
Biri sizi kırdığında yapılanlar bellidir, sizden özür diler, konuşur halledersiniz ve özrü kabul etmiş olursunuz. Ama bazı durumlar vardır ki, özür dilerim kelimesini kabul etmek zorunda değilsinizdir.
Özür samimi değilse

Size karşı ciddi bir hatası olmuş kişinin en azından özrünün samimi olmasını beklersiniz. Özür, bir şeylerden dolayı suçlu ve kötü hissetmenin bir sonucudur ve pişmalık içermelidir. Eğer biri sizden özür dilerken bir yandan da aslında kendi haklılığını savunuyorsa lütfen özrünü alıp uçurumdan aşağı atın.
Affetmeye hazır değilseniz

Diyelim ki karşınızdaki kişi gayet içten şekilde özür diliyor ancak siz henüz affetmeye hazır değilsiniz. Çünkü olay daha çok yeni ya da çok kırıldınız ya da size çok ağır geldi. Adap kuralları gereği, özrü kabul etmemiz beklenir ancak böyle bir zorunluluğumuz yok. Kimse kalbimizi kırarken, hata yaparken terbiye kurallarını kafaya takmıyor, biz neden affetmek zorunda hissedelim ki!
Aynı özrü defalarca duymuşsanız

Hayatımızdaki insanlar aynı hataları kısır döngüye girmiş gibi tekrarladıklarında ettikleri özürler de bir süre sonra anlamsız gelmeye başlar. Çünkü daha önce kabul etmişsinizdir ve bu onlar için basit bir çıkış yoludur. Bu durumda hiç bir şey kabul etmek zorunda değilsiniz...
İlişkinizi bitirmeye hazırsanız

Sevgiliniz, arkadaşınız, eşiniz, kardeşiniz...Kim olduğu fark etmez. Eğer size karşı hatası olmuş kişiyi, artık tamamen kendinizden uzaklaştırmaya niyetlendiyseniz; o af dilediğinde kabul etmek zorunda değilsiniz. Kabul etseniz bile, onunla ilişkinizi devam ettirmek zorunda da değilsinizdir. Size yaptıklarını geri alamazsınız ancak yeniden yapmalarını önlemek sizin kontrolünüzde!
Ne için özür dilediğini bile bilmiyorsa

Eğer size karşı hatalı olan kişi, hatalarını, yaptıklarını kabul etmiyor, sahiplenmiyor ve gerçekten içinden gelmeden sadece ortamı yumuşatmak üzere özür diliyorsa bu özrü lütfen kabul etmeyin. Kişi, bu durumda aslında ne yaptığını bile bilmez ve haliyle telafi etmek ya da tekrarlamamak adına bir çabası da olmayacaktır.
Özür dileyen kişi size travma yaşattıysa

Eğer ortada geçirilen bir travma varsa önceliğiniz kendinize odaklanmak ve iyileşmek olmalıdır. Travma atlatan insanlar, yüzleşmeye ve haliyle bir özür duymaya ya da affetmeye hazır olmazlar. Bazen kendimiz için en iyisini yapmalı ve '' hayır özrünü kabul etmiyorum'' diyebilmeliyiz.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar