İnsanları Ne Kadar Tanıyoruz? Benimle Birlikte İncelemeye Ne Dersiniz?

Sizlerle biraz sohbet tadında, biraz eleştirel bir paylaşım yapmak istiyorum bugün. Hayatımızın ne kadar süreceğini bilmediğimiz halde var olduğumuz bu yolculukta bize eşlik edecek bir çok kişiyle karışılacağız elbette. Aile, çocukluk, öğrencilik, sevgililik, evlilik , iş ortamı ve yaşlılık. Bu safhaların her birinde birbirinden farklı insanlarla tanışacak, kimileriyle ömürlük dostluklar kuracak, kimilerini bir kalemde silip atacağız. Hatta bir tanesini hayat arkadaşı olarak bile seçeceğiz öyle değil mi?

İnsanları Ne Kadar Tanıyoruz? Benimle Birlikte İncelemeye Ne Dersiniz?

Peki sizce insanları tanımak için neleri bilmemiz, onları nasıl test etmemiz gerekir?

Her şeyden önce şunu düşünmemiz gerekir , o insandan beklentimiz nedir veya o insan bizden ne bekliyor? Bu soruların cevaplarını kendi iç dünyanızda yanıtlayabiliyorsanız, arkadaşlık veya dostluğunuza ona göre şekil vermeniz oldukça mümkün. Ancak yıllar geçtiği halde en beklemediğiniz anda ummadığınız bir tepki ile size dönüş yapıyorsa, az önce bahsettiğim iki sorunun cevabını hala bulamadınız demektir. Bu konuda her zaman söylenen klişe bir söz vardır " bir insanı tanımak istersen ya alışveriş ya da yolculuk yapacaksın". Eksikleri olsa da gayet basit bir tanımlama bu.

İnsanları Ne Kadar Tanıyoruz? Benimle Birlikte İncelemeye Ne Dersiniz?

Bir insanı tanımak ve onun doğru kişi olduğuna karar verebilmek için çeşitli aşamalardan geçirmek ve onu farklı konularda test etmemiz gerekir. Bunlar Dürüstlük, Sadakat, Güvenilirlik, uyumsuz olduğunuz anlarda bile göstereceği Sabır ve gerçekten sizi seviyorsa ve sayıyorsa onda bulmak istediğiniz Anlayış..

Dürüstlük ile başlayalım

İnsanların hayatını paylaştığı eşinde, hatta kendisini büyüten anne babasında bile aradığı en önemli erdemlerden birisidir dürüst olmak. Konu ne olursa olsun, "ben yaptım evet gerekçem de şuydu" diyen insan sizin dostunuzdur, yaptığı yanlış çok büyük derecede ise ilişkiniz sona dahi erebilir, ya da affedilebilir bir sorun ise sırf dürüst olduğu için bile onu affedebilirsiniz.

Sadakat ile devam ediyoruz

Sadık bir eş, sadık bir dost veya arkadaş, hatta kedi ve köpeğinizin bile sadık olmasını istersiniz öyle değil mi? Sadakat deyince ilk aklımıza gelen aldatmak olmasın lütfen, sizinle olmadığı anlarda bile sizi savunan, kendisi için bir şey isterken sizi de unutmayan, sizi yeni tanıştığı ama çok sevdiği birisine değişmeyen, hakkınızda her zaman doğru ve yanlışlarınızı ile size söyleyen arkanızdan konuşmayan kişi sizin sadık dostunuzdur.

Güvenilirlik, olmazsa olmaz

İlişkilerin yıllarca sürmesini sağlayacak iki unsurdan birincisi güvenilir olmak.. Eğer birine gerçekten güvenebiliyorsanız, onunla bütün sırlarınızı paylaşabilir, maddi eşyanızı, hatta çocuğunu ile emanet edebilirsiniz. Güven duyacağınız bir arkadaş, günlük yaşamınızda kalbinizin ve ruhunuzun bir yanını dolu hissetmenize, işlerinizi ve ilişkilerinizi iyileştirmeye yardımcı olmaya devam edecektir.

İnsanları Ne Kadar Tanıyoruz? Benimle Birlikte İncelemeye Ne Dersiniz?

Sabır, Sabır illa ki Sabır

İşte az önce bahsettiğim iki unsurdan ikincisi sabırlı olabilmek. Eşiniz, kardeşiniz, sevgiliniz, arkadaşınız ve kendi kanınızdan olan çocuğunuz bile sabrınız sınayacaktır. İnsan ilişkilerinde kurulan bağlarının en önemli ölçülerinden birisi de size karşı ne kadar sabırlı olduğunu görebilmektir. Bazen çok huysuz, bazen çok üzgün, bazen de çok umursamaz olabiliyoruz. Her durumda yanınızda olan , destek olan, teselli eden, bir çok davranışınıza tahammül eden kişiler varsa etrafınızda çok şanslısınız demektir. Gerçekten sizi seven, arkadaşlığınıza, dostluğunuza önem veren kişi size olan bağlılığını sabrıyla ispat edecektir.

İnsanları Ne Kadar Tanıyoruz? Benimle Birlikte İncelemeye Ne Dersiniz?

Yolun sonunda ise en güzel erdem Anlayış

Ne isteriz bir dosttan, eşten, arkadaştan tabi ki anlayış. Maddi manevi her konuda, ruh haliniz hangi durumda olursa olsun, ilgiyle dinleyen, yol gösteren, olmaz dediğiniz her şeyde canın sağ olsun diyebilecek bir dostu kim hayal etmez ki... İşte o insan, gerçekten sığınacak bir limandır sizler için. Anlayışın genelde daha olgun insanlarda daha fazla görülmesinin sebebi, yıllarca türlü olaylarla karşılaşmış olması, binlerce olaya şahit olması, binlerce insan ile ilişki kurduğu için sizi hangi kategoriye koyacağını çok iyi bilmesidir.

Sevgili KS okurları umarım keyifle okuyacağınız bir Bence olmuştur. İçimden bugün eğrisiyle doğrusuyla bunu anlatmak geldi. Hepinize en içten selam ve saygılarımla mutlu günler diliyorum. 🦋🐞🌹

İnsanları Ne Kadar Tanıyoruz? Benimle Birlikte İncelemeye Ne Dersiniz?
Cevapla