Erkeklik "Uğruna Sustuklarımız": Biz Aslında Ne Hissediyoruz?

Toplum bize "Erkek adam susar" dedi."Erkek ağlamaz", "Erkek yıkılmaz", "Erkek konuşmaz, halleder"... Yani erkek dediğin robot gibi olacak; duygusuz, sarsılmaz ve asla zayıf görünmeyecek. Ama biz de insanız. Kanlı, canlı, duygulu... Ve evet, içten içe kırılan, yorulan, korkan, seven insanlarız.
Erkeklik Uğruna Sustuklarımız: Biz Aslında Ne Hissediyoruz?

1. Kırıldığımızda Susarız

Bir söz, bir bakış, bir yok sayılma... Canımız yanar. Ama ağzımızdan "Kırıldım" kelimesi dökülmez. Çünkü bu cümle bize göre fazla "duygusal", fazla "yumuşak" gelir. İçimize atar, surat asar, dalar gideriz... Ama kimse sormaz: "Ne oldu?" Çünkü erkek, duygusunu belli ederse "mızmız", "duygusal", "kız gibi" olur... Toplumun gözünde böyle.

2. Sevdiğimizi Saklarız

Bir kadına olan sevgimizi her zaman dile getiremeyiz. “Çok belli etme, değerini düşürürsün” diye büyütüldük. Sevdiğimiz hâlde mesafeli durduk. Sarılmak isterdik ama yapamadık. Seviyoruz ama “aşık oldum” demek boğazımıza düğüm gibi oturuyor. Çünkü erkek, duygularını açıkça ifade ederse “zayıf” sanılıyor.

3. Yorulduğumuzu İtiraf Edemeyiz

Çalışmak, kazanmak, taşımak, çözmek... Herkes erkekten çözüm bekler ama kimse “Sen iyisin değil mi?” diye sormaz. Yorgunluğumuzu söylesek “Ne var ki bunda?”, “Erkek adam çalışacak tabii” gibi tepkiler alırız. Bu yüzden, gerçekten çok yorulsak da, "iyiyim" der geçeriz.Çünkü erkek, yorgun görünürse “başarısız” sayılır. Yardım isterse “aciz”...

4. Kıskansak Ayıplanırız

Hoşlandığımız kadın başka erkekle ilgilenirse kıskanırız ama belli etmeyiz. Çünkü "çok kıskanç", "güvensiz", "egolu" gibi etiketler hemen yapıştırılır. Hâlbuki biz sadece değer veriyoruz. Ama içten içe yer bitiririz kendimizi, belli etmeyiz. Çünkü kıskanmak bile artık bir “ayıp” bizim için.

5. Sevilmediğimizi Hissetsek de Konuşmayız

Bir ilişkide ihmal edilsek, sevgiyi hissetmesek bile yine de idare ederiz. Çünkü erkeklerin "ilgi beklediği" düşünüldüğünde bile alay edilir. Ama biz de bir mesajla mutlu oluruz, “özledim” kelimesini duymak isteriz. Ama bu istek bile “feminize” bulunur. Çünkü erkeklerin şefkat ihtiyacı bile görmezden gelinir.

Toplum Ne Öğretti?

Erkeklik = Güç + Sessizlik

Duygusallık = Zayıflık

Yardım istemek = Acizlik

Oysa erkeklik, insanlığın bir parçasıdır. İnsan olmak; hissetmek, üzülmek, istemek, anlatmak demektir.

“Erkeklik dedikleri şey, bizi sessizliğe mahkûm etti. Peki ya biz bu sessizlikte kim olduk?”

Sizce erkeklik uğruna sustuklarımız neleri götürdü? Yorumlarınızı bekliyorum...

Erkeklik "Uğruna Sustuklarımız": Biz Aslında Ne Hissediyoruz?
Cevapla