görün!”(Nahl, 16/36).
Demek ki her millete uyarıcı gelmiş ama bazıları kendi sonunu hazırlayıp sapacaklarına dair hüküm istiyorlar.
Yani Fırıncı ekmeği kötü koşullarda yapıyor.Devlet de kapısına mühür vuruyor.
Bazı insanlar kendi kalplerini mühürleyiyorlar sapıtıyorlar sonra da...
Diğer konusunda 4,4b cevap paylaştı. kişi ergin değilse sorumlu değildir zaten.Erginse araştırıp bulacak, bahanesi yok.
12 Yorumla- +1 yıl
sanırımm böyle... ama cıkmadıysa karsısına diye düsünürsek
Çocuğun ergenlik çağına girmeden öldüğünü varsayalım.
Yargılanmaz çünkü günahsızdır.12 Yorumla- +1 yıl
o çağda zaten günahsız kabul ediliyo ya daha sonra ölürse diye düsünelim.
sen hristiyanlığı nasıl duyarduymaz merak edip araştırdıysan onlarda öyle beynini kullanıp doğru yolu bulmalı insanlar
00 Yorumla
+1 yılAnkara 1. sulh ceza mahkemesi tarafından. nasıl yargılancak Kuran-ı Kerim'deki hükümlere göre yargılanacak son din son kitaba göre
00 YorumlaBu devirde bu nasıl mümkün olabilir ki yani haberi olmaması
01 Yorumla- +1 yıl
tabi bu da var.
+1 yılmüslümanlıktan haberi yoksa toprak oluyor yani cehehnemde yanma durumu yok tamamen yokoluyor ölünce.
02 Yorumla- +1 yıl
bunu ilk kez duydum ben.s
- +1 yıl
bende böyle duydum ama tam olarak hatırlamıyorum ayrıntılı şekilde :D bişeyler oluyor işte
Gizli Üye(36-45)+1 yılAllah (c.c) herkese akil fikir ihsan etmis okumali arastirmali
02 Yorumla- +1 yıl
Biz müslümanligi nasil sorgulamiyorsak, nasil baska bir din arayisinda degilsek onlarda hristiyanligi sorgulamazlar.
Cevap sahibi+1 yılO zaman (s.a.v) ne galleri varsa gorsunler Hz. Muhammet butun insanliga gonderilmedi mi peygamber olarak inanip inanmamak onlara kalmis
+1 yıldin doğmatiktir ve sorgulanmaz
07 Yorumla- +1 yıl
din dogmatiktir, sorgulamıyorum. Merak ettiğim şeyi sadece soruyorum.
- +1 yıl
şöyle söyleyeyim, bizim İslam dinimize göre cennet ve cehennem kavramı vardır, bizim Taptığımız Allah tır, Onların tanrısı ise HZ.İsa dır hristiyanlık hakkınde pek fazla bilgiye sahip değilim ama kendi dinlerine göre bir yargılanma teorileri vardır illaki birşey diyemeyeceğim, ve sorgulamıyorum desende aslında sorguluyosun biraz çıkmaz bir soru aslında
- +1 yıl
bu söylediğine göre bence yanlıs. o zaman farklı Tanrılar bizi sorgulamış oluyor. Oysa ahiret 1 tanedir ve bizi yalnızca Allah sorgular. Bence sen de eksik biliyorsun. Ben sorgulamıyorum. Soruyorum.
- +1 yıl
içerik farklılığı var onların tanrısıyla bizim tanrımız bir değil ve genellikle hristiyanlık dininde herkes öldükten sonra ahirete gidecek diye bir kavram yok incil çok kitaplara bölünmüştür, ve ahiret olan veya ahiretin olmadığı kitaplarda vardır ve her ülke hristiyanlık dinini farklı yaşıyor diyebilirim
- +1 yıl
benim sordugum bu diil. söyledigine göre herkes kendi dinine göre yargılanıyor. ama bunun olması anlamsızdır. yanlıs.
- +1 yıl
illaki öyle ama hristiyanlık dinide bizim dinimizin son gelen din olduğunu biliyor dönmek çokta zor değil bence, aile diyorsun çevremizde o kadar fazla ateist varki biz bilmiyoruz sadece heran istediğinde çevirebilir dinini, doğru yolu bulabilmek gerekli, adil yargılanabilir, eğer İslam dininden bi-haber ise fazla bir günahı olacağını sanmıyorum
+1 yılyargıayamaz öyle bişey yok
03 Yorumla- +1 yıl
bu doğru değil.
- +1 yıl
Allah katında geçerli din islamdır. Müslüman ülkede doğmayan birisi yetişkin olunca kendi aklını kullanarak müslüman olabilir. Nasıl olacak öyle kolaymı dinini değiştirmek diyen varsa , bu o kişinin kendi zayıf imanından kaynaklanan bir düşüncedir. Nitekim şu an dünyada günde yüzlerce kişi müslüman olmaktadır. En koyu hristiyan ve yahudi ailelerde yetişmiş kişiler bile, kendi dinlerini terkedip islamiyeti benimsemekteler, araştırabilirsiniz... bu noktadan sonra müslüman ülkede doğmamış kişinin suçu ne gibi bir düşüncenin anlamı yoktur. Allahın işine karışmanın ise hiç anlamı yoktur, ne yapıyorsa bir sebebi vardır...
herkezın dını ayrıdir demı bildiyim kadarıyla
05 Yorumla- +1 yıl
sordugum bununla alakadar diil
- +1 yıl
bence arkadaslarn bir cevabını oku.
Gizli Üye(30-35)+1 yıldinin saçma bir tarafı daha
13 Yorumla- +1 yıl
bu sence.
Cevap sahibi+1 yılepey bilgiliyimdir ağzımdan çıkan söz adeta bir belge niteliğindedir.
- +1 yıl
peki şu sordugum soruyu da sana göre ve bana göre belgelendirebilir misin?
Gizli Üye(30-35)+1 yılYargılanmamalı
01 Yorumla- +1 yıl
kastım ahiret
Diğer konusunda 326 cevap paylaştı. Dokulunn..
00 Yorumla
Devamını Gör(31)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar