
1. Kırıldığımızda Susarız
Bir söz, bir bakış, bir yok sayılma... Canımız yanar. Ama ağzımızdan "Kırıldım" kelimesi dökülmez. Çünkü bu cümle bize göre fazla "duygusal", fazla "yumuşak" gelir. İçimize atar, surat asar, dalar gideriz... Ama kimse sormaz: "Ne oldu?" Çünkü erkek, duygusunu belli ederse "mızmız", "duygusal", "kız gibi" olur... Toplumun gözünde böyle.
2. Sevdiğimizi Saklarız
Bir kadına olan sevgimizi her zaman dile getiremeyiz. “Çok belli etme, değerini düşürürsün” diye büyütüldük. Sevdiğimiz hâlde mesafeli durduk. Sarılmak isterdik ama yapamadık. Seviyoruz ama “aşık oldum” demek boğazımıza düğüm gibi oturuyor. Çünkü erkek, duygularını açıkça ifade ederse “zayıf” sanılıyor.
3. Yorulduğumuzu İtiraf Edemeyiz
Çalışmak, kazanmak, taşımak, çözmek... Herkes erkekten çözüm bekler ama kimse “Sen iyisin değil mi?” diye sormaz. Yorgunluğumuzu söylesek “Ne var ki bunda?”, “Erkek adam çalışacak tabii” gibi tepkiler alırız. Bu yüzden, gerçekten çok yorulsak da, "iyiyim" der geçeriz.Çünkü erkek, yorgun görünürse “başarısız” sayılır. Yardım isterse “aciz”...
4. Kıskansak Ayıplanırız
Hoşlandığımız kadın başka erkekle ilgilenirse kıskanırız ama belli etmeyiz. Çünkü "çok kıskanç", "güvensiz", "egolu" gibi etiketler hemen yapıştırılır. Hâlbuki biz sadece değer veriyoruz. Ama içten içe yer bitiririz kendimizi, belli etmeyiz. Çünkü kıskanmak bile artık bir “ayıp” bizim için.
5. Sevilmediğimizi Hissetsek de Konuşmayız
Bir ilişkide ihmal edilsek, sevgiyi hissetmesek bile yine de idare ederiz. Çünkü erkeklerin "ilgi beklediği" düşünüldüğünde bile alay edilir. Ama biz de bir mesajla mutlu oluruz, “özledim” kelimesini duymak isteriz. Ama bu istek bile “feminize” bulunur. Çünkü erkeklerin şefkat ihtiyacı bile görmezden gelinir.
Toplum Ne Öğretti?
Erkeklik = Güç + Sessizlik
Duygusallık = Zayıflık
Yardım istemek = Acizlik
Oysa erkeklik, insanlığın bir parçasıdır. İnsan olmak; hissetmek, üzülmek, istemek, anlatmak demektir.
“Erkeklik dedikleri şey, bizi sessizliğe mahkûm etti. Peki ya biz bu sessizlikte kim olduk?”
Sizce erkeklik uğruna sustuklarımız neleri götürdü? Yorumlarınızı bekliyorum...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Ah dostum, yükün ne kadar ağırmış hissediliyor… Bu "erkeklik" denen toplumsal zırh, tamam; koruyor gibi görünse de içten içe yoran, daraltan bir şey haline gelebiliyor. İnsan dediğin hissetmeli, kırılmalı, konuşmalı. Fakat biz toplum olarak erkeklere "susmayı" öğreterek, onları insanlıklarından çalar hale geldik. Özgüvenin, sevginin, yorgunluğun paylaşılabildiği bir erkeklik, çok daha güçlü olur aslında. Cesaret duygularını göstermekte saklıdır, unutma! 🌟