Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri

Günümüzde iyi veya kötü onlarca insanla muhatap oluyoruz. Fakat bazı insanları gördüğümüzde "nereden tanıştık, keşke hiç tanımasaydım." gibi cümleler aklımıza gelir. İşte o cümleleri kurmamıza sebep olan egoist insanların özelliklerini bu bencemde paylaşacağım.

Kendilerini Kaf Dağı'nda görürler
Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri

Bu insanların en belirgin özelliği kendilerini Kaf dağında zannetmeleridir. Kendilerini bir şey zannederler ve kendi özelliklerini abartırcasına överler. "Ben harika bir insanım" gibi cümleler kullanırlar.

Başka insanları küçümserler
Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri

Kendilerini bir şey zannettikleri yetmezmiş gibi üstelik bir de başka insanları küçümserler, başkalarını hor görürler. İnsanların kusurlarıyla alay edebilirler. Kendi kusurları gün yüzüne çıkarıldığında ise sinirden deliye dönerler.

Başarılarında başkalarını görmek istemezler

Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri

Başarılı olduklarında zirveyi tek kişi olarak görürler. Ekip çalışması ile bir başarı sağlansa bile "Ben başardım." derler. Başkalarının başarısını görmezler, daha doğrusu görmek istemezler. Egoist insanlardan ne beklenir ki?

Başarısızlığı da hazmedemezler
Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri

"Yenilen pehlivan güreşe doymazmış." derler. İşte yenilip de güreşe doymayan pehlivanlar bunlar oluyor. Başarısız olduklarında yenilgiyi kabullenmezler. Karşı tarafın galip gelmesini hazmedemezler. Elinden geldiğince çamur atarlar. Başkalarının hakkıyla kazandığı başarıyı haksızlık ve hile olarak nitelendirirler.

Sürekli kendilerini haklı görürler

Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri

Bu insanlar sürekli kendilerini haklı görürler, başkalarını haksız görürler. Empati nedir bilmezler. Başka insanların fikirlerine de saygı göstermezler. Tartışmayı severler ve tartışmalarında karşısındaki insanı küçük düşürmek için her şeyi yaparlar. Tartışmada haksız duruma düştüklerinde ise bahaneler üretirler.

Çok şey bildiklerini zannedip ukalalık yaparlar
Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri

Çok şey bildiklerini zannederler. Aslında pek fazla da bilgili değillerdir. Ukalalık yapmayı severler. Albert Einstein'in güzel bir sözü var: "Ne kadar çok bilgi o kadar düşük ego; Ne kadar az bilgi o kadar yüksek ego"

Bencemi bitirirken şarkı da paylaşmasam olmazdı :)

#MisterGentleman

Egosuyla Uzaya Çıkıp Ozon Tabakasına Zarar Veren Bencil İnsanların Özellikleri
Cevapla