Aynı Şarkı, Farklı Duygu ve Karakterler: Senin Duygun Hangisi?

Eypio ve Burak King'in beraber söylediği "Günah Benim" adlı şarkı, internet aleminde baya cover alan bir şarkı oldu. Neredeyse çoğu cover parçayı dinledim. Şarkı ve sözleri aynı olsa da yansıtılan duyguların farklı olduğunu düşünüyorum. Tüm şarkıları dinleyin bakalım. En çok beğendiğinize göre karakter ve duygu açıklaması yapacağım. Genellikle kendimizden bir şeyler bulduğumuz şeylere ilgimiz artar. Bakalım senin duygun ne?


1)Eypio & Burak King - Günah Benim



Evet, orjinal parçamız bu. Bu parçada söyleniş biçimi sessiz sakin ama içinde fırtınalar kopan bir kişinin ağzından çıkıyormuşçasına. Bazı insanlar sinirli, acıdan kıvranıyor bile olsa bunu öyle bir sakinlikle söyler ki hiçbir derdi yokmuş gibi. Ayrıca "Tamam, gidiyorsan git ama bana karışma" demenin çok farklı yolları vardır. Dediğimiz gibi üzüntüsüne rağmen pekte eyvallah demeyen biri gibi söylüyor. "Ben tüm bunları yaptım ama sen gittin. Önemli olan benim yapmamdı. Yaptıklarımı kaldıramadıysan benim suçum mu?"


2)Feride Hilal Akın - Günah Benim



Orjinal parçamızdan oldukça farklı bir şekilde söylenmiş. Videodaki görüntüyle sesteki duygu bana çelişiyormuş gibi geldi. Gerçek yaşamda da çoğu kişi böyle değil midir gerçi? Dıştan eğlenceli olsa da sözleri zehir gibi olan insanlar yok mudur? İşte bu şarkıyı sevenler de bir bakıma öyle. Sesi "Kaderin benle bu derdi ne?" derken bile yüzündeki tebessümle, dalga geçiyormuş gibi sanki. Can yakıcı konulardan alaya alarak kurtulmayı ve uzaklaşmayı başarabilen insanlar.


3)Esin İydirci & Fatih Ünsal - Günah Benim



Bu kızı dinlediğimde, en ufacık şeyleri bile bağırarak, abartarak anlatıp yaygara kopardıktan sonra kenara çekilen insanlar aklıma geliyor. Sesi biraz isyankar bir moddaymış gibi olduğunu için bana pek hitap etmedi. "Senle mi uğraşacağım? Çekil git." hissiyle söylenirken isyanını da dile getiriyor.



Siz kaç numaralı söyleniş biçimini sevdiniz ve sizde oluşturduğu hisler nasıl? Açıklayın bakalım. Emeğine sağlık demek yerine bu soruyu cevaplandırmanız daha iyi olur benim için. :)

Aynı Şarkı, Farklı Duygu ve Karakterler: Senin Duygun Hangisi?
Cevapla